kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۹۶۰
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶

حوادث کوتاه از کشور


    
    سقوط 2 کودک به دستگاه میکسر
بجنورد- ایرنا: فرمانده انتظامی بجنورد گفت: 2 کودک ساکن در یکی از مناطق حاشیه این شهر که پدر را در بلوک‌‌زنی کمک می‌کردند بر اثر سقوط به داخل دستگاه میکسر جان خود را از دست دادند.
سرهنگ علی پاکدل سن این پسربچه‌ها را هفت و 10 ساله عنوان کرد و گفت: رعایت نکردن موارد ایمنی موجب مرگ آنها شده است.
رئیس آتش‌نشانی بجنورد هم گفت: آتش‌نشانان با استفاده از دستگاه‌های برش و امداد و نجات، پیکر بی‌جان دو کودک را از دستگاه بلوک‌زنی خارج کردند.
تصادف زنجیره‌ای 2 کشته گرفت
شیراز- ایرنا: حادثه برخورد یک دستگاه کامیون بنز با چند دستگاه خودرو در تقاطع چهل مقام واقع در محور ورودی شمال شهر شیراز 2 کشته و 11 مصدوم به دنبال داشت.
سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس درباره این حادثه گفت: از 11 مصدوم این حادثه، 6 تن به بیمارستان منتقل شدند و پنج تن در محل حادثه به صورت سرپایی درمان شدند.
محمدجواد مرادیان افزود: پس از اعلام این حادثه سه دستگاه خودروی آمبولانس به همراه یک دستگاه خودروی فرماندهی اورژانس به محل اعزام شدند.به گفته شاهدان عینی، در این حادثه به چهار دستگاه خودروی پراید، دو دستگاه خودروی پژو 207، دو دستگاه خودروی پژو 206 و همچنین خودروهای پژو 405، ام‌وی‌ام و پژو 206 صندوقدار خسارت وارد شد.
به گفته شاهدان عینی بریدن ترمز عامل اصلی ناتوانی راننده کامیون در کنترل این وسیله نقلیه سنگین بوده است. علت حادثه توسط کارشناسان پلیس در دست بررسی است.
این حادثه در تقاطع چهل مقام واقع در محور ورودی شمال شیراز حد فاصل دروازه قرآن و تقاطع بلوار هفت‌تنان روی داد.
سرقت از بانک رسالت مشهد
مشهد- تسنیم: فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: بانک رسالت خیابان احمدآباد مشهد مورد دستبرد قرار گرفت.
سرتیپ قادر کریمی اظهار داشت: ساعت 9 و 43 دقیقه سه‌شنبه مردی موتورسوار که سلاح در دست داشت داخل بانک شد و پس از تهدید مشتریان و کارکنان برابر تحقیقات اولیه حدود 17 میلیون و 200 هزار تومان وجه نقد را به سرقت برد. سارق بلافاصله با موتورسیکلت هندا قرمزرنگ از محل متواری شد.
وی خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی با دریافت این گزارش در کوتاه‌ترین زمان ممکن خود را به محل رساندند.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: عملیات پلیسی با ردزنی‌های گسترده برای شناسایی و دستگیری عامل سرقت مسلحانه ادامه دارد و پلیس به سرنخ‌هایی دست یافته که به زودی سارق دستگیر می‌شود.
دستگیری جاعل 20 میلیاردی
قم- فارس: رئیس پلیس آگاهی استان قم با اشاره به دستگیری یک جاعل حرفه‌ای توسط ماموران پلیس آگاهی استان قم گفت: متهم از 56 نفر در کشور 20 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.
احمد کرمی اظهار کرد: با طرح چندین شکایت در اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قم مبنی بر اینکه فردی پس از دستیابی به چک‌های آنها مبلغ مندرج را دستکاری و از موجودی حساب بانکی‌شان برداشت کرده است، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: متهم پس از هر بار کلاهبرداری از افراد متعدد در استان‌های مختلف، به مکان نامعلومی نقل مکان می‌کرد.
رئیس پلیس آگاهی استان قم افزود: محل اختفای نامبرده در استان البرز شناسایی و بلافاصله ماموران با نیابت قضایی به استان مربوطه اعزام و طی عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند. کرمی گفت: متهم در تحقیقات پلیس صراحتا به کلاهبرداری از 56 نفر از طریق دستکاری مبلغ مندرج در چک‌های مالباختگان در مجموع به مبلغ 20 میلیارد ریال اعتراف کرد که نهایتا به همراه پرونده تحویل مرجع قضایی استان شد.
شرور مسلح در دام پلیس
زاهدان- فارس: فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری یکی از اشرار مسلح معروف و باسابقه تیراندازی به ماموران پلیس در این استان خبر داد.
سرتیپ محمد قنبری اظهار کرد: این شرور، سابقه چندین فقره سرقت مسلحانه، چند مورد تیراندازی به سمت ماموران پلیس، ایجاد رعب و وحشت در بین مردم، خرید و فروش سلاح و مهمات، همکاری در جابه‌جایی مواد مخدر به صورت مسلحانه، قتل مسلحانه و راه‌بندی در سال‌های 93، 94، 95 و 96 در سطح شهرستان‌های مهرستان و سرباز را در پرونده خود دارد.
وی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی استان محل تردد این شرور را در حوالی مسیرهای فرعی شهرستان مهرستان شناسایی کردند که با یک دستگاه خودرو لندکروزر در حال تردد بود و به محض مشاهده یگان‌های عملیاتی پلیس به صورت مسلحانه با ماموران درگیر شد.
سرتیپ قنبری تصریح کرد: یگان‌های عملیاتی پلیس ضمن دستگیری این شرور مسلح از وی یک قبضه سلاح کلت کمری و مقادیر قابل توجهی مهمات کشف کردند.
کشف 110 کیلو مرفین
اراک- ایسنا: فرمانده انتظامی استان مرکزی از کشف 110 کیلو مرفین و مواد پیش‌ساز هروئین از یک باند توزیع مواد مخدر در استان خبر داد.
سرتیپ عزیزی اظهار کرد: در عملیاتی که با تحقیقات ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و پلیس شهرستان‌های دلیجان و محلات انجام شد، اعضای یک باند تهیه و توزیع مواد مخدر تحت مراقبت نامحسوس پلیس استان
 قرار گرفتند.
وی افزود: زمانی که این افراد قصد انتقال مواد مخدر و پیش‌سازه‌های تولید هروئین از تهران به یکی از استان‌های غربی کشور را داشتند، در یکی از محورهای مواصلاتی استان شناسایی و دستگیر شدند.
به گفته وی، در این عملیات دو برادر و فردی که با آنها همکاری داشت دستگیر شدند و دو دستگاه خودرو سواری از آنان توقیف و در بازرسی از خودروهای توقیف شده 10 کیلوگرم ماده مخدر مرفین و 100 کیلوگرم مواد پیش‌ساز هروئین و مقادیری اسید کشف شد.