kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۸۷۲
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶

خواندنی از ورزش ایران




* شروین اسبقیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها از برگزاری انتخابات ریاست ۱۳ فدراسیون در سال جاری خبر داد و گفت: در نیمه اول امسال ۶ مورد و در نیمه دوم سال ۷ انتخابات دیگر فدراسیون‌های ورزشی برگزار خواهد شد. انتخابات فدراسیون شمشیربازی، تیروکمان، سوارکاری، بدمینتون، قایقرانی، بولینگ و بیلیارد، اسکواش، انجمن‌های ورزشی، تنیس (خاکی)، ووشو، ورزش همگانی، کونگ فو، تیروکمان و گلف نیز امسال انجام خواهد شد.
* محمد صادق فرجی، رئیس‌فدراسیون کاراته، طی حکمی مجید عبدالحسینی را بعنوان سرمربی تیم ملی امید پسران منصوب کرد.همچنین در احکام جداگانه‌ای تورج چالاکی، غلامعلی حیدری، مهدی جعفری به عنوان مربیان و حسین کوهی به عنوان مربی بدنساز انتخاب شدند.
* در لیست رشته‌هایی که قرار است ایران به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اعزام کند، نام تنیس هم وجود دارد و تنیس ایران پس از چهار دوره غیبت دوباره به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شود.با توجه به اینکه تنیس ایران شانس مدال ندارد جزو رشته‌های حمایتی محسوب می‌شود و نکته جالب این است که کمیته ملی المپیک سهمیه خوبی هم به این رشته داده است. تنیس توانسته ۶ سهمیه (سه سهمیه در بخش مردان و سه سهمیه دربخش زنان ) بگیرد.آخرین دوره‌ای که ایران در تنیس بازی‌های آسیایی شرکت کرده مربوط به سال ۱۹۹۸ است که البته موفق به کسب مدال نشد. تنیس ایران در بازی‌های ۱۹۶۶ دو مدال برنز انفرادی و تیمی و در بازی‌های ۱۹۷۴ دو مدال نقره انفرادی و دوبل را کسب کرد. اما در بازی‌های ۱۹۹۴ و ۱۹۹۸ موفق به کسب مدال نشد.
* هفت مربی جهت فعالیت در تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری معرفی شدند. کمیته تیم‌های ملی اسامی مربیان تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری را در رشته‌های کوهستان،تریال،بی ام ایکس،سرعت بانوان و استقامت بانوان اعلام کرد.پریموژ استرانکار و حسن صدوقی به عنوان مربیان رشته کوهستان(کراس کانتری و دانهیل) معرفی شدند. علی نوروزیان در رشته تریال، نوید قاسمی در رشته بی‌ام‌ایکس و خانم‌ها ریحانه طالبی رشته سرعت بانوان، افسانه سجادی و مریم قیاسوند در رشته‌های استقامت و نیمه استقامت بانوان عهده‌دار هدایت رکابزنان خواهند بود.
* الله کرم و سجاد استکی که در 2 سال اخیر در تیم دیناموبخارست رومانی عضویت داشتند و به افتخارات پرتعدادی هم با این تیم رسیدند، برای فصل جدید رقابت‌های لیگ این کشور به تیم چی اس ام بخارست ملحق شدند.
* مسابقات قهرمانی آسیا در سه بخش پاراتکواندو، پومسه و کیوروگی از سوم خردادماه به مدت 5 روز به میزبانی «هوشیمینه» ویتنام برگزار خواهد شد.برهمین اساس دکتر «چو» رئیس‌فدراسیون جهانی تکواندو طی حکمی سیدمحمد پولادگر رئیس‌فدراسیون تکواندو کشورمان را که نایب‌رئیس‌اتحادیه تکواندو آسیا نیز می‌باشد، به عنوان ناظر فنی(WT) مسابقات قهرمانی آسیا 2018 منصوب کرد.