kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۵۷۱
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶

اخبار کوتاه از فوتبال


  دایی: قسمت نبود ببریم
علی دایی سرمربی تیم فوتبال سایپا در نشست خبری بعد از بازی با گسترش فولاد تبریز گفت: نیمه اول بازی بارش باران تاثیر گذاشت و هر دو تیم معمولی بازی کردند اما در نیمه دوم فشار آوردیم و پنالتی گرفتیم اما قسمت نبود پیروز شویم.او افزود: بازیکنان ما کار خودشان را انجام دادند اما از فرصت‌ها استفاده نکردیم. تا الان باید به این بازیکنان آفرین گفت که در این شرایط بازی کردند. بازی آخر هم فرقی نمی‌کند. این چند روزه خوب تمرین می‌کنیم تا بازی آبرومندانه‌ای انجام دهیم.دایی در این نشست خبری نیز همچون نشست‌های اخیر، مقابل دوربین‌های صدا و سیما قرار نگرفت و تنها برای رسانه‌های نوشتاری صحبت کرد.
شفر: در نیمه دوم شخصیت‌مان را نشان دادیم
وینفرد شفر سرمربی استقلال بعد از پیروزی سه بر دو تیمش مقابل پیکان گفت: ما در نیمه اول فوتبال خوبی اجرا کردیم ولی دقت لازم در ضربه آخر را نداشتیم. پاس‌های زیادی در محوطه جریمه دادیم ولی موفق نبودیم. یکی از مشکلات ما توپ‌های بلند حریف بود که در یک صحنه باعث شد سهرابیان خطایی کند که در نهایت منجر به گل آنها شد. آن ضربه با شانس وارد دروازه ما شد. ما در نیمه دوم شخصیت قوی خود را نشان دادیم و با وجود یک یار کمتر موفق شدیم بازی را عوض کنیم و به همین دلیل به تیمی که دارم افتخار می‌کنم.
قلعه‌نویی: حسی دارم که چند سال گذشته نداشتم
امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ذوب‌آهن پس از پیروزی تیمش برابر پرسپولیس در نشست خبری اظهار کرد: حس خیلی خوبی دارم و حسی دارم که چند سال گذشته نداشتم. لذت می‌برم که چنین بازیکنانی دارم. بعد از فراز و نشیب‌های نیم فصل اول از تعداد اندک که در این بازی هوادارمان بودند ممنونم که ما را حمایت کردند.وی افزود: بازی خوبی بود. اولین توپی که آمد گل خوردیم. در کل آنها ۲ موقعیت خوب گل داشتند. ما هم در نیمه اول هم می‌توانستیم به گل برسیم. در مجموع باید به این بازیکنان افتخار کرد. چرا که صعود و بازی خوبمان جلوی لوکوموتیو یک ذوب‌آهن عالی به وجود آورده است. امسال سال سختی را داشتم چرا که به خاطر رفتار بعضی دوستان به اندازه ۱۰ سال پیر شدم. باز خدارا شکر امروز (دیروز) پیروز شدیم.سرمربی ذوب‌آهن در پاسخ به این سؤال که آیا در این تیم می‌ماند یا خیر، گفت: باید ببینیم آیا ما را می‌خواهند یا نه! در هفته آینده یک جلسه داریم و باید ببینیم چه می‌شود. نهالی کاشته‌ایم و باید ببینیم می‌گذارند آن را بارور کنیم یا خیر. قلعه‌نویی درباره شرایط تیمش در این فصل گفت: اگر در نیم فصل اول اذیت برخی از دوستان نبود الان در کورس با پرسپولیس برای قهرمانی بودیم. من کمترین نقش را داشتم. بازیکنان و هیئت‌مدیره و مدیرعامل بیشترین نقش را داشتند.
فیروز کریمی: روی پنالتی سایپا بحث دارم
فیروز کریمی سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد در نشست خبری بعد از بازی با سایپا گفت: بازی خیلی سنگینی بود. زمین خیس و داور هم تحت تاثیر بود. سایپا نیاز به برد داشت و ما به خاطر فوتبال پاک امانت‌داری کردیم. نتایج سایر بازی‌ها را نمی‌دانم اما خودمان با شرف بازی کردیم. اکثر بازیکنانم به خاطر کیفیت زمین بازی خودشان را انجام ندادند. صحنه‌های قابل تامل در بازی زیاد بود و هر سه داور خوب بودند. اما داور نباید این همه کارت می‌داد. بازیکنان چاره‌ای جز بهم خوردن نداشتند. تیم حریف هم تلاشش را کرد و اگر پنالتی گل می‌شد جریان بازی عوض می‌شد اما من روی پنالتی هم بحث دارم.
مجید جلالی: استقلال جرات پیدا کرد و بازی را برد
 سرمربی تیم فوتبال پیکان تهران گفت: از عملکرد تیمم راضی هستم چرا که بازیکنانم عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند.مجید جلالی پس از شکست سه بر دو پیکان مقابل استقلال درسالن کنفرانس ورزشگاه آزادی تهران به خبرنگاران گفت: از بازیکنان تیمم راضی هستم چون فوق‌العاده بودند.سرمربی پیکان تهران ادامه داد: در خط هافبک بازیکنان ۱۸ و ۲۰ و ۲۱ساله داشتیم. اصلا رتبه مهم نیست. با هافبک سه و نیم میلیاردی روبرو شدیم. امروز هم به تک تک بازیکنانم تبریک می‌گویم. وی در مورد‌اشتباهات امیرحسین صادقی در خط دفاعی پیکان گفت: مطمئن هستم‌اشتباهاتش عمدی نیست. او بد بود اما دوسال برایمان خیلی خوب بوده است و این روزها هم پیش می‌آید. باید بگویم اگر آنها روی ضربه ایستگاهی به گل نمی‌رسیدند هرگز نمی‌توانستند به گل برسند. بعد از آنکه مساوی شدیم کمی جرات پیدا کردند و بازی را بردند.
