kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۲۹۴
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲

حوادث کوتاه از کشور

کشف مواد مخدر
اهواز - خبرنگار کیهان : فرمانده انتظامی خوزستان از کشف مواد مخدر از سوداگران مرگ خبر داد.
سرتیپ حیدر عباس زاده گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از رصد خودروهای عبوری در ورودی شهرستان اهواز، دو سوداگر مرگ که با عنوان مسافر سوار اتوبوس بودند را شناسایی و در یک عملیات ضربتی آنها را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی خوزستان ادامه داد: در بازرسی از وسایل دومتهم دستگیر شده مقدار 12 کیلو و 500 گرم مواد روان گردان از نوع شیشه که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف و ضبط شد.
بازداشت قاتل
زاهدان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان سیب و سوران از شناسایی و دستگیری قاتل پس از ۹ ماه از وقوع جرم در عملیات هدفمند پلیس این شهرستان خبر داد.
سرهنگ حیدر حق جویان گفت: در پی وقوع یک فقره قتل جوانی ۲۵ ساله در تیرماه سال ۹۶ بر اثر ضربات چاقو و متواری شدن قاتل از محل وقوع جرم، بلافاصله موضوع شناسایی و دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: با تحقیقات و بررسی‌های انجام شده و با‌اشراف اطلاعاتی، کارآگاهان پلیس مخفیگاه قاتل ۳۵ ساله را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه متهم را به همراه یک قبضه سلاح کلاش دستگیر کردند.
تصادف بونکر با گاردریل
تبریز - خبرنگار کیهان: برخورد بونگر گاز مایع با گاردریل در آزادراه تبریز - تهران موجب جان باختن راننده بونکر شد.
به گزارش اورژانس آذربایجان شرقی بر اثر این برخورد گاز مایع درون بونکر دچار نشتی گردید که همین امر منجر به حضور نیروهای امدادی برای جلوگیری از خطرات بعدی شد.
ریزش سقف بخشی از بیمارستان
سمنان - خبرنگار کیهان: بر اثر بارش باران بهاری در مرکز استان سمنان، سقف یکی از بخش‌های پلی‌کلینیک تخصصی بیمارستان کوثراین شهرستان ریزش کرد. بر پایه این گزارش، یکی از کارکنان پلی‌کلینیک تخصصی بیمارستان کوثر که در این حادثه مجروح شده بود، برای درمان به اورژانس بیمارستان منتقل شده است.
گفتنی است؛ این ساختمان یک ماه قبل با حضور معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شده بود.
تصادف بر اثر بارندگی
ساری - خبرنگار کیهان: مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در ایام بارندگی و لغزنده بودن جاده‌ها 13 نفر از هموطنان از تاریخ 23 تا 27 فروردین ماه سالجاری در تصادفات جاده‌ای این استان جان خود را از دست دادند.
علی عباسی افزود:  براساس آمار جمع‌آوری‌شده شهرستان‌های بابلسر، نور و سوادکوه هرکدام با سه کشته و شهرستان‌های آمل، محمودآباد، عباس‌آباد و چالوس هرکدام با یک مورد به ترتیب بیشترین فوتی در آن به ثبت رسید.
وی اضافه کرد: از این تعداد 9 نفر بومی و بقیه غیربومی هستند.
انهدام باند
همدان - خبرنگار کیهان : فرمانده نیروی انتظامی استان همدان از دستگیری جابه‌جا کنندگان آثار تاریخی در نهاوند خبر داد.
سرتیپ بخشعلی کامرانی صالح گفت: اعضای یک باند دو نفره که اقدام به جابه‌جایی 70 قلم از انواع آثار باستانی کرده بودند دستگیر و ‌اشیا مزبور ضبط و به مراجع قضایی تحویل شد.
صدقه‌ دزدی
شاهرود - فارس: فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود از دستگیری سارق صندوق صدقات بیمارستان‌ها و ادارات در این شهرستان خبر داد.
