kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۶۲۶
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴
واکنش فدراسیون کشتی به اظهارات دبیر کمیته ملی المپیک

نمی‌توانستیم به اتحادیه جهانی دروغ بگوییم

در شرایطی که دبیر کمیته ملی المپیک مدعی شده میزبانی کشتی فرنگی پس از نامه فدراسیون ایران به اتحادیه جهانی از اهواز گرفته شده، نایب‌رئیس‌فدراسیون کشتی می‌گوید در نامه خود به لالوویچ صحبتی از برگزار نکردن مسابقات به میان نیاوردیم اما نمی‌توانستیم وقتی علی‌رغم همه پیگیری‌های فدراسیون، هیچ کاری برای آماده‌سازی سالن انجام نداده‌اند و رئیس‌فدراسیونمان هم استعفا داده، دروغ بگوییم که همه چیز آماده و فراهم است.

علیرغم مخالفت اتحادیه جهانی کشتی با برگزاری رقابت‌های جام جهانی فرنگی در اهواز، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در تلاش هستند شرایطی را فراهم آورند که این بازی‌های به میزبانی ایران برگزار شود.
در همین راستا پس از نامه نگاری کمیته ملی المپیک با اتحادیه جهانی کشتی، شاهرخ شهنازی دبیر کمیته نیز به گفت‌و‌گوی تلفنی با لالوویچ پرداخته تا شاید او را مجاب کند که میزبانی جام جهانی فرنگی را به ایران برگرداند. گویا در جریان همین گفت‌و‌گوی بود که دبیر کمیته ملی المپیک ایران متوجه شده میزبانی کشتی فرنگی پس از نامه فدراسیون ایران به اتحادیه جهانی از ایران گرفته شده است!
در همین خصوص شهنازی گفت: در تماس تلفنی با لالوویچ ابتدا از اتفاق افتاده و لغو میزبانی ایران گله کردم و خواستار توضیح درخصوص این تصمیم اتحادیه جهانی شدم. لالوویچ در پاسخ به من اعلام کرد که در تاریخ ۱۸ اسفند - ۹ مارچ نامه‌ای به امضای نایب‌رئیس‌فدراسیون کشتی ایران به اتحادیه جهانی ارسال شده که دلایل اصلی لغو میزبانی، موضوع و موارد درج شده در همان نامه است.
وی افزود: لالوویچ اعلام کرد در نامه ارسالی از فدراسیون ایران چند نکته مهم نهفته شده که مهم‌ترین آن استعفای رئیس‌فدراسیون کشتی این کشور است. در ادامه نامه عنوان شده که کلیه اعضای شورای فنی کشتی آزاد و فرنگی نیز استعفا داده‌اند. سپس ذکر شده که اسپانسر این رشته هم دیگر تمایلی به ادامه فعالیت با فدراسیون کشتی ایران را ندارد، ضمن اینکه نایب‌رئیس‌فدراسیون کشتی در نامه ارسالی تاکید کرده وضعیت امور اداری فدراسیون هم غیر فعال شده است.  
نمی‌توانستیم به اتحادیه جهانی دروغ بگوییم
در واکنش به این ادعای شهنازی، بنی تمیم نایب‌رئیس‌فدراسیون کشتی گفت: ما روز ۱۸ اسفندماه (۹مارس) در نامه‌ای به اتحادیه جهانی استعفای رئیس‌فدراسیون کشتی و شورای فنی تیم‌های ملی را تایید کردیم اما به خاطر مصالح ملی، به دلایل استعفا‌اشاره نکردیم. از طرف دیگر در حالی که اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان اصلا به تعهدات خود طبق تفاهم نامه موجود در زمینه میزبانی عمل نکرده بود و سالن مسابقات (سالن شهید دانشگاه چمران اهواز) نیز به هیچ عنوان آماده برگزاری جام جهانی نبود، به اتحادیه اعلام کردیم که وضعیت اسپانسر (اداره کل ورزش و جوانان) و پیگیری‌های اجرایی مسابقات، به دلیل شرایط فعلی فدراسیون دچار تردید و مبهم است. چون نخواستیم صحبتی از عدم انجام تعهدات از سوی اسپانسر اصلی خود (اداره کل ورزش خوزستان) به میان آوریم.
وی خاطر نشان کرد: ما در این نامه صحبتی از برگزار نکردن مسابقات به میان نیاوردیم اما نمی‌توانستیم وقتی علیرغم همه پیگیری‌های فدراسیون، هیچ کاری برای آماده‌سازی سالن انجام نداده‌اند و رئیس‌فدراسیونمان هم استعفا داده، دروغ بگوییم که همه چیز آماده و فراهم است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که دبیرکل کمیته بین‌المللی المپیک مسایل مهم‌تر مطرح شده در مکالمه تلفنی خود با لالوویچ رئیس‌اتحادیه جهانی کشتی را نیز به مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک منتقل کند که این مورد بسیار مهم‌تر از موضوع‌های مطرح شده درمصاحبه اخیر ایشان است. ضمنا لالوویچ پس از گفت‌وگو با شهنازی با فدراسیون کشتی ایران تماس گرفت و اعلام کرد علاوه‌بر مسئله جام جهانی موارد مهم دیگری را نیز به وی متذکر شده که امیدواریم دبیرکل کمیته ملی المپیک به جدیت این موارد را دنبال کنند.