kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۸۴۴
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵

دستگیری 870 سارق، مالخر و خرده‌فروش مواد مخدر با اجرای طرح رعد 10 پلیس پایتخت

رئیس پلیس پایتخت نتایج اجرای طرح رعد 10 پلیس پیشگیری فاتب را تشریح کرد.




به گزارش فارس، سردار حسین رحیمی دیروز در حاشیه نمایش دستاوردهای طرح رعد 10 پلیس پیشگیری پایتخت در جمع خبرنگاران گفت: اولین طرح سال 97 و دهمین طرح پلیس پیشگیری فاتب در 48 ساعت گذشته در پایتخت به مرحله اجرا درآمد.
رحیمی افزود: با بهره‌گیری از تمام توان کلانتری‌ها و پلیس‌های پیشگیری، واحدهای تجسس کلانتری و واحدهای مبارزه با مواد مخدر، همکاران من توانستند 331 مخفیگاه سارقان، مالخران و قاچاقچیان مواد مخدر را تحت کنترل، شناسایی و بازدید خود درآورند که در این مرحله 597 سارق و مالخر دستگیر شدند.وی با اشاره به شناسایی و انهدام 77 باند در طرح رعد 10، بیان داشت: 8 باند سارقان منزل، چهار باند سارق مغازه، پنج باند سارق خودرو، 20 باند سارقان لوازم خودرو، پنج باند قاچاقچیان خرده‌فروش، یک باند جاعل اسناد و مدارک دولتی، 15 باند سارق اماکن خصوصی، 18 باند قاچاقچیان موادمخدر و 7 باند سارقان کشور و فروشندگان مشروبات الکلی در این مرحله شناسایی و متلاشی شدند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ اظهار داشت: ‌در رعد 10، 270 دستگاه خودرو، موتورسیکلت و دوچرخه کشف و ضبط شد؛ دو هزار و 371 قلم اموال مسروقه نیز  کشف شد که شامل 351 دستگاه تلفن همراه،‌463 دستگاه ضبط خودرو، 198 دستگاه باند خودرو، 101 دستگاه باطری، 100 حلقه لاستیک و هزار و 89 قلم سایر اقلام مسروقه بوده است.
سردار رحیمی از دستگیری 277 خرده‌فروش مواد مخدر در این طرح خبر داد و افزود: 61 هزار و 764 قلم انواع کالای قاچاق کشف شد که شامل داروهای غیرمجاز، انواع پارچه، لوازم پزشکی، مشروبات الکلی و لوازم خارجی بوده‌اند.
وی به کشف 11 هزار و 509 حلقه سی‌دی مستهجن غیراخلاقی پرداخت و گفت: 7 قبضه سلاح جنگی، سه قبضه سلاح شکاری و 58 قبضه سلاح سرد نیز از دستگیرشدگان کشف و ضبط شد.
رئیس پلیس پایتخت، ارزش ریالی اموال قاچاق مکشوفه را پنج میلیارد تومان و ارزش ریالی اموال مکشوفه مسروقه را سه میلیارد و 700 میلیون تومان برآورد کرد.
رحیمی با اعلام این که تعدادی از دستگیرشدگان سابقه‌دار هستند و تعداد کمی خانم هم به عنوان همدست در بین دستگیرشدگان حضور دارند به عملکرد باند جاعلان اسناد پرداخت و گفت:‌ این افراد به صورت ظریف و دقیق تمام اسناد حتی سندهای تخصصی را جعل می‌کردند به طوری که مجوز آزادی زندانیان را نیز توانسته بودند جعل کنند.