kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۲۹
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۳

واشنگتن پست: جبهه مخالفان مسلح بشار اسد در حال فروپاشی است

یک روزنامه آمریکایی نوشت، جبهه مخالفان مسلح بشار اسد از جنگ کردن با نظام سوریه منصرف شده‌اند و آنها در آستانه فروپاشی قرار گرفته‌اند.
سرویس خارجی-

روزنامه واشنگتن پست بر مبنای تحقیقی که از اعضای گروه‌های تروریستی در سوریه انجام داده است نوشت، افراد مسلح به تدریج امید خود را از دست داده‌اند و از جنگ کردن با نظام سوریه منصرف شده‌اند.
به نوشته این روزنامه آمریکایی، مخالفان نظام بشار اسد به این نتیجه رسیده‌اند که در بین مردم جایی ندارند و رسیدن به پیروزی محال است و جنگ کردن و جان باختن بی‌فایده است.
واشنگتن پست افزود، ناامیدی افراد مسلح از پیروزی در مقابل نظام سوریه و بحران مالی مهمترین عامل جدایی این افراد از گروه‌های تروریستی است.
این روزنامه تاکید کرد، بسیاری از عناصر مسلح به دلیل طولانی شدن جنگ غرب را سرزنش می‌کنند.
روزنامه آمریکایی نوشت، خروج عناصر مسلح از حمص رویای سرنگونی بشار اسد را به یاس مبدل کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه یواس‌ای‌تودی، نوشت، خروج عناصر مسلح مخالف دولت سوریه از شهر حمص (مشهور به پایتخت انقلاب) حاکی از آن است که رویای سرنگونی دولت بشار اسد محقق نشده است.
به نوشته این روزنامه، خروج عناصر مسلح از حمص به دستاورد و پیروزی بزرگی برای دولت سوریه تبدیل شده است و این مسئله نشان می‌دهد که مخالفان دولت سوریه برای سرنگونی بشار اسد با شکست روبه‌رو شده‌اند. یواس‌ای‌تودی به نقل از یکی از رهبران عناصر مسلح افزود، ما برای مدت زمان طولانی تحت محاصره بودیم و از فکر انقلاب منصرف شده بودیم.
این در حالی است که احمد الجربا رئیس ائتلاف مخالفان سوریه در دیدار با باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا همچنان خواستار حمایت مالی و تسلیحاتی آمریکا از تروریست‌ها شده است.
الجربا در این دیدار از مجموع 287 میلیون دلار کمک آمریکا به مخالفان قدردانی و تاکید کرد آمریکا بزرگترین کمک‌رسان به مخالفان است.
مذاکرات الجربا در کاخ سفید در شرایطی صورت می‌گیرد که ارتش سوریه همچنان به پیشروی‌های خود در مناطق مختلف سوریه ادامه می‌دهد و کنترل مناطق تحت نفوذ تروریست‌ها را به دست می‌گیرد.
نیروهای ارتش سوریه کنترل دو شهرک در استان حماه را به دست گرفت و در حومه لاذقیه مواضع تروریست‌ها را هدف قرار داد.
در حومه حلب، درعا، ادلب، الرقه نیز ارتش سوریه به پیشروی‌های خود ادامه می‌دهد و در درگیری‌ با تروریست‌ها تعداد زیادی از آنان را به هلاکت رسانده یا مجروح کرده است.
سرکرده یکی از گروه‌های تروریستی به همراه تنی چند از همراهانش در محور البریج در حومه حلب به هلاکت رسیدند.
از سوی دیگر، دبیرکل سازمان ملل متحد رسما کناره‌گیری اخضر ابراهیمی از سمت خود به عنوان مامور پیگیری پرونده سوریه را اعلام کرد.
ابراهیمی پس از استعفا از سمتش در یک کنفرانس خبری از مردم سوریه عذرخواهی کرد و گفت که نتوانسته در مدت حضور در سمتش آن‌طور که شایسته است به مردم سوریه کمک کند.
بشار جعفری نماینده دایم سوریه در سازمان ملل در واکنش به استعفای ابراهیمی گفت، وی در دوره ماموریت خود مرتکب اشتباهات زیادی شده است.
سایر رویدادها
* بر اثر یک انفجار انتحاری در حومه دمشق چهار شهروند سوری کشته و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند.
* بانک‌های منطقه قدیمی حمص از روز یکشنبه آینده فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
* استاندار حمص اعلام کرد امنیت 95 درصد شهر حمص توسط ارتش سوریه تامین شده است.
* عبدالفتاح السیسی نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری مصر خواستار حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه شد.
* وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که تل‌آویو در امور داخلی سوریه مداخله نخواهد کرد.
* روزنامه الاخبار نوشت، هدف اسرائیل از حمایت گروه‌های مسلح در سوریه سلطه بر منابع آبی قنیطره و جبران کمبود منابع آبی این رژیم است.