kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۳۷
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۱

سناریوی ساختگی علیه ایران مهم‌تر است یا جاسوسی موساد در آمریکا؟! (خبر ویژه)

یک وب‌سایت معتبر آمریکایی تأکید کرد جاسوسی اسرائیل از مقامات آمریکایی به مراتب نگران کننده‌تر از برنامه هسته‌ای ایران است.
المانیتور در واکنش به گزارش اخیر نیوزویک درباره جاسوسی موساد از مقامات آمریکایی نوشت: این موضوع به مراتب نگران کننده‌تر از برنامه اتمی ایران است اما دستگاه امنیتی آمریکا در این باره سهل‌انگاری می‌کند.
المانیتور می‌نویسد: حتی در داخل اسرائیل نیز جمعی از محققان امنیتی معتقدند که درباره موضوع برنامه هسته‌ای ایران ادعاهای مطرح شده سناریویی ساختگی از سوی رژیم اسرائیل بوده و به آمریکا تحمیل شده است. برای مثال، کتاب «بحران ساختگی» «گرت پورتر» نشان می‌دهد اسناد منتشر شده درباره برنامه هسته‌ای ایران و طرح ادعای تلاش آن کشور برای ساخت بمب هسته‌ای از طریق اورانیوم غنی‌سازی شده در تأسیسات هسته‌ای نطنز ساخته و پرداخته نهادهای امنیتی اسرائیلی بوده است.
پورتر می‌نویسد یک منبع آگاه آلمانی به او گفته که سازمان مجاهدین خلق ]گروهک منافقین[ در همکاری با اسرائیل در ساختن اسناد جعلی درباره برنامه هسته‌ای ایران نقش داشته‌اند و این مدارک را در اختیار نئومحافظه‌کاران آمریکایی قرار داده‌اند که خواستار تغییر رژیم در ایران هستند.