kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۸۲۶
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹

وعده سرمربی تیم ملی تکواندو در خصوص کسب نتایج خوب در بازی‌های آسیایی

سرمربی تیم ملی تکواندو می‌گوید فکر می‌کنم نتایج خوبی را در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا کسب می‌کنیم.

فریبرز عسگری گفت: این دوره از بازی‌های آسیایی نسبت به دوره‌های قبل سخت‌تر است. از پنج وزن موجود در این رقابت‌ها چهار وزن المپیکی بوده و تیم کره با قدرت اصلی خود عازم جاکارتا می‌شود. البته ما نیز زمان کافی را داریم و می‌دانیم که برای چه چیزی عازم این رویداد مهم می‌شویم. قطعا رویارویی با کره برای ما مفید است چون با یک تیم قدرتمند مسابقه داده و نقاط ضعف و قوت خود را برای المپیک ۲۰۲۰ شناسایی می‌کنیم. من فکر می‌کنم نتایج خوبی را در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا کسب می‌کنیم و از کسب مدال نا امید نیستم.
وی در ادامه صحبت‌هایش به موضوع انتخابی تیم ملی تکواندو اشاره کرد و عنوان داشت: من به شخصه منتقد نحوه‌ برگزاری انتخابی‌های تیم ملی بودم، چرا که یک سری تکواندوکار همیشگی با هم مسابقه می‌دادند و نفرات اعزامی مشخص می‌شدند. در این روش انگیزه و پشتوانه‌سازی خوبی صورت نمی‌گرفت. در دوره‌ گذشته زمانی که به تیم ملی آمدم بیشتر اوقات به لیگ‌های مختلف داخلی می‌رفتم و نفرات خوب را به اردوهای تیم ملی دعوت می‌کردم که نتیجه آن در مسابقات جهانی ۲۰۱۳ قابل مشاهده بود. الان هم نفراتی در اردو هستند که از مسابقات آزاد کشوری به تیم ملی رسیده‌اند و از این به بعد هم طبق شایستگی‌ها نفرات اعزامی مشخص می‌شوند. هیچ انتخابی احساسی نیست و حق کسی را در اردوها ضایع نمی‌کنیم.
عسگری همچنین در خصوص احتمال هادی ساعی به عنوان مدیرفنی تیم ملی هم گفت: اگر مسائل و وظیفه‌ها مطرح شود فکر نمی‌کنم مشکلی به وجود آید و حتی در بالا رفتن سرعت انجام کارها هم مفید است. کما اینکه من و «ساعی» در مسابقات المپیک لندن هم با هم کار کردیم و هیچ مشکلی نبود، حتی در آن مسابقات مشاور و کمک خوبی بود.