kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۰۸۹
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱

حوادث کوتاه از کشور


      
      ناکامی قاچاقچیان سوخت
زاهدان– خبرنگار کیهان: رئیس‌پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان از کشف 23 هزار لیتر سوخت قاچاق در زاهدان خبر داد.  
سرهنگ ابراهیم ملاشاهی گفت: ماموران پلیس آگاهی، این میزان سوخت قاچاق را حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی این استان و از هفت دستگاه خودرو کشف کردند.
وی با‌ اشاره به اینکه این میزان سوخت قاچاق از نوع گازوئیل است، افزود: در این زمينه 14 متهم نیز دستگیر شدند.
دستگیری عاملان تیراندازی
ساری – خبرنگار کیهان: فرماندهی انتظامی مازندران گفت: ماموران پلیس آگاهی مازندران عاملان تیراندازی و قاتل دو نفر در بابل را دستگیر کردند.
سرتیپ سید محمود میرفیضی با بیان اینکه در این حادثه دو مرد حدودا ۲۵ و ۳۵ ساله توسط قاتل یا قاتلان با سلاح شکاری به قتل رسیده بودند، از دستگیری شش متهم به قتل در کمتر از ۲۴ ساعت خبر داد و گفت: برابر بررسی‌های به عمل آمده پلیس، علت و انگیزه قتل اختلافات خانوادگی بود.
وی از کشف سلاح شکاری در این راستا از متهمان به قتل خبر داد و افزود:موضوع در حال بررسی بیشتر است.
کشف تریاک
یزد – خبرنگار کیهان: رئیس‌پلیس مبارزه با موادمخدر استان یزد از کشف مواد مخدر در این استان خبر داد.
سرهنگ محمد حسین ستوده با اشاره به عملیات ضربتی ماموران و توقیف دو خودرو سواری مربوط به قاچاقچیان گفت: ماموران در این عملیات ضمن دستگیری چهار نفر از سوداگران مرگ، 421 کیلو تریاک را کشف کردند.
آتش سوزی کارگاه تولیدی
تبریز– خبرنگار کیهان: آتش سوزی وسیع یک کارگاه تولیدی در جاده کند رو، پس از شش ساعت تلاش 30 نفر از مامورین آتش‌نشانی مهار شد.
به گزارش سازمان آتش‌نشانی تبریز این آتش سوزی در انبار کالا اتفاق افتاده بود و آتش نشانان موفق شدند از سرایت آتش به دیگر کارگاهها جلوگیری کنند.
این آتش سوزی تلفات جانی در بر نداشت.
اسید پاشی به پسربچه
کرمانشاه – باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامی اسلام آبادغرب گفت: در محله شهرستانی اسلام آباد غرب پسر بچه ۱۱ ساله‌ای هنگام رفتن به مدرسه از جانب دو پسر ۱۵ و ۲۰ ساله مورد اسید پاشی قرار گرفت.
سرهنگ بهروز سرتیپ نیاافزود: این دانش‌آموز از ناحیه صورت و سینه دچار سوختگی شده است.
وی از دستگیری یکی از مرتکبین این حادثه خبر داد و گفت: دستگیری مجرم دیگر نیز به صورت جدی در دستور کار پلیس قرار دارد.وی یادآور شد: انگیزه ارتکاب جرم در دست بررسی است.
کشف مواد مخدر
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام دو باند بزرگ موادمخدر و کشف 264 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و حشیش خبر داد.  
سرتیپ «منوچهر امان اللهی» اظهار داشت: ماموران پس از تعقیب و‌گریز، هفت نفر از اعضای دو باند را دستگیر و 209 کیلوگرم مواد مخدر تریاک و 55 کیلوگرم مواد مخدر حشیش از آنان کشف کردند.
وی با بیان اینکه چهار خودرو نیز در این راستا توقیف شد، اظهارداشت: قاچاقچیان، مواد مخدر را از استان‌های جنوبی کشور به کرمانشاه انتقال داده بودند.
