حاتمیکیا:
چرا آنتن رسانه ملی در اختیار کسانی قرار میگیرد که دغدغه ملی ندارند؟(اخبار ادبی و هنری)
کارگردان «به وقت شام» در تازهترین گفتوگوی خود باز هم از فیلمسازهای سفارتی انتقاد کرد.
حاتمیکیا تاکید کرد: ترجیح میدهم منابع مالی فیلمم از بیتالمالِ همین مردمی که با تأییدشان حالا اسم و رسمی گرفتهام و مشتاق دیدن فیلمهایم هستند، تأمین کنم و حاضر نیستم درِ هیچ سفارتخانه یا مرکز فرهنگی بیگانه را دقالباب کنم.
وی در بخشی از گفت وگوی خود با شرق، درباره اظهارات اعتراضآمیز خود در اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر توضیح داد: به نظرم اشتباه از دعوتکنندگان من بود. همانها که تلفنی بیواسطه و با واسطه تلاش کردند که من حتما در این مجلس حضور داشته باشم. خب قرار نبود زینتالمجلس کسانی شوم که دردشان با درد من یکی نیست. گفتن از مقام شهید، بالاآوردن خانواده شهید، قیام دادن حاضران و بغض مقام مسئول دردی دوا نمیکند. مهندسی جشنواره ملی فجر انقلاب باید با خط ملی همسو باشد. چه سخت است قاضی فیلمی شوی که از داعش سخن بگوید و بهقدری عصبانیات کند که حتی مضمون اثر را در حد تابلوی نامزدی جشنواره هم تحمل نکنی. سالهاست که جشنواره مصادره شده است. جشن آن مال این دوستان و فجر انقلابش مال سینهسوزان.
وی تصریح کرد: من روی سخنم با «رسانه ملی» بود که چرا آنتن زنده را در اختیار کسانی میگذارد که تلویحا فیلمسازانی را که دغدغههای ملی نظام دارند، بهعنوان فیلمساز ارگانی و وابسته به مردم القا کنند. این هم حکایت غریبی است. از طرفی همین جماعت در بوق میدمند که رسانه ملی مرده و مخاطب ندارد و همه آنتنها به آن سوی مرزها تنظیم شده است، ولی همین آبباریکه را هم ندارند و در اختیار جریان فکری قرار میگیرد که هیچ عُلقهای به مضامین ملی-میهنی ندارد. تا جایی که یکی درباره «به وقت شام» گفت این فیلم برای طرفداران حضور ایران در سوریه ساخته شده است! پس وجه افتراق «شبکه ملی» با شبکه «من و تو» در چیست؟
حاتمیکیا درباره لقبی که رسانههای زنجیرهای به وی داده و او را «فیلمساز ارگانی» میخوانند هم تصریح کرد: چرا تا وقتی با تلویزیون یا فارابی یا حوزه یا بنیاد مستضعفان یا کانون پرورش فکری، بزرگان سینمای ما کار میکردند، چنین بحثهایی مطرح نبود. چرا حالا که مؤسسهای به نام «اوج» آمده است، این بازی آغاز شده است؟