kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۸۸۵
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲
حجت‌الاسلام‌ رئیسی در دیدار رئیس‌جمهور تاتارستان:

ظرفیت فرهنگی آستان قدس رضوی بستر مناسبی برای گسترش روابط ایران و تاتارستان است

تولیت آستان قدس رضوی که به دعوت رئیس‌جمهور و مقامات دینی تاتارستان به این کشور سفر کرده است، در دیدار رئیس‌جمهور تاتارستان گفت: ما از امکانات و ظرفیتی که به برکت نام حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در آستان قدس رضوی داریم در جهت توسعه همکاری‌ها با تاتارستان استفاده می‎کنیم.




حجت‌الاسلام‌ سید ابراهیم رئیسی به دعوت رئیس‌جمهور و مقامات دینی تاتارستان به شهر کازان پایتخت این جمهوری خودمختار فدراسیون روسیه سفر کرده است. تاتارستان محل ورود اسلام به روسیه بوده و امروز این جمهوری به عنوان کانون فرهنگی و مذهبی مسلمانان فدراسیون روسیه شناخته می‌شود.
حجت‌الاسلام‌ رئیسی طی این سفر، در دیدار با رستم مینیخانوف، رئیس‌جمهور تاتارستان اظهار داشت: امروز کشورهای غربی به ویژه آمریکا نمی‌خواهند این روابط توسعه پیدا کند ولی ما تردید نداریم همکاری ایران و روسیه در منطقه و برخورد با جریاناتی که دست ساخته غربی‌ها و استکبار بودند، بسیار مؤثر است.
وی ابراز داشت: ما از امکانات و ظرفیتی که به برکت نام حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در آستان قدس رضوی داریم در جهت توسعه همکاری‌ها با تاتارستان استفاده می‎کنیم. رئیس‌جمهور تاتارستان نیز در این دیدار از تعمیق همکاری‌ها با آستان قدس رضوی استقبال کرد و خواستار گسترش این همکاری‌ها شد.
حجت‌الاسلام‌ رئیسی با شیخ کامل سمیع اوللین، مفتی اعظم تاتارستان و همچنین اسقف اعظم مسیحیان نیز دیدار کرد. شیخ کامل سمیع اوللین از حجت‌الاسلام‌ رئیسی خواست تا زمینه بهره‌گیری مردم و اندیشمندان جمهوری تاتارستان از گنجینه‌های فرهنگی آستان قدس فراهم شود.
اسقف اعظم مسیحیان تاتارستان هم در این دیدار اظهار داشت: دوران جهان تک قطبی و سلطه آمریکا بر کشورها سپری شده و امروز ملت‌ها هستند که برای سرنوشت خود تصمیم می‌گیرند. امروز کشورهای قدرتمندی همچون ایران و روسیه انحصار آمریکا را در هم شکسته‌اند و این کشور در برابر این ضعف خود، چاره‌ای جز ایران و روسیه هراسی ندارد.
به گزارش آستان نیوز، تولیت آستان قدس رضوی در جمع دانشجویان دانشگاه فدرال قازان خاطر نشان کرد: راه مصونیت از آسیب‌های عصر «جهان شبکه‌‌ای» بازگشت به داشته‌های تمدنی خودمان است، باید با تدبیر در مقابل تهاجم همه‌جانبه فرهنگی غرب بایستیم و توجه به معنویت را در جهان گسترش دهیم.