انهدام باند سرقت
شهرکرد- ایسنا: فرمانده انتظامی شهرستان لردگان از دستگیری دو سارق حرفه‌ای موتورسیکلت، دو مال خر و کشف هفت دستگاه موتورسیکلت سرقتی سبک و سنگین در این شهرستان، خبر داد.
سرهنگ سیروس میرزایی افزود: مأموران پلیس آگاهی شهرستان پس از انجام اقدامات اطلاعاتی دقیق با استفاده از شگردهای پلیسی دو سارق را در یکی از روستاهای تابعه شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.
این مقام انتظامی شهرستان ادامه داد: سارقان به سرقت موتورسیکلت‌های سبک و سنگین به‌ صورت باندی در لردگان و یکی از استان‌های همجوار اعتراف کردند که در این ارتباط دو مال‌خر دستگیر و هفت دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف شد.
صید شکارچی
شهرکرد- ایسنا: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان چهارمحال و بختیاری از دستگیری یک متخلف شکار غیرمجاز پرندگان وحشی در منطقه حفاظت شده جنگلی هلن خبر داد.
«شهرام احمدی» گفت: با تلاش مأموران یگان حفاظت محیط‌ زیست، متخلف شکار غیرمجاز پرنده زنبورخوار در منطقه حفاظت شده جنگلی «هلن» دستگیر شد.
وی افزود: مأموران این متخلف سودجو را به همراه یک قبضه سلاح شکاری و دو قطعه پرنده زنبورخوار دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای طی کردن مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل دادند.
زورگيران در دام
سرویس شهرستانها: رئيس پليس آگاهي استان قم از انهدام باند سارقان زورگير و کشف 23 فقره سرقت در قم خبر داد.  
سرهنگ «احمد کرمي» اظهار داشت: پس از بررسي جغرافياي جرم با انجام يک سري اقدامات فني و اطلاعاتي پاتوق‌ها و محلهاي تردد متهمان شناسايي و در يک اقدام 9 نفر در اين رابطه دستگير شدند.
وی با بيان اين که تاکنون 23 نفر از شاکيان شناسایي شده‌اند، خاطر نشان کرد: تلاش براي شناسايي ساير مال‌باختگان ادامه دارد.
سردشت لرزید
ارومیه – مهر: بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشور زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۴ ریشتر شهرستان مرزی سردشت در آذربایجان غربی را لرزاند.
این زمین لرزه در کشور عراق، حوالی شهرستان مرزی سردشت استان آذربایجان غربی و در عمق ۹ کیلومتری زمین روی داد.
بر اساس اعلام این مرکز، شهرستانهای سردشت، میرآباد در استان آذربایجان غربی و کانی سور در استان کردستان نزدیک‌ترین شهرها به این زمین لرزه بودند.
انفجار گاز
اسلامشهر- مهر: مدیر روابط عمومی اورژانس تهران از وقوع انفجار بر اثر نشت گاز در «باغ فیض» اسلامشهر خبر داد.
محمد کرم درآبادی افزود: این حادثه در انتهای خیابان «باغ فیض»، ابتدای خیابان «حافظ»، روبروی مسجد رخ داد.
محمد کرم درآبادی گفت:  در این حادثه سه نفر مصدوم شامل مادر و دو فرزند سه و هشت ساله‌اش  راهی بیمارستان شدند.
بر اساس این گزارش، برخی منابع استفاده صاحب خانه از کپسول گاز برای باز کردن لوله گاز فاضلاب آشپزخانه را دلیل اولیه این انفجار دانسته‌اند.
تصادف مرگبار
ساری – فارس: سخنگوی اورژانس 115 مازندران گفت: برخورد نیسان و تیبا در جاده سوادکوه سه کشته بر جای گذاشت.
ذکریا ‌اشک‌پور افزود: این حادثه در مسیر سوادکوه، عبور شهرک صنعتی بشل شیرگاه در اثر برخورد نیسان و تیبا اتفاق افتاد که در این حادثه سه مرد در دم جان باختند.