kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۹۰
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۹
از صبح امروز در سراسر کشور

امتحانات نهایی دانش‌آموزان آغاز شد

دانش‌آموزان تمام یافته‌های علمی و دانش خود در طول یک سال گذشته را از امروز به میدان می‌آورند.
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش از آغاز امتحانات نهایی دانش‌آموزان سراسر کشور از امروز خبر داد و گفت: سؤالات امتحانات نهایی از هفته گذشته به تدریج، در قالب سی‌دی به استان‌ها ارسال شده است.
عبدالرسول عمادی در گفت‌وگو با مهر تاکید کرد: تلاش شده تا همه سؤالات مبتنی بر محتوای کتاب‌های درسی و برگرفته از آن باشد.
وی افزود: با توجه به آن که امسال مسابقات جام جهانی فوتبال را پیش رو داشتیم زمان امتحانات دانش‌آموزان به جلو افتاد و تاریخ برگزاری آن از 27 اردیبهشت اعلام شد.
به گفته عمادی، امتحانات پایان سال دانش‌آموزان تا 22 خرداد و قبل از شروع مسابقات جام جهانی ادامه خواهد داشت و تلاش می‌کنیم تا پایان خرداد ماه نتایج امتحانات اعلام شود. وی درباره طراحی سؤالات امتحانات نهایی و این که در سال‌های گذشته عده‌ای اعتراض می‌کردند که سؤالات از داخل محتوای کتاب‌های درسی نبوده است، گفت: به تمام طراحان سؤالات تاکید کرده‌ایم که از محتوای دروس سؤال طراحی کنند، اما با این وجود اگر دانش‌آموزی پس از تصحیح اوراقش نسبت به نمره داده شده اعتراض داشته باشد می‌تواند شکایت خود را به صورت کتبی به مدرسه اعلام کند بدیهی است پس از اخذ اعتراض‌ها مجددا دو مصحح، اوراق و را تصحیح خواهند کرد و چنانچه اختلاف نظری وجود داشته باشد مصحح سوم نیز آن را بررسی کرده و در نهایت به اعتراض جواب می‌دهند.
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش ادامه داد: ضمن آن که قرار است پاسخ سؤالات امتحانات نهایی با هدف شفاف‌سازی و رفع هرگونه شائبه‌ای منتشر شود.