kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۷۲۸
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۲

کیهان و خوانندگان


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* ای آقایان همه چیز فهم و دنیادیده! هر بی‌سوادی تشخیص می‌دهد که اروپا هیچ وقت سود چند هزار برابری شرکت در دزدی‌های شیطان بزرگ را فدای ایران نمی‌کند... چرا این همه دروغ؟!
4129---0916
* یکی از مشکلات اساسی ما اطاله دادرسی است، حتی در مواردی که جرم آشکار و در دید همه مردم رخ داده است. قوه قضائیه در چنین حوادثی چون راننده اتوبوس و سمند در خیابان گلستان هفتم پاسداران می‌بایست ظرف 48 ساعت اقدام می‌کرد که مردم حلاوت اقدام سریع دستگاه قضا در رسیدگی به جرم جنایتکاران را حس نمایند. بیش از دو هفته سپری شد و هنوز هیچ خبری از حکم دادگاه نیست. چرا؟!
دشتی و فرخ
* نیروهای ارزشی و انقلابی در دوره ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد، هرگاه انحراف، خطایی و اختلاسی و... پیش می‌آمد، جزو اولین کسانی بودند که موضع می‌گرفتند و به ایشان اخطار می‌دادند. هم‌اکنون نیز پس از نوشتن نامه اخیر وی که دارای شباهت با مواضع موسوی و کروبی بود باز هم جریان انقلابی این حرکت او را محکوم و از آن برائت جستند. آیا واقعا جریان اصلاح‌طلب نیز چنین شهامتی دارند که فتنه‌گرانی چون موسوی، خاتمی و کروبی را به خاطر فتنه 88 و بردن نظام تا پرتگاه سقوط، محکوم و از آنها اعلام برائت نمایند؟
7201---0918
* 5 سال قبل وقتی که آقای رئیس‌جمهور به قدرت تکیه زدند قیمت برنج هندی 4 هزار تومان بود امروز 6 هزار تومان شده است. قیمت گوشت کیلویی 23 هزار تومان بود الان به 54 هزار تومان رسیده و بنزین لیتری 400 تومان بود در حال حاضر 1000 تومان می‌باشد. با این وصف چگونه می‌شود باور کرد که تورم 8 درصد باشد.
نیک‌نام
* مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، بهداشت، گمرک و استاندارد چند سال مدام می‌گفتند محصولات تراریخته در ایران نداریم و وارد هم نکرده‌ایم! حالا که معلوم شده برخی از واردات این محصولات بسیار خطرناک هزاران میلیارد تومان کسب کرده‌اند به دفاع از آن روی آورده‌اند! واقعا سازمان بازرسی کجاست؟
2131---0935
* سازمان محیط زیست به بهانه جلوگیری از هدررفت آب در عمل می‌خواهد کشاورزی را به سمت محصولات تراریخته سوق بدهد و در این بین جیب دلال‌ها و واردکنندگان بذر تراریخته پر خواهد شد.
3104---0912
* اگر دولت صداقت دارد لطف کند به وعده‌ای  که رئیس‌جمهور یک هفته قبل از انتخابات برای افزایش یارانه‌ها و پرداخت مستمری به مردم داد و افراد زیادی هم در سایت وزارت رفاه ثبت‌نام کردند، عمل کند. متاسفانه با گذشت قریب به 10 ماه از داده شدن این وعده، هیچ خبری از اقدام عملی نیست. چرا؟
2753---0918
* شبکه‌های توزیع فیلم‌های خانوادگی، به ابزاری برای توزیع آثار سطحی، بی‌مایه و مبتذل سینمای ایران و نشر فرهنگ لاابالی‌گری و هنجارشکنی تبدیل شده‌اند. تصور بسیاری از مردم نسبت به مهر تایید وزارت ارشاد بر این فیلم‌ها چیزی مشابه تایید شورای نگهبان است که هر کس کف صلاحیت را داشت می‌تواند نامزد انتخابات شود! لذا خانواده‌ها با اطمینان اقدام به خریداری این فیلم‌ها می‌کنند، در حالی که نمی‌دانند گرگ‌هایی در لباس میش را به جان فرزندان خود می‌اندازند.
2470---0919
* به گروهی از نمایندگان مجلس که در حال جمع‌آوری امضا و تلاش برای تصویب طرح بررسی اموال مسئولان کشور از بعد از انقلاب هستند عرض می‌کنم اگر در این کار موفق بشوند نام خود را در تاریخ مجلس این کشور جاودانه ساخته‌اند. البته که کار سختی را قرار است انجام دهند ولی باید در این راه از هر تهدید و تطمیع عبور کنند و فقط رضایت خداوند را در نظر بگیرند.
علیمردانی
* اگر امام جمعه‌ای به دنبال زندگی اشرافی باشد مسئولان و مدیران را در این کار زشت صبورتر و گستاخ‌تر می‌کند و در مقابل، ساده‌زیستی امام جمعه، الگویی عملی برای ساده‌زیستی همگان و باعث مطالبه عمومی آن از مسئولان خواهد شد.
8181---0902 و 1648---0915
* کمیته اشتغال به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل شد! یعنی چند روز به پایان سالی که به «تولید و اشتغال» اختصاص یافته بود در پایان سال (96/12/12) کمیته آن شکل گرفت! قرار است این کمیته طی 2 هفته چه شق‌القمری برای اشتغال بکند؟!
عباسی
* واقعا خیلی غصه دارد! دیپلمات ارشد کشور که برای به کرسی نشاندن برجام بدفرجام طی بیش از 3 سال همه انرژی و اعتبار خود، کشور و مسئولان را خرج آن کرد، در سفری به یکی از کشورهای امضا‌کننده در برگشت با عدم تحویل سوخت هواپیمایش به خاطر تحریم کدخدا مواجه شود؟! آیا وقت آن نرسیده آقایان به خود آیند و راه روشن گذشته دانشمندان شهیدمان را در پیش گیرند؟!
وحیدی- گرمسار
* دولت آقای روحانی را باید دولت سراسر تناقض نامگذاری کرد. آقایان از یک طرف می‌گویند آمریکا و انگلیس در شورای امنیت علیه ایران توطئه می‌کنند ولی از طرف دیگر وقتی وزیر خارجه انگلیس به ایران می‌آید در صف ملاقات با او می‌ایستند و عکس یادگاری می‌گیرند! آیا همین رفتار را قصد دارند با وزیر خارجه گستاخ فرانسه داشته باشند؟
1868---021
* آیا رئیس‌جمهور در بندرعباس می‌دانست که در کشور آلمان به هواپیمای وزیر امور خارجه کشورمان سوخت نداده‌اند که گفت؛ تمام کشورهای اروپایی در مورد ایران، آمریکا را محکوم کرده‌اند؟!
9569---0911
* آقای رئیس جمهور کشورمان گفتند؛ آمریکا و انگلیس در شورای امنیت علیه ما توطئه می‌کنند! این کشف بزرگ را پس از 5 سال آزمون و خطا تبریک می‌گویم! و خدا را شکر به خاطر این بیداری سریع و به موقع!
8902---0914
* وزیر بهداشت گفته روزنامه‌هایی که از دولت بودجه می‌گیرند نباید علیه دولت بنویسند. اینجا یک سؤال مهم پیش می‌آید: چرا بعضی از دولتمردان که حقوق‌بگیر جمهوری اسلامی هستند و حقوق نجومی هم می‌گیرند علیه نظام حرف می‌زنند و اقدام می‌کنند؟
4073---0910
* ساعات درس دین و زندگی را در مقطع دبیرستان کاهش دادند و نامه اولیاء برای اعلام دلیل این موضوع از سوی مسئولان پاسخ داده نشد!
0249 --- 0912
* شهرداری تهران باید به پرسنلی که زیرنظر پیمانکاران فعالیت می‌کند هم توجه کند اکثر پیمانکاران حق بیمه و دیگر مزایای کارگران را نمی‌دهند و مرجع رسمی هم برای احقاق حق کارگران نیست. من در سازمان خدمات اجتماعی تهران مشغول کار بودم و با اتمام مهلت قرارداد پیمانکار ما هم بیکار شدیم و بعدا فهمیدم که پیمانکار متخلف اصلا حق بیمه‌ای برای بنده واریز نکرده است.
7522 --- 0919
* شرکت نفت به بازنشستگان بن خرید از فروشگاه‌های رفاه را می‌دهد اکثر این فروشگاه‌ها قیمت اجناس را بیشتر از مراکز دیگر می‌فروشند و بازنشستگان حق انتخاب ندارند که از فروشگاه‌های دیگری و با قیمت مناسب‌تری خرید کنند.
3588 --- 0912
* علی‌رغم گذشت 5 سال از آزمون استخدامی وزارت راه وشهرسازی، هنوز تعداد زیادی از پذیرفته‌شدگان، بعد از طی مراحل گزینش به دلیل عدم اصلاح ساختار منابع انسانی، دعوت به کار نشده‌اند.
2446 --- 0918
جوابیه روابط عمومی شهرداری منطقه 6
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه کیهان مورخ 96/12/6 مبنی بر جمع‌آوری پارکینگ خودروهای بازیافت در خیابان اقاقیا که محل تجمع معتادان شده است، ضمن تقدیر از دغدغه این شهروند گرامی به آگاهی می‌رساند: در راستای اجرای الزامات طرح تفکیک در مبداء پسماند خشک و رفع معضلات زیست‌محیطی و خدمات‌رسانی بیشتر به شهروندان منطقه 6 در جمع‌آوری بهینه پسماند خشک، اداره مدیریت پسماند منطقه اقدام به نوسازی کارگاه بازیافت و احداث سوله تفکیک در خیابان پسماند و به ناچار جهت پارک خودروهای جمع‌آوری پسماند خشک که عمدتا از ساعت 21 لغایت 8 صبح روز بعد می‌باشد، از محل پارکینگ فعلی استفاده می‌کنند. این پروژه در نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری رسیده و پارکینگ جمع‌آوری خواهد شد. گفتنی است تمام سعی منطقه در اجرای سریع‌تر پروژه و کسب رضایت ساکنین خیابان اقاقیا بوده، لذا ضمن تشکر از صبوری ساکنین محل به اطلاع می‌رساند پارکینگ خودروهای بازیافت با ارتفاعی بالا محصور شده و نگهبانی می‌شود و امکان تجمع افراد معتاد وجود ندارد. با تشکر از مشی روشنگرانه آن روزنامه.