kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۶۸۸
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲

خاکسپاری پیکر مطهر 26 شهید گمنام در پنج شهر کشور

پیکرهای پاک و مطهر 26 شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در شهرهای اندیمشک، شوش، نوشهر، شهریار و خرمشهر تشییع و به خاک سپرده شدند.

به گزارش ایرنا: پیکرهای مطهر 2 شهید گمنام در آئینی با حضور مسئولان و جمعی از خانواده‌های معزز شاهد و ایثارگر روز پنجشنبه در پادگان شهید کلهر اندیمشک به خاک سپرده شد.
یکی از این شهدای گمنام که در اندیمشک به خاک سپرده شد با 22 سال سن در شرق بصره در عملیات رمضان به درجه رفیع شهادت نائل شده بود.
همچنین یک شهید گمنام دیگر نیز 25 ساله و در عملیات خیبر در جزیره مجنون آسمانی شده بود. روز پنج‌شنبه همچنین پیکرهای پاک و مطهر چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس نیز در شهرهای الوان و شاوور شهرستان شوش در استان خوزستان تشییع و به خاک سپرده شدند.
این رزمندگان که سن آنها هنگام شهادت 24 سال تخمین زده شده در عملیات رمضان و والفجر یک در مناطق فکه و شرق بصره به شهادت رسیده و پیکر مطهر آنها اخیرا از سوی گروه‌های تفحص شناسایی شده است.
اقشار مختلف مردم شهرستان شوش در آخرین پنجشنبه از سال 1396 در آئین تشییع پیکر دو شهید گمنام از مسجد جامع شهر الوان تا پارک نخل این شهر محل دفن شهدای گمنام ، شرکت کردند.
در شهر شاوور نیز پیکرهای مطهر دو شهید گمنام با حضور خانواده معظم شهدا و پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس از حوزه مقاومت بسیج مسلم بن عقیل(ع) شاوور تا پارک غدیر این شهر تشییع شدند.
بنا بر همین گزارش پیکر مطهر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز پنجشنبه پس از تشییع بر روی دستان مردم و مسئولان شهرستان نوشهر در پارک نوید این شهر آرام گرفت.  پیکر این شهیدان عصر روز چهارشنبه با استقبال گرم مردم و نیروهای نظامی و انتظامی وارد شهرستان نوشهر شده بودند.
یکی از این شهدا 20 ساله است که در حمله دشمن بعثی در سال 67 در منطقه عملیاتی زبیدات به شهادت رسید ، یکی دیگر نیز با 20 سال سن در عملیات رمضان و در منطقه عملیاتی شرق بصره شهید شده و سومین شهید نیز ۲۳ ساله است که در عملیات والفجر چهار در منطقه عملیاتی پنجوین به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.
همچنین به گزارش خبرگزاری فارس : پیکر مطهر 15 شهید گمنام همزمان با سالروز بزرگداشت شهدا بر روی دستان مردم شهرستان شهریار تشییع شد.
جمع کثیری از مردم شهرستان شهریار به همراه مسئولان استانی و شهرستانی پیکر این شهدا را از مقابل مسجد‌المهدی، محل سپاه قدیم شهریار تا مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهریار تشییع کردند.
پیکر پاک شهدا بعد از مراسم تشییع و وداع در مصلای شهریار، صبح روز پنجشنبه در هفت نقطه این شهرستان به خاک سپرده شدند.
بنابر این گزارش دو شهید گمنام غواص با حضور اقشار مختلف مردم در یادمان شهدای علقمه خرمشهر تشییع و خاک‌سپاری شدند.
این آیین با حضور مسئولان، رزمندگان، خانواده معزز شهدا، جوانان، زائران سرزمین‌ نور و اقشار مختلف مردم برگزار شد.