kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۸۹۶
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷

معاون سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در اعتراض به سیاست‌های ضدفرهنگی شهرداری استعفا کرد(اخبار ادبی و هنری)

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در اعتراض به سیاست‌های ضدفرهنگی حاکم بر شهرداری تهران از سمت خود استعفا داد.

یکی از دلایل استعفای ناصری‌پور انتقاد شدید او به برگزاری همایش بانوان شاغل شهرداری تهران و نوروز باستانی و حواشی آن عنوان شده است. پیشتر در پی برگزاری این مراسم با حضور شهردار تهران که با نمایش رقص و آواز دختران همراه بود، ناصری پور اعلام کرده بود: سازمان فرهنگی در این رویداد دخالتی نداشته و آن را نقد و محکوم می‌کند و از دستگاه قضا هم انتظار پیگیری دارد.
وی همچنین تأکید کرده بود: اساساً این هنجارشکنی را اتفاقی نمی‌دانم، چون در برنامه‌هایی که شهردار حضور می‌یابد، ملاحظات خاصی از سوی اطرافیان و نزدیکان او وجود دارد و کوچکترین موضوعات هم رصد می‌شود بنابراین حرکات موزون دختران یک اتفاق نبوده است.
ناصری‌پور پس از انتشار خبر استعفایش در رسانه‌ها در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس ضمن تأیید این خبر خاطرنشان کرد: چندان امیدی به دستگاه‌های متولی فرهنگی کشور نیست، بنابراین باید به ندای «آتش به اختیار» رهبر انقلاب لبیک گفت و «کار فرهنگی خودجوش و تمیز» را گسترش داد.
وی همچنین وعده داد در آینده نه چندان دور، بسیاری موضوعات و مطالب فرهنگی و اجتماعی در حوزه‌های مدیریت شهری و کشور را خواهم گفت.