kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۳۹۷
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹

اخراج فله‌ای و انتصاب اتوبوسی در فدراسیون ژیمناستیک!

در حالی که رئیس‌فدراسیون ژیمناستیک در ابتدای حضورش در فدراسیون با اخراج دسته‌جمعی کارکنان از تغییر در چارت فدراسیون با هدف سبُک سازی سخن گفته بود اما او تاکنون ۴۵ حکم انتصابی برای سمت‌های مختلف در فدراسیون صادر کرده تا نه تنها بار فدراسیون سبک نشده، بلکه به نظر سنگین‌تر هم شده باشد.



۱۹ تیرماه ۱۳۹۶ زهرا اینچه درگاهی به عنوان رئیس ‌فدراسیون ژیمناستیک انتخاب شد. درگاهی اوایل مرداد در اقدامی عجیب ۱۷ تن از کارمندان و مسئولان فدراسیون، از آبدارچی گرفته تا دبیر فدراسیون را به دلیل پایان قراردادشان با یک نامه دو جمله‌ای اخراج کرد و این اقدام خود را سبُک سازی فدراسیون نامید.
او بعد از برکناری کارمندان فدراسیون در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایسنا گفته بود «ما سبُک‌سازی نیروها را انجام دادیم. فدراسیون جهانی ژیمناستیک تنها ۷ مسئول دارد. البته ما ممکن است که بیش از هفت نفر داشته باشیم آن هم به دلیل ضوابط استخدامی و شرایط موجود، اما این تعداد سمت به هیچ وجه قابل توجیه نیست. باید بگویم که ۱۶ نفر برکنار نشدند که ۱۶ نفر دیگر جایگزین آنها شوند». اینچه‌درگاهی بعد از گذشت حدود ۸ ماه از نشستن بر صندلی این فدراسیون، علاوه‌بر جذب کارمندان جدید در سمت‌های برکنار شده، ۴۵ حکم دیگر نیز برای سمت‌های مختلف صادر کرده است. اکنون باید دید که هدف رئیس‌فدراسیون ژیمناستیک از این اخراج فله‌ای و این انتصابات اتوبوسی چیست؟ اقداماتی که مسبب دو تجمع اهالی ژیمناستیک در کمتر از سه ماه اخیر مقابل وزارت ورزش و جوانان شده است.
ژیمناستیک مادر رشته‌های ورزشی است و از جمله رشته‌های پایه و پرمدال محسوب می‌شود که بیشتر کشورهای جهان با پرورش قهرمانان زیادی در این رشته صاحب مدال‌های زیادی در المپیک می‌شوند، اما ژیمناستیک ایران با تغییر، تحولات، کمبود بودجه و اسپانسر و کمبود وسایل تاکنون نتوانسته است که یک مدال در رویدادهای بین‌المللی مهم از جمله بازی‌های آسیایی و المپیک کسب کند. اکنون پرسش این است که اگر رئیس‌جدید فدراسیون ژیمناستیک با اخراج فله‌ای دنبال سبک‌سازی در فدراسیون بوده است، چگونه بیش از ۴۵ کارمند و حقوق‌بگیر جدید را وارد فدراسیون کرده است؟