kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۱۸۳
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰

انتقاد سعید بیابانکی از چهره‌سازی افراد فاقد صلاحیت در صداوسیما(اخبار ادبی و هنری)

یک شاعر گفت: درحالی که نویسندگان و شاعران انقلابی‌، حضور کمرنگی در رسانه ملی دارند، صداوسیما از خواننده‌ها و بازیگران بی‌سواد دعوت می‌کند تا برای مردم صحبت کنند.

سعید بیابانکی در نشست بررسی 40 سال شعر انقلاب که در موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: حمله‌هایی که طی سال‌ها به شعر انقلاب شده نشان از توفیق شعر انقلاب است. معتقدم هر انقلابی ‌نیاز به رسانه دارد و اگر به سال 57 بازگردیم می‌بینیم هیچ رسانه‌ای دست انقلابیون نیست و تنها شعر در دسترس است. از این رو باید شعر را رسانه انقلاب دانست.
وی افزود: شعر برای رسیدن به دست مخاطب حتما به رسانه نیاز دارد و در سال‌های اخیر یک رسانه مهم شعر را از دست داده‌ایم که آن هم موسیقی است. حتی در رسانه ملی نیز شاعران انقلاب حضورشان کمرنگ است و این عرصه تبدیل به عرصه تاخت و تاز پاپیست‌ها شده است و می‌بینیم در اوج ساعات پرمخاطب تلویزیون شاعران انقلاب هیچ حضور‌ی ندارند.
بیابانکی ادامه داد: من سؤالم این است که چرا باید خواننده‌ها و هنرپیشه‌های بیسواد برای مردم حرف بزنند آن هم هنرمندی که به بی‌مطالعه بودن خودش افتخار می‌کند در صورتی که اهالی قلم که هم شیرین‌سخن هستند و هم اهل مطالعه جایی در این برنامه‌ها ندارند.
وی تصریح کرد: من بر این باورم که رسانه ملی حق بچه‌های انقلاب است و امروز آن را از دست داده‌ایم و خوب است به این اتفاق فکر شود. در صورتی که آنهایی که از طریق تلویزیون چهره شده‌اند امروز اپوزیسیون نظام شده‌اند.