kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۳۵۴
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲

کوتاه اقتصادی


 
  * هشتاد و پنجمین مرحله از واریز یارانه‌های نقدی که مربوط به اسفند ۹۶ است یکشنبه هفته آینده قابل برداشت است. به گزارش خبرگزاری‌ها؛ این مرحله از یارنه نقدی در ساعت24 روز شنبه 26 اسفند به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و از بامداد یکشنبه قابل برداشت خواهد بود.گفتنی است مبلغ یارانه همچون ماه‌های قبل همان مبلغ 45 هزار و 500 تومان خواهد بود.
* رئیس ‌اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی از افزایش ۳۵۰ تومانی قیمت مرغ خبر داد و گفت: قیمت این کالا در مراکز خرده‌فروشی به ۸۳۰۰ تومان رسیده است. به گزارش خبرگزاری دانشجو، مهدی یوسف‌خانی اظهارداشت: قیمت مرغ گرم روز دوشنبه در مراکز خرده‌فروشی به ۸۳۰۰ تومان رسید. وی اضافه کرد: همچنین قیمت هرکیلوگرم مرغ در عمده‌فروشی درب کشتارگاه ۷۴۵۰ تومان و پخش ۷۶۰۰ تومان است.به گفته وی قیمت این کالا روز یکشنبه در مراکز خرده‌فروشی کیلویی ۷۹۵۰ تومان بود.وی همچنین گفت: میزان عرضه و توزیع مرغ در بازار به اندازه کافی در حال انجام است.
* رئیس ‌سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: هیچ کالایی از امروز تا پایان فروردین سال ۹۷ گران نمی‌شود و مردم می‌توانند تخلف‌ها را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمود نوابی در پنجمین همایش حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان هرمزگان با بیان اینکه عملیاتی شدن ماده ۶ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان از کارهای خوبی است که این ماده قانونی در کل کشور باید اجرایی شود، اظهار کرد: اگر این قانون نهادینه شود، رقابت مثبتی را در ارائه خدمت مناسب به مصرف‌کنندگان شاهد خواهیم بود.
* رئیس ‌کمیسیون اقتصادی مجلس در دیدار با مدیرعامل و سایر مدیران ارشد بانک صادرات ایران از برنامه مجلس برای تهاتر مطالبات بانک‌ها با بدهی آنها به بانک مرکزی در قالب بودجه سال ٩٧ کشور خبر داد.به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، محمدرضا پورابراهیمی، در دیدار با حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران با بیان اینکه این بانک برای احیای جایگاه منطقه‌ای و جهانی خود، ظرفیت خیلی خوبی دارد، تاکید کرد: هنر مدیران توانمند بانکی، از جمله آقای دکتر صیدی قطعاً برای تبدیل ظرفیت بالقوه به بالفعل در این راه برجسته‌تر خواهد بود تا با اتخاذ راهکارهای تخصصی این بانک را به شرایط ایده‌آلی برساند. پورابراهیمی در این دیدار، با‌اشاره به وجود سیاست‌های مناسب برای ادامه مسیر بانک‌ها، شرایط سرمایه‌گذاری‌های متنوع در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی و اثر مثبت آن بر روی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری نظام پولی کشور را مورد توجه قرار داد و بر صیانت از نام و برند بانک صادرات ایران تاکید کرد و آن را وظیفه مجلس و سایر ارکان نظام دانست.
* معاون وزیر راه و شهرسازی با‌ اشاره به آماده‌سازی ۶۳ شناور مسافری و ۶۵ شناور حمل خودرو برای ایام نوروز برای درنظر گرفتن جزیره طرح نگین در بندر بوشهر گفت:‌ این پروژه با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در حال تکمیل است. به گزارش فارس، محمد راستاد دیروز در نشست خبری با‌ اشاره به آمار جابجایی کالا و تخلیه و بارگیری در سال ۹۶ گفت: میزان تخلیه و بارگیری در بنادر کشور تا پایان بهمن‌ماه ۱۴۲ میلیون تن بود که ۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت. مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:‌ گزارش نهایی سانحه سانچی براساس جمع‌بندی‌ها تکمیل و منتشر می‌شود تاکنون دو جلسه رسیدگی در کشور چین داشته‌ایم، دو هیئت در دو نوبت به چین اعزام شده‌اند، ثبت اطلاعات VDR سانچی انجام شده است و مستندات دریافت شد، ضمن آنکه مصاحبه با کارکنان کشتی کریستال انجام و کشتی معاینه شد. وی تأکید کرد :‌ حداقل پنج هفته دیگر لازم است تا گزارش نهایی سانحه سانچی منتشر شود.