kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۶۹۶
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱

برتری 18 دانشگاه ایران در دنیا

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: 18 دانشگاه جمهوری اسلامی ایران در بین دانشگاه‌های برتر دنیا قرار دارند.





به گزارش خبرگزاری تسنیم از رفسنجان، منصور غلامی دیروز صبح در همایش توسعه روابط آموزش عالی ایران و افغانستان که با حضور نجیب‌الله خواجه عمری وزیر تحصیلات عالیه افغانستان به میزبانی دانشگاه حضرت ولیعصر(عج) رفسنجان برگزار شد اظهار داشت: دستاوردهای علمی جمهوری اسلامی ایران در دنیا باعث اقتدار مراکز علمی ایران شده است.
وی با اشاره به رتبه بندی علمی کشورها در جهان گفت: جمهوری اسلامی ایران در سال‌های 2016 و 2017 موفق به کسب رتبه 17 علمی در دنیا شد.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به رتبه برتر کشور در حوزه علمی در منطقه افزود: ایران در بعضی رشته‌ها رتبه بسیار خوبی در دنیا داشته و پیشرفت علمی رتبه نخست را بدست آورده است.
وی با بیان اینکه کشور ما در سال‌های اخیر تحولات خوبی را در حوزه علم و فناوری داشته افزود: در کمتر از 10 سال بیش از 3 هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور ایجاد شد که برخی از این شرکت‌ها دستاوردهای خوبی داشتند.
غلامی از وجود 42 پارک علم و فناوری و بیش از 100 مرکز رشد در کشور خبر داد و افزود: همه اینها برای توسعه کشور در حال فعالیت هستند و رویکرد حوزه صنعت به سمت دانشگاه‌ها و مراکز علمی خوب بوده است.
وی از آمادگی دانشگاه‌های ما برای پذیرش دانشجویان افغانستان خبر داد و افزود: تعداد قابل توجهی از دانشجویان افغانستان به صورت حمایت کامل در دانشگاه‌های ایران تحصیل می‌کنند.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در رتبه‌بندی‌های اخیر که توسط موسسات معتبر دنیا انجام شد 18 دانشگاه جمهوری اسلامی ایران در بین دانشگاه‌های برتر دنیا قرار دارند گفت: دانشگاه‌های ما می‌توانند هدف خوبی برای تحصیلات و پذیرش دانشجو از کشورهای همسایه باشند.
وی با اشاره به اینکه ما آمادگی داریم تا در زمینه‌های انتقال دانش و فناوری‌های جدید در حوزه‌های تحصیلات مهارتی فنی حرفه‌ای و علمی کاربردی با کشور افغانستان همکاری داشته باشیم بیان کرد: این مدل می‌تواند نیروی کار با علم را پرورش دهد.
غلامی افزود: ایران آمادگی دارد تا تجربیات و مدل‌های مشابه در پارک‌های علم و فناوری را در اختیار کشور دوست و همسایه افغانستان قرار دهد.