kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۸۲۹
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹
برنامه تیم ملی فوتبال تا پایان مرحله گروهی مشخص شد

ترکیه، یونان و لیتوانی حریفان تدارکاتی تیم ملی تا جام جهانی/ کی روش: تغییرات گسترده‌ای در فوتبال ایران ایجاد کردم

در حالی که کمتر از یک ماه دیگر رقابت‌های جام جهانی فوتبال آغاز می‌شود، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران می‌گوید فوتبال تصویر واقعی از ایران به دنیا نشان می‌دهد.
سرویس ورزشی-

تیم ملی فوتبال کشورمان شب گذشته آخرین بازی تدارکاتی‌اش در ایران را برگزار کرد تا آماده برگزاری اردوی خود در کشور ترکیه و سپس یونان شود. طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی فدراسیون فوتبال اعضای تیم ملی بعد از ظهر امروز به دیدار رئیس‌جمهور حسن روحانی خواهند رفت و سپس در رونمایی از سرود تیم ملی در جام جهانی و مراسم بدرقه که در تالار رودکی انجام می‌شود، شرکت می‌کنند.
 ملی‌پوشان پس از برگزاری این مراسم‌ها روز دوشنبه راهی ترکیه خواهند شد تا اردوی خود را در این کشور برگزار کرده و سپس دیداری دوستانه را در تاریخ 7 خرداد مقابل تیم ملی این کشور در استانبول برگزار کنند.
شاگردان کارلوس کی‌روش پس از پایان اردوی یک هفته‌ای در ترکیه راهی یونان می‌شوند و یک هفته نیز در این کشور اردو برپا خواهند کرد و 12 خرداد دیدار دوستانه‌ای مقابل تیم ملی یونان در آتن خواهند داشت.
پس از این اردو تیم ملی ایران به عنوان نخستین تیم حاضر در جام جهانی در تاریخ 15 خرداد وارد مسکو خواهد شد تا اردوی نهایی خود را پیش از شروع رقابت‌های جام جهانی در این کشور برگزار کند. تیم ملی در کمپ لوکوموتیو مسکو استقرار خواهد داشت و 19 خردادماه نیز دیداری دوستانه را مقابل لیتوانی برگزار می‌کند.
اولین دیدار تیم ملی در گروه B جام جهانی 2018 مقابل مراکش در تاریخ 25 خردادماه در سن پترزبورگ برگزار می‌شود. تیم ملی از 23 خرداد راهی این شهر شده و بلافاصله پس از بازی به مسکو بازخواهد گشت. تیم ملی دوباره 28 خرداد از مسکو راهی کازان خواهد شد تا برای دیدار 30 خرداد مقابل اسپانیا آماده شود. شاگردان کی‌روش تمرینات خود را پیش از آخرین دیدار مرحله گروهی مقابل پرتغال از 31 خرداد تا 2 تیرماه در کمپ مسکو برگزار خواهند کرد و سپس راهی سارانسک می‌شوند تا برای برگزاری این دیدار در تاریخ 4 تیرماه آماده شوند.
تیم ملی پس از دیدار مقابل پرتغال به مسکو باز می‌گردد و در صورت صعود به مرحله یک هشتم نهایی تمرینات در مسکو ادامه خواهد داشت و در صورت حذف، ملی‌پوشان به ایران بازخواهند گشت.
فوتبال تصویر واقعی از ایران به دنیا نشان می‌دهد
اما هر چقدر که به جام جهانی نزدیک‌تر می‌شویم، توجه رسانه‌ها به تیم ملی و کارلوس کی روش بیشتر از قبل می‌شود. کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با حضور در جام جهانی 2018 روسیه، برای چهارمین بار صعود به جام جهانی را جشن می‌گیرد. بنا بر ادعای یک رسانه برزیلی، او تنها مربی در جهان است که چهار بار صعود به جام جهانی را تجربه کرده است که دو بار آن با تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران بوده است، یک بار با پرتغال در سال ۲۰۱۰ و یک بار هم زمانی که در سال ۲۰۰۲ هدایت تیم‌ ‌ملی فوتبال آفریقای جنوبی را بر عهده داشت.
این افتخارات کی روش موجب شد در آستانه آغاز جام جهانی 2018 «فاکس اسپورت برزیل» به سراغ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برود و نظرات او را درخصوص فوتبال ایران، جام جهانی و فوتبال برزیل جویا شود.
سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در ابتدا درباره چهار صعود به جام جهانی گفت‌: افتخارات گذشته ممکن است انگیزه مضاعف در آینده برای شما شود. برای من همین طور بوده و به این مسئله افتخار کردم ولی این چیزی نیست که کاملا من را راضی کند بلکه مسئولیت پذیری من را بیشتر می‌کند تا بتوانم بهتر عمل کنم. شاید کسانی باشند که با دو صعود به جام جهانی از خود راضی باشند ولی برای من برعکس است و تلاش خواهم کرد که عملکرد بهتری در آینده برای خود و تیمی که هدایت آن را برعهده‌دارم ایفا کنم.
وی درخصوص شرایط فوتبال ایران گفت: میراثی که من برای فوتبال ایران بر جای گذاشتم. تنها مربوط به مسائل تکنیکی نمی‌شود بلکه در‌باره مباحث ساختاری و از این قبیل توانسته‌ام میراثی بر جای بگذارم و تغییرات عمده و گسترده‌ای را در این زمینه‌ها ایجاد کردم. من معتقدم که این تغییرات در تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران بسیار روشن بوده است. جایی که می‌توان فوتبال ایران را به دوران قبل از این تغییرات و بعد از آن تقسیم کرد. در شش یا هشت سال آینده این تغییرات می‌تواند به بهترین شکل ایجاد شود. برای من حضور در ایران تجربه گرانبهایی بود. با وجود همه سختی‌ها و کم و کاستی‌ها تلاش برای پیدا کردن راه‌حل همیشه وجود داشت. همیشه تلاش کردم تا بازیکنانم بهتر شوند و پیشرفت کنند. این وظیفه من و مسئولیت من به عنوان سرمربی است که بتوانم بازیکنانم را بهتر کنم و باعث پیشرفت آنها شوم.
وی ادامه داد: تصویر تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در جهان کمک می‌کند تا یک چهره واقعی از مردم ایران را به جهان نشان دهیم. نه تنها مردم ایران،‌ بلکه از فرهنگ و شرایط زندگی آنها که تفاوت زیادی با دیگران ندارد. مسائل سیاسی بسیار پیچیده هستند ولی به هیچ وجه نشان دهنده فوتبال و فعالیت‌های فوتبالی نیستند. فوتبال ورزش مردم است. جایی که بازیکنان برای مردم کشورشان تلاش می‌کنند تا جامعه به آنها افتخار کند.