kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۲۱۰
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳
ولایتی در دیدار جمعی از شخصیت‌های برجسته عشایر شیعه عراق:

وحدت و ‌اشتراکات ملت‌ها سرمایه‌ای است که نمی‌توان با پول خریداری کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، به روابط ۲ ملت ایران و عراق‌اشاره کرد و گفت: وحدت در ملت و ‌اشتراکات آنها سرمایه‌ای است که نمی‌توان با پول خریداری کرد و این در حالی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند این سرمایه را از ۲ ملت بگیرند.

علی‌اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با هیئتی از شخصیت‌های برجسته عشایر شیعه عراