kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۳۵۰
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱
مسئول بسیج سازندگی کشور:

1347 گروه جهادی در نوروز 97 به مناطق محروم می‌روند

مسئول بسیج سازندگی کشور اعلام کرد: برای نوروز، 1347 گروه به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و دیگر مناطق محروم کشور از جمله در کرمان، خوزستان و... خواهند رفت.




به گزارش خبرنگار اقتصادی روزنامه کیهان، نعمان غلامی در نشست خبری اردوهای جهادی (همزمان با نوروز 97) با اشاره به اینکه بسیج سازندگی یکی از مجموعه‌های منحصر به فرد و برخاسته از متن انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: این سازمان مسیر پرفراز و نشیب خود را حول محور مردم و ولی فقیه پیش برده و لذا هر گزارشی که از توفیقات آن ارائه می‌شود متعلق به مردم است.
وی با بیان اینکه قله خدمت‌رسانی بسیج سازندگی، گروه‌های جهادی است، افزود: این گروه‌ها سال به سال افزایش داشته و از 6800 گروه در سال گذشته به 8912 گروه رسیده است.  
مسئول بسیج سازندگی کشور ادامه داد: قصد داریم زمینه خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی را به طول یکسال برسانیم و این فعالیت‌ها منحصر به نوروز و تابستان نباشد، ضمن اینکه هر گروه جهادی در طول سال، یک جغرافیای هدف را انتخاب کرده و خدمت رسانی مستمر داشته باشد.
به گفته غلامی، سال آینده کلیه گروه‌های جهادی برای اینکه بتوانند برای محل در نظر گرفته شده خدمت کنند، آموزش می‌بینند چون این موضوع نیازمند گروه‌های تخصصی است که البته هم‌اکنون گروه‌های پزشکی، عمرانی و... نیز وجود دارد.
وی اضافه کرد: هر چقدر بتوانیم فضای مدیریت جهادی را در نقاط دوردست بیشتر کنیم، پیشرفت کشور توسعه خواهد یافت. مسئول بسیج سازندگی کشور به برنامه این نهاد برای عید سال 97 و حضور در مناطق محروم‌اشاره کرد و گفت: برای نوروز، 1347 گروه به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و مناطقی از کرمان، خوزستان و... خواهند رفت.
غلامی با اعلام اینکه جریان جهادی از زمان زلزله کرمانشاه تاکنون بلاانقطاع در حال خدمت بوده است، بیان کرد: در همین زمینه 5000 کانتینر مردمی و 1470 کانکس توسط جهادگران توزیع شد و 600 واحد مسکونی هم برای زلزله‌زدگان ساخته خواهد شد. (که البته کار برخی از آنها شروع شده است)
وی ادامه داد: یکی از مجموعه‌های جهادی ما اردوهای جهادی خانوادگی را بنیان گذاشت و در نوروز سال آینده 500 خانواده، تعطیلات خود را به کمک زلزله‌زدگان می‌روند.
مسئول بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه رویکرد ما در سال 96، محله محور شدن خدمات و استمرار آن در طول سال بوده است، از جمعیت 850 هزار نفری نیروهایی که در قالب اردوهای جهادی شرکت کردند خبر داد.
غلامی با‌ اشاره به تمرکز بسیج سازندگی بر روی 325 محله در حاشیه شهرها در همه زمینه‌ها مانند فرهنگ، بهداشت و درمان، و... بیان کرد: 1327 پروژه کوچک (شامل معابر، فضاسازی و...) پیش‌بینی شده که کار آن شروع شده و سال آینده با دقت و قدرت بیشتری پیش خواهد رفت.
وی افزود: همچنین درخصوص ترک اعتیاد در سال 96، 4300 نفر از بهبود یافتگان را آموزش دادیم و برای‌اشتغال این افراد تلاش کردیم.
مسئول بسیج سازندگی کشور با اعلام اینکه ده‌ها و صد‌ها الگو داریم که در آن شهر‌ها و روستاهایی بدون بیکاری و برخی دیگر از مشکلات اجتماعی هستند، گفت: مثلا کشمچه اصفهان با حدود شش هزار نفر جمعیت، قطب نان کشور بوده و بیش از 300 کارگاه نان پزی با‌اشتغالزایی بیش از 2000 نفری مشغول فعالیت هستند؛ یا در سردرود 18 هزار نفر در زمینه تابلوفرش شاغل می‌باشند.
به گفته غلامی، 435 قطب صنایع تکمیلی مانند مثال‌های بالا وجود دارد که وجود این مدل‌ها با فضای فرهنگی اسلامی و بدون نیاز به وام، یک پدیده بود.
وی اضافه کرد: بیش از 110 هزار تن سیب در میانه تولید می‌شود که 22 هزار تن آن به ضایعات تبدیل می‌گردد، ما برای این ضایعات تصمیم گرفتیم آنجا را تبدیل به قطب سرکه سیب کنیم؛ یا در بناب 59 هزار تن انگور تولید می‌شود که به‌دلیل ضایعات 11 هزار تنی آن، تمرکز را بر روی تولید کشمش تیزآبی گذاشتیم.
مسئول بسیج سازندگی کشور ادامه داد: برای شهرستان‌های کل کشور الگوهای این‌چنینی استخراج کردیم.
غلامی با بیان اینکه زنجیره محصولات هم کامل و تولید صورت گرفته روی دست تولیدکنندگان نمی‌ماند، گفت: ما صادقانه آماده هستیم برای کمک به جذب و ارزان شدن ‌اشتغال و حل مشکل بیکاری کمک کنیم.