kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۵۰۲
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱
فرمانده انتظامی خراسان رضوی خبر داد

پایان گروگانگیری 100 هزار یورویی در مشهد

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی از پایان یک گروگانگیری 100هزار یورویی در مشهد خبر داد.
سرویس شهرستانها:

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، قادر کریمی گفت: بعدازظهر پنج شنبه گذشته یک دستگاه وانت پیکان که رانندگی آن را جوانی 25 ساله تبعه خارجی به عهده داشت، در مسیر میدان آزادی به سمت میدان جهاد حرکت می‌کرد که ناگهان در اطراف میدان جمهوری اسلامی توسط سرنشینان یک دستگاه پراید متوقف شد.
وی افزود: سرنشینان مسلح پراید با تهدید به مرگ و استفاده از افشانه فلفل، راننده وانت را از پشت فرمان بیرون کشیده و به داخل یک پراید انداختند، سپس آنان در حالی که پیرمرد و کودکی که سرنشین وانت حامل بار ضایعاتی آهن بود را در محل رها کردند و گروگان را به محل نامعلومی بردند.
وی ادامه داد: پرونده ماجرای گروگانگیری مسلحانه با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع به پلیس آگاهی ارسال و گروه زبده‌ای از کارآگاهان اداره جنایی پیگیری این پرونده را به عهده گرفتند.
کریمی با ‌اشاره به اینکه پیامک‌ها و تلفن‌های تهدیدآمیز گروگانگیران ساعتی بعد از وقوع جرم آغاز شد، ادامه داد: در حالی که بررسی‌های اطلاعاتی با به‌ کارگیری شیوه‌های پلیسی وارد مرحله جدیدی شده بود، گروگانگیران در تماس با یکی از برادران راننده تقاضای 100 هزار یورو کردند، آنان با تهدید به کشتن گروگان، فیلمی را نیز از طریق تلگرام ارسال کردند که نشان می‌داد گروگان با غل و زنجیر در یک اتاق شکنجه می‌شود.
وی توضیح داد: کارآگاهان با دادن آموزش‌های لازم به خانواده گروگان، از آنها خواستند، مبلغ 50 هزار یورو را طی یک قرار به گروگانگیران پرداخت کنند، بنابراین قرار مذکور با نظارت و هدایت کارآگاهان در منطقه الهیه مشهد گذاشته شد و موتورسواری با برداشت ارزهای خارجی در بیابان‌های این منطقه و تاریکی شب ناپدید شد.
فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این‌گونه بود که رصدهای اطلاعاتی نتیجه داد و کارآگاهان موفق شدند، مخفیگاه سردسته مسلح باند را در منطقه بلوار آزادی شناسایی کنند.
کریمی با بیان اینکه با هماهنگی مقام قضائی ساعت دو بامداد روز دوشنبه متهم را در حال استراحت در مخفیگاهش دستگیر و سلاح کمری به همراه مهمات و 50 هزار یورو کشف شد، اضافه کرد: با اعترافات سردسته باند، بلافاصله عملیات شبانه کارآگاهان برای دستگیری دو متهم دیگر پرونده ادامه یافت و دو همدست دیگر او نیز به دام افتاد.
فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های اولیه، انگیزه سردسته باند گروگان‌گیری مسلحانه از این اقدام مجرمانه، اخاذی بوده است.