kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۹۵۱
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹

سقف 1600 منزل زلزله‌زده کرمانشاه احداث شد

رئیس ‌ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه از پایان کار سقف‌گذاری یکهزار و 600 منزل مسکونی آسیب دیده استان خبر داد و گفت: چهار هزار و 200 واحد دیگر تاکنون اسکلت گذاری شده است.

رضا خواجه‌ای با بیان اینکه کار آواربرداری 19 هزار و 100 واحد نیز انجام شده است، افزود: 10 هزار 870 واحد نیز عملیات پی کنی آنها به اتمام رسیده است.
وی همچنین از اجرای بتن فنداسیون 6 هزار و 517 واحد در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه خبر داد.
رئیس ‌ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در ادامه با‌ اشاره به وجود 35 هزار و 200 واحد احداثی، یادآور شد: 59 هزار و 642 واحد تعمیری نیز در مناطق زلزله زده استان وجود دارد.
وی گفت: از مجموع واحدهای تعمیری، عملیات بازسازی 31 هزار واحد آغاز و تاکنون کار تعمیر و مرمت 22 هزار واحد نیز به اتمام رسیده است.
خواجه‌ای همچنین از معرفی 66 هزار واحد به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات خبر داد و گفت: از این تعداد، بانک‌ها با 43 هزار و 700 واحد عقد قرارداد کرده و تسهیلات نیز به نوبت ثبت‌نام در حال پرداخت شدن است.
این مقام مسئول در ادامه با تاکید بر اینکه مشارکت مردم در امر بازسازی ضروری است، گفت: تلاش می‌کنیم واحدهای تعمیری مناطق روستایی تا نیمه اول خرداد و واحدهای احداثی نوع یک در این مناطق تا پایان شهریور آماده و تحویل مردم شود.
وی همچنین درخصوص واحدهای احداثی شهری نیز گفت: این دسته از واحدها به دلیل زمان بری بیشتر تلاش می‌شود تا پایان سال 97 آماده و تحویل مردم شود.