پادوانی از بیمارستان مرخص شد
مدافع مصدوم استقلال از بیمارستان مرخص شد.لئوناردو پادوانی مدافع استقلال که در بازی بافولاد مصدوم شده بود، دیروز از بیمارستان مرخص شد و به منزل رفت. قرار است ادامه روند درمانی این بازیکن در منزل او انجام شود.
لغو محرومیت سپاهان، تراکتور و نفت آبادان
محرومیت تیم‌های تراکتورسازی تبریز، سپاهان اصفهان و صنعت نفت آبادان از انجام بازی بدون تماشاگر لغو شد.‏سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرد: با توجه به رای صادره کمیته انضباطی درباره محرومیت بدون تماشاگر مسابقات تیم‌های تراکتورسازی تبریز، سپاهان اصفهان و صنعت نفت آبادان و اعتراض باشگاه‌ها درباره رای مورد نظر و هم‌چنین ‏اعتراض به این که شرایط برگزاری مسابقات در ۲ هفته پایانی برای همه تیم‌ها یکسان باشد، بنابراین محرومیت این تیم‌ها فعلا ‏لغو و اجرا نمی‌شود.‏البته در صورت تایید مجدد رای مذکور از سوی ارکان قضایی، قطعا محرومیت این باشگاه‌ها در اولین مسابقه فصل ۹۸-۹۷ ‏اجرا می‌شود.‏
بازگشت مک درموت به تیم ملی فوتبال
میک مک درموت، مربی پیشین تیم‌ ‌ملی که از ابتدای این فصل  به استقلال پیوسته بود اما پس از مدتی از جمع‌ آبی‌پوشان جدا شد، دوباره با نظر کارلوس کی‌روش به جمع کادر فنی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران بازگشت.این تصمیم کی‌روش به خاطر مصدومیتی است که مهدی طارمی و مرتضی پورعلی گنجی دارند و این مربی وظیفه دارد با این دو بازیکن تمرینات اختصاصی داشته باشد و هنوز مشخص نیست که مک درموت در جام جهانی تیم ملی ایران را همراهی کند.
ششمین قهرمانی مورینیو در ششمین فینال انگلیسی؟
تیم منچستریونایتد در صورت قهرمانی در جام حذفی ششمین قهرمانی مورینیو در شش حضورش در فینال‌های انگلیس را ثبت خواهد کرد.  منچستریونایتد با برتری دو بر یک برابر تاتنهام به فینال جام حذفی فوتبال انگلیس راه یافت. ژوزه مورینیو تاکنون در فوتبال انگلیس توانسته پنج بار تیمش را به فینال‌ها برساند که هر پنج بار نیز قهرمان شده است. ژوزه مورینیو زمانی که هدایت چلسی را برعهده داشت یک قهرمانی در جام حذفی به دست آورد؛ جایی که تیم او با تک گل دروگبا توانست منچستریونایتد را شکست دهد و قهرمان شود. او همچنین سه عنوان قهرمانی هم در جام اتحادیه برای چلسی به ارمغان آورد.آقای «خاص» بعد از بر عهده گرفتن سکان هدایت منچستریونایتد با این تیم یک قهرمانی در جام اتحادیه به دست آورد. تیم او توانست ساوتهمپتون را شکست دهد. به ‌این‌ ترتیب پنج حضور ژوزه مورینیو در فینال‌های انگلیس با پنج قهرمانی همراه شده است و باید ببینیم شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در ششمین حضور تیم‌های مورینیو در فینال باز هم او تیمش را برنده از زمین خارج می‌کند یا خیر. حریف منچستر در دیدار فینال چلسی خواهد بود.
اولین جام فصل والورده و بارسا
در دیدار فینال جام حذفی اسپانیا موسوم به کوپا‌دل‌ری بارسلونا در شب درخشش ستاره‌های خود بر سویا چیره گشت و قهرمان جام حذفی اسپانیا شد.سویا با غلبه بر لگانس که موفق به حذف رئال شده بود راهی فینال شد و بارسا با عبور از سد والنسیا جواز حضور در فینال متروپولیتانو را کسب کرده بود.این دیدار که با تسلط شاگردان والورده بر بازی آغاز شد در نیمه اول 3 گل در بر داشت که هر 3 گل سهم کاتالان‌ها بود.با آغاز نیمه دوم سویا که همه چیز را از دست رفته می‌دید در پی بازگشت به بازی بود و حملات بی محابایی را روی دروازه سیلسن طراحی کرد اما نتوانستند حریف بارسا و ستارگانش شوند و در ادامه بازی بارسا مالک مطلق توپ و میدان شد تا کاتالان‌ها اولین جام فصل را با برتری و نمایش قدرت در فینال کسب کنند.این دیدار با نتیجه 5 بر صفر به سود بارسلونا خاتمه یافت.برای بارسا سوارس 14 و 40 و مسی 31، اینیستا 52 و کوتینیو 69 پنالتی گلزنی کردند.در این دیدار مسی با گلزنی به بازیکنی مبدل شد که در 9 فصل متوالی در هر فصل موفق شده حداقل 40 گل برای بارسا به ثمر برساند.کاتالان‌ها در چهار فصل متوالی از سال‌2015 تا سال 2018 قهرمانی کوپا دل‌ری شدند.