سید مجتبی‌اشفی افزود: این فرد 22 ساله سابقه‌دار با ورود به بیمارستان‌ها صندوق صدقات ایستاده این مراکز را به مکانی خلوت انتقال داده و پس از تخریب قفل این صندوق‌ها اقدام به سرقت وجوه نقد آنها می‌کرد.
هرمزگان لرزید
بندر عباس - ایرنا: مرکز لرزه ‌نگاری کشوری وابسته به مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران از وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی چهار ریشتر در مقیاس درونی زمین حوالی تخت در استان هرمزگان خبر داد.
این زمین‌لرزه درساعت 5 و 41 دقیقه و 27 ثانیه بامداد دیروز (چهارشنبه) و در عمق 14 کیلومتری زمین روی داد.
معدوم سازی دارو
اصفهان - خبرگزاری صدا و سیما : رئیس‌شبکه دامپزشکی اردستان گفت : هفت ونیم تن دارو و مواد بیولوژیک غیرقابل مصرف در شهرستان اردستان اصفهان، کشف و معدوم شد.
میثم استکی افزود: کارشناسان این شبکه در بازدید از کارخانه‌های تولید خوراک دام ، طیور وآبزیان و مکمل سازی این مقدار دارو و مواد بیولوژیک، مکمل دام، طیور و آبزیان غیر قابل مصرف را دراین شهرستان کشف کردند.
میثم استکی افزود: ارزش این محصولات بدون هویت، تاریخ تولید و انقضای مصرف بیش از 400 میلیون ریال برآورد شده است.
قاچاق چوب
رشت - فارس: فرمانده انتظامی شهرستان آستارا از کشف هشت تن انواع چوب‌آلات جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد.
رسول عزیزی اظهار کرد: مأموران انتظامی مستقر در ایست بازرسی سه‌راه قلعه در جریان اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در محور مواصلاتی آستارا به اردبیل به دو دستگاه کامیون حامل بار مشکوک شده و آنها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی با بیان اینکه مأموران انتظامی شهرستان آستارا در بازرسی از خودروهای متوقف‌شده هشت تن انواع چوب‌آلات جنگلی قاچاق و یک‌هزار و 900 کیلوگرم تخم‌مرغ غیرقابل ‌مصرف کشف کردند گفت: ارزش ریالی این مقدار کالای کشف‌شده به ترتیب 300 میلیون ریال و 280 میلیون ریال برآورد شده است.
دستگیری سارق
ساری - باشگاه خبرنگاران جوان : فرمانده انتظامی شهرستان رامسر از دستگیری سارق صندوق‌های کمک به بیماران صعب العلاج و سرطانی در این شهرستان، خبر داد.
سرهنگ محمد صادق شاه نظری گفت: ماموران پلیس متهم را که یکی از مناطق آلوده به مواد مخدر در این شهرستان را پاتوق خود قرار داده بود دستگیر کردند.فرمانده انتظامی شهرستان رامسر افزود: در این عملیات متهم به همراه ۹ نفر از عاملان افیونی که در حال استعمال مواد مخدر در پاتوق خود بودند دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
کشف تریاک
سرویس شهرستانها: رئیس‌مرکز اطلاع‌رسانی پلیس استان اصفهان از کشف تریاک توسط ماموران پاسگاه انتظامی منطقه «چوپانان» خبر داد.
سرهنگ «جواد درستکار» اظهار داشت: ماموران پاسگاه انتظامی «چوپانان» حین کنترل خودروهاي عبوري در سه راهي «اردكان» به يك دستگاه سواري سمند مشکوک و دستور ایست
صادر کردند.
 راننده خودرو بدستور ایست توجهی نکرد و با سرعت متواری شد اما ماموران در یک عملیات ضربتی خودرو را متوقف کردند که در بازرسی از آن مقدار 203 کیلو و 984 گرم تریاک که زیر صندلی‌ها و صندوق عقب خودرو جاساز شده بود، کشف شد.
وی اضافه کرد: در این رابطه یک سوداگر مرگ دستگیر شد.