kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۶۸۶
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲

برگزاری روزهای سینمای مقاومت در غزه توسط جشنواره عمار(اخبار ادبی و هنری)

چهارمین دوره جشنواره عمار در غزه با عنوان «روزهای سینمای مقاومت» با حضور چهره‌ها و رهبران فلسطینی و گروهی از کارگردانان، هنرمندان و فعالان عرصه سینما و تلویزیون و با پیام ویدیویی پدر شهید مصطفی احمدی روشن آغاز به کار کرد. در این مراسم از ورزشکاران تحریم‌کننده رژیم صهیونیستی نیز تجلیل شد.

ابراهیم ابوشعر هماهنگ‌کننده و نماینده اجرایی جشنواره عمار در غزه در این مراسم گفت: این جشنواره گامی است که گام‌های بعدی آن همکاری حقیقی برای اجرایی کردن برخی از طرح‌های سینمایی در حمایت از مقاومت و ملت مظوم فلسطین خواهد بود.
محمد المدهون وزیر سابق فرهنگ فلسطین هم گفت: این جشنواره در پی رساندن پیام‌های مختلفی است که اولین پیام آن این است که آمریکا با تمام تلاش خود برای پراکندن شر و جنایت در جهان و منطقه که هر روز نیز این تلاش پنهانی آمریکا آشکارتر می‌شود موفق نخواهد شد.
وی افزود: برای همین این جشنواره می‌تواند بدیل مهم برای هالیوود باشد و ضروری است برای تقویت آن و دمیدن خون جدید در رگ‌های آن تلاش کنیم.
دکتر محمود الزهار، رمان نویس و عضو دفتر سیاسی حماس نیز در این مراسم اظهار کرد: بسیاری از کشورها تاریخ خود را با هنر و سینما بازسازی می‌کنند تا اندیشه ملتشان به سمت اصلاح و هدفی که دارند متمایل شود، چه اینکه آمریکا می‌خواهد ثابت کند که سوپرمن است و ما می‌خواهیم ثابت کنیم که مسلمانان توانایی خلاقیت دارند.
همچنین محمد ثریا مدیرکل شبکه ماهواره‌ای الاقصی بیان کرد: بودجه ما محدود و امکانات ما اندک است اما با اصرار و صبر تلاش می‌کنیم تا نسل‌هایی تربیت کنیم تا بدانند ما با امکانات محدود ارتش رژیم صهیونیستی را شکست دادیم و در عرصه سینما نیز می‌توانیم.
در این مراسم از پنج چهره ورزشی که در حمایت از مردم فلسطین با جنبش بایکوت ورزشی اسرائیل همراه بودند تجلیل شد. مایکل بنت بازیکن فوتبال آمریکایی، علیرضا کریمی کشتی گیر ایرانی، مجید حسن نیا ورزشکار ایرانی رشته کاراته، محمد حمیده بازیکن شطرنج از تونس و رحو عبدالملک بوکسور الجزائری ورزشکارانی بودند که جشنواره عمار در غزه از آنها تجلیل کرد.
تقدیر ویژه جشنواره عمار از دکتر محمود الزهار از رهبران حماس و سناریست و رمان نویس فلسطینی و تقدیر از ده‌ها فعال فلسطینی در حوزه سینما و تلویزیون از جمله مرحوم «ماجد جندیه» کارگردان فلسطینی نیز از دیگر برنامه‌های ویژه این مراسم بود.
همچنین در حاشیه این مراسم، آثار مسابقه کاریکاتور غزه و نمایشگاه تصاویر طراح فلسطینی با تصاویری از عماد مغنیه، و دیگر شهدای مقاومت دیگر نمایشگاهی بود که در حاشیه این جشنواره برپا شد.
در انتهای این مراسم نیز «یتیم خانه ایران» به عنوان نخستین فیلم از مجموعه فیلم‌های جشنواره عمار در غزه اکران شد.