kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۶۵۲
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶
شرکت ملی پخش اعلام کرد:

هشدار نسبت به کلاهبرداری از رانندگان در جایگاه‌های سوخت

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با ‌‌اشاره به احتمال وقوع تخلف در برخی از جایگاه‌های دولتی و خصوصی بنزین، گفت: رانندگان در جایگاه‌ها شخصا سوخت‌گیری کرده و کارت بانکی را تحویل متصدی ندهند.

فاطمه کاهی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با ‌اشاره به احتمال وقوع تخلفاتی چون اضافه پرداخت‌های سوخت‌گیری در برخی جایگاه‌های خصوصی و دولتی گفت: مصرف کنندگان در صورت وجود این تخلفات حتما با شماره 09627 که مربوط به بازرسی شرکت ملی پخش است تماس گرفته و ضمن بردن نام جایگاه و شماره نازل موضوع را درمیان بگذارند.
وی با ‌اشاره به اینکه ممکن است هرچه به ایام آخر سال نزدیک می‌شویم این مشکلات بیشتر شود، تصریح کرد: در گام اول باید مصرف کنندگان خودشان اقدام به سوخت‌گیری کرده و در قدم دوم اگر قصد دارند بهای سوخت را با کارت بانکی بپردازند حتما خودشان این کار را انجام دهند تا مشکلی مانند اضافه پرداخت پیش نیاید.سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی همچنین با ‌اشاره به عرضه اکتان افزا در جایگاه‌های عرضه سوخت گفت: شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی هرگز به مصرف کنندگان توصیه نمی‌کند که از این اکتان افزا استفاده کنند و جلوگیری از عرضه این اکتان افزا و محصولات مشابه در جایگاه‌های سوخت بر عهده شرکت ملی پخش نیست.
بر اساس این گزارش، به تازگی موارد متعددی از تخلفات در جایگاه‌های سوخت مشاهده شده است که متاسفانه برخی از جایگاه‌ها وجوهی بیش از مبلغ فروش بنزین از حساب بانکی مشتریان کسر کرده‌اند.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هم با‌‌اشاره به اینکه نرخ کارمزد سال 96 جایگاه‌داران سوخت تعدیل شد، اعلام کرد: ذخیره‌سازی سوخت برای نوروز در حد ایده‌آل است.
محمدرضا موسوی‌خواه با ‌اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی بین جایگاه‌داران سوخت سراسر کشور و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به منظور عرضه پایدار و مطمئن فرآورده‌های نفتی بنزین و گازوئیل در ایام نوروز، گفت: بر اساس تصمیم‌گیری صورت گرفته کارمزد جایگاه‌داران از سال 96 به میزان نرخ تورم تعدیل خواهد شد تا جایگاه‌داران بتوانند با خیال راحت به مردم خدمت‌رسانی کنند.
این مقام مسئول با ‌اشاره به اینکه نرخ جدید مطابق با نرخ تورم خواهد بود، تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای تعدیل نرخ کارمزد سال 97 نیز در حال انجام است و امیدواریم تا فروردین ماه این موضوع نیز نهایی شود.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با ‌اشاره به ذخیره‌سازی بنزین و گازوئیل برای تعطیلات نوروز،‌ گفت: خوشبختانه وضعیت ذخیره بنزین و گازوئیل برای تعطیلات نوروز در حد ایده‌ال است، مشکلی بابت سوخت‌رسانی در این ایام نداریم و پیش‌بینی‌های لازم در این باره شده است.