kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۲۸
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۹

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز

* عده‌ای غرب‌زده درصدد برآمده‌اند با زیر سوال بردن مقدسات دینی مردم زمینه سلطه مجدد غربی‌ها را در کشور ما فراهم بیاورند ولی کور خوانده‌اند. هرگز نخواهیم گذاشت خواب برگشت آمریکا برای آنان تعبیر بشود.
1648---0915
* از دولت محترم یازدهم انتظار داریم در برابر انتقادهای دلسوزانه و منطقی مردم، اساتید دانشگاه روحانیت و دانشجویان سعدصدر نشان داده و منتقدین دلسوز به حال کشور را افراطی نخوانند.
علی‌نژاد
* متهم کردن منتقدین به تندروی و افراطی‌گری و خلاصه ترور شخصیت آنان با این تهمت‌زنی‌های معمول تجربه‌ای شکست‌خورده در دوره‌های گذشته است که سلب اعتماد مردم به دولت‌ها را به دنبال دارد.
2731---0913
* ریاست محترم جمهوری صادقانه و شفاف منظور خویش را از این جمله که گفته عده‌ای با شعار ایستادگی و مقاومت در برابر آمریکا دست در جیب مردم کردند و به غارت کشور پرداختند چیست؟ از ایشان که مسئولیت اداره دستگاه اجرایی کشور را قبول کرده‌اند این انتظار وجود دارد که از التهاب در فضای عمومی جامعه جلوگیری کند.
خادم
* این ایام که به روزهای امتحان دانش‌آموزان در پایان سال تحصیلی نزدیک می‌شویم زمان مناسبی برای پخش سریال هیجانی کره‌ای «سرزمین آهنی» برای مخاطبین جوان و نوجوان نیست.
1028---0913
* در مسجد نیمه کاره و در حال ساخت کنار پارک نهج‌البلاغه واقع در بزرگراه حکیم نماز جماعت به صورت منظم برپا نمی‌شود در وقت ظهر در بیشتر روزهای سال نماز جماعت نداریم و نمازگزاران نمازشان را به صورت فرادا می‌خوانند.
شب‌ها هم وضعیت مشابهی دارد و  سبب پراکندگی نمازگزاران بويژه جوانان مسجد شده است. از مدیریت امور مساجد درخواست رسیدگی داریم.
تعدادی از نمازگزاران
* حسابداری دادگستری شهرستان مبارکه برای جنبه کیفری یک فقره چک به مبلغ 3 میلیون و 600 هزار تومان برای باطل کردن تمبر، 61 هزار تومان پول از ما گرفته است در حالی که سال گذشته فقط 6 هزار تومان برای باطل کردن تمبر دریافت می‌کردند.
ایرانپور
* سامانه 137 شهرداری از ابتدای سال 92 تاکنون دچار نقص فنی شده و تماس‌های مردم را ثبت نمی‌کند. مسئولین این قسمت قول داده بودند مشکلات فنی به وجودآمده را در اسرع وقت برطرف کنند، ولی هیچ خبری نیست. چرا؟
اسماعیلی
* مرداد ماه سال گذشته در سازمان دامپزشکی بازنشسته شدم. هنوز پاداش پایان خدمت بنده را پرداخت نکرده‌اند.
2052---0912
* مسئولین تأمین اجتماعی مرتب در مصاحبه‌ها حاضر شده و صحبت از افزایش 25 درصدی بازنشستگان این سازمان کردند. ولی با دریافت حقوق فروردین ماه معلوم شد فقط 20 درصد به حقوق‌ها اضافه کرده‌اند. عرض می‌کنیم این شیوه مدیریت که صداقت در آن دیده نمی‌شود در شأن نظام اسلامی نیست.
گوهری
* این روزها که از خیابان‌های شهر تهران عبور می‌کنیم توریست‌های خارجی را در حال عکس گرفتن از افراد فروشنده دوره‌گرد زیاد مشاهده می‌کنیم. می‌خواستم سؤال کنم این کارها برای چیست و برخی از افراد توریست خارجی چه مأموریتی برعهده گرفته‌اند؟
رمضان‌نژاد
* با این وضع اسف‌باری که حجاب در جامعه پیدا کرده و در معابر عمومی شهرها شاهدش هستیم باید اعتراف کرد از مسئولین تا مردم همه به نوعی مقصر هستیم با درد و آه باید خطاب به شهدا که ناظر و آگاه به کارهای ما هستند گفت شرمنده‌ایم.
8249---0938
* دفتر کارگزاری سازمان تأمین اجتماعی واقع در خیابان خاوران روبروی بوستان فدائیان اسلام به علت محیط کوچک پاسخگوی ازدحام جمعیت مراجعه کننده نیست. خوب است مسئولین سازمان ساعت 10-11 صبح با مراجعه سر زده به این مکان مشاهده کنند که مردم حتی در پیاده‌رو برای حل مشکل خود صف کشیده‌اند.
محمدی
* توصیه می‌شود وزارت علوم دروس ایمنی، روانشناسی، مدیریت اقتصاد و خانواده و دروس فنی عمومی را در تمام رشته‌ها لحاظ نماید تا قشر تحصیل کرده بازده بهتری داشته باشند.
طهماسبی- لرستان
* جانباز 45 درصد هستم با سه فرزند و همسرم زندگی می‌کنم یک حقوق بازنشستگی داشتم که به خاطر ضمانت یک فرد بیمار و پیر که سکته قلبی کرده، مسدود شده است. هیچ راهی برای امرار معاش ندارم. لطفاً راهنمایی کنید چه کنم؟
4055---0915
پاسخ شرکت راه‌آهن شهری (مترو)
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 7 اردیبهشت 1393 با مضمون؛ مشکل تشابه نام چند ایستگاه مترو، به آگاهی می‌رساند: متولی نام‌گذاری و یا تغییرنام ایستگاه‌های مترو به هر دلیل از جمله تشابه نام، شورای محترم اسلامی شهر تهران می‌باشد و شرکت بهره‌برداری مترو در این خصوص، نظرات و پیشنهادهای مردم و مسافران محترم را دریافت و جهت تصمیم‌نهایی به شورای مورد نظر منتقل می‌نماید.
پاسخ شهرداری منطقه 4
در پاسخ به مطلب مندرج در تاریخ 17 اردیبهشت ماه جاری، به اطلاع می‌رساند؛ با توجه به بالا بودن سطح آب سفره‌های زیرزمینی در محله لویزان، امکان حفر چاه برای تمامی املاک وجود ندارد. لذا لازم است اهالی از چاه سبتیک جهت جمع‌آوری پساب فاضلاب خود استفاده نمایند که متأسفانه اکثر املاک واقع در محل از این امر صرف‌نظر نموده و بصورت غیرمجاز از مسیر زهکش قدیمی نسبت به انتقال پساب اقدام می‌نمایند که علاوه بر ایجاد بوی نامطبوع، باعث پس زدن آب به چاه املاکی که انشعاب غیرمجاز به زهکش مذکور نموده‌اند می‌گردید. که خوشبختانه اداره مسیل‌ها نسبت به بازگشایی مجدد مسیر اقدام نموده است و با توجه به احداث شبکه جمع‌آوری فاضلاب در محل امید است این معضل رفع گردد.
پاسخ شهرداری منطقه 15
پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 93/2/13 در خصوص اجرای طرح بزرگراه امام علی(ع) و خاوران به اطلاع می‌رساند با توجه به نیاز شهر تهران به اجرای این طرح و عدم همکاری مالکان جهت واگذاری، موضوع از طریق مراجع قضائی در دست اقدام است که پس از انجام مراحل حقوقی و عقب‌نشینی املاک واقع در طرح تکمیل پل میسر می‌باشد.