kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۶۵۱
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵
معاون وزیر تعاون:

مشکل بیکاری با ایجاد یک میلیون شغل رفع نمی‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کشور دچار بیکاری تجمعی شده است، گفت: مشکل بیکاری کشور با ایجاد یک میلیون شغل رفع نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، نصرالله بازوند اظهار کرد: ملاک دانشگاه‌ها برای جذب دانشجو فقط اعضای هیئت علمی است و هیچ توجهی به نیاز جامعه ندارند. فقط در حوزه بهداشت و درمان نیازسنجی دانشگاهی به صورت مطلوب و به‌جا انجام می‌شود که آن هم با کمبودهای خاص خود مواجه است.
وی با اشاره به وجود حدود پنج میلیون نفر دانشجو در سطح کشور، تصریح کرد:‌ یک سوم دانشجویان کشور هر سال فارغ‌التحصیل می‌شوند و این در حالی است که هنوز معادل یک میلیون نفر بیکار غیر فارغ‌التحصیل و بیکاران تجمعی در کشور وجود دارند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آمار رسمی بیکاران در کشور را بین سه تا چهار میلیون نفر عنوان کرد و افزود: اگر هم دولت بتواند سالانه یک میلیون شغل ایجاد کند، باز هم از آمار بیکاران بیش از دو میلیون نفر باقی خواهد ماند.
وی در پایان با بیان اینکه صندوق‌های بازنشستگی تهدیدی جدی برای کشور هستند، گفت: به طور مثال صندوق بازنشستگی در استان یزد هشت میلیارد ورودی داشته و در مقابل ۴۵ میلیارد هزینه. این نشان‌دهنده چالشی بزرگ در آینده برای کشور است.