kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۸۷۳
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال با جشن قهرمانی پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به پایان می‌رسد

آخرین تلاش ذوب آهن، استقلال و سایپا برای کسب نایب قهرمانی

هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال فردا(جمعه) به پایان می‌رسد و جام قهرمانی برای دومین مرتبه به پرسپولیس اهدا خواهد شد و ۳ تیم هم برای نایب قهرمانی تلاش می‌کنند.





سرانجام لیگ برتر به ایستگاه پایانی رسید. هرچند پرسپولیس سه هفته پیش از پایان مسابقات قهرمان شده و هیجانی برای رسیدن به صدر جدول را در هفته سی‌ام شاهد نیستیم اما تیم‌های ذوب آهن، استقلال، سایپا برای رسیدن به مقام نایب قهرمانی تلاش می‌کنند و این مسئله می‌تواند جذابیت زیادی به بازی‌های این هفته بدهد. در قعر جدول هم مشکی‌پوشان و نفت تهران سقوط کرده‌اند و خیال سایر تیم‌ها راحت است. به این ترتیب فقط چند بازی در این هفته حساسیت فراوانی دارد و سایر مسابقات تشریفاتی محسوب می‌شود.
در ذیل نگاهی به این بازی‌ها می‌اندازیم:
نفت - ذوب آهن
جشن نایب قهرمانی شاگردان قلعه‌نویی؟
برنده این مسابقه باید ذوب آهن باشد مگر اینکه تیم سقوط کرده نفت تهران بخواهد با انگیزه‌هایی متفاوت با تمام توان به میدان بیاید و از شاگردان قلعه‌نویی امتیاز بگیرد که بسیار بعید به نظر می‌رسد. نفت تهران 5 شکست متوالی داشته و بعید است از نظر فنی حرفی برای گفتن مقابل ذوب آهن داشته باشد. ذوبی‌ها در 6 هفته اخیر خود شکست نخورده‌اند و بهترین تیم دور برگشت هستند. به همین دلیل خیلی‌ها سبزپوشان اصفهانی را نایب قهرمان این فصل لیگ برتر می‌دانند. مگر اینکه اتفاقی خارق العاده در این بازی رقم بخورد.در بازی رفت هم ذوب آهن 2 بر صفر به پیروزی رسیده بود.
سپاهان - استقلال
شاگردان شفر مقابل حریف بحران زده
شاید اگر وضعیت نفت تهران آنقدر وخیم نبود اکنون سپاهان با استرس باید مقابل آبی پوشان تهرانی به میدان می‌رفت تا با گرفتن امتیاز به لیگ یک سقوط نکند! به هر حال زردپوشان اصفهانی در این هفته هم کار راحتی ندارند. سپاهان از 4 بازی گذشته خود دو برد و دو باخت کسب کرد‌ه‌اند ولی خوشبختانه در لیگ برتر ماندگار شده‌اند. این بازی آخر هم خیلی برایشان فرقی نمی‌کند هرچند در روزهای گذشته حواشی در تمرینات سپاهان ایجاد شد. استقلال هم که در بهترین شرایطش قرار دارد برای پیروزی به میدان می‌رود ولی باید منتظر معجزه باشند تا شاید نفت از ذوب آهن امتیاز بگیرد و آنها بتوانند با شکست دادن سپاهان قهرمان اسبق فوتبال ایران به عنوان نایب قهرمانی برسند! روی کاغذ کمتر فردی شانس برد را به سپاهان بحران‌زده می‌دهد.بازی رفت دو تیم هم استقلال 3 بر صفر سپاهان را شکست داد.
پیکان - سایپا؛ دربی خودروسازان
دربی خودرو سازان برای مدیران صنعتی دو کارخانه اهمیت فراوانی دارد. البته پیکان در صورت برد هم از رده پنجم بالاتر نمی‌آید اما اگر نتواند سایپا را ببرد ممکن است دو پله در جدول لیگ سقوط کند. سایپا هم برای رسیدن به رتبه دوم یا سوم تلاش می‌کند و فقط در صورتی می‌تواند به هدفش برسد که استقلال و ذوب آهن مقابل حریفانشان به پیروزی نرسند سایپا نسبت به استقلال 20 گل اختلاف دارد و بعید است شاگردان دایی بتوانند چنین تفاضل گلی را جبران کنند. با این حال نارنجی پوشان تهرانی برای گرفتن سه امتیاز به میدان می‌روند تا شاید بخت و اقبال با آنها یار باشد. البته اگر استقلال قهرمان جام حذفی شود در آنصورت امکان دارد که شاگردان دایی فصل آینده آسیایی شوند.بازی رفت دو تیم با نتیجه یک بر صفر به سود سایپا به پایان رسیده بود.
پرسپولیس - سپیدرود رشت
جشن قهرمانی با حضور کریمی!
تشریفاتی‌ترین بازی لیگ برتر به نوعی جذابترین مسابقه هم محسوب می‌شود. در پایان این بازی جام قهرمانی به شاگردان برانکو برای دومین مرتبه متوالی اهدا خواهد شد و سرخپوشان بار دیگر روی سکوی قهرمانی جشن خواهند گرفت. البته این بازی یک چهره ویژه هم دارد و آن هم کسی نیست جز علی کریمی سرمربی سپیدرود که سال‌ها در پرسپولیس بازی کرده و شاید از محبوب‌ترین چهره‌های روز جمعه در ورزشگاه باشد. البته شاید برای اولین مرتبه در تاریخ فوتبال سرمربی حریف در پایان مسابقه در جشن قهرمانی تیم رقیبش شرکت کند! به هر حال کریمی جزو پیشکسوتان پرسپولیس هم محسوب می‌شود. در بازی رفت پرسپولیس یک بر صفر به پیروزی رسید.
برنامه هفته سی‌ام (پایانی) لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:
جمعه 7 ارديبهشت 1397
* صنعت نفت آبادان ......... استقلال خوزستان (ساعت ۱۹:۱۵)
* پیکان ............................................................... سایپا (ساعت ۱۷)
* نفت تهران .............................................. ذوب آهن (ساعت ۱۷)
* گسترش فولاد ............................................. پدیده (ساعت ۱۷)
* فولاد ................................................ تراکتورسازی (ساعت ۱۷)
* سپاهان ...................................................... استقلال (ساعت ۱۷)
* مشکی پوشان .......................... پارس جنوبی جم (ساعت ۱۷)
* پرسپولیس ............................. سپیدرود رشت (ساعت ۱۹:۱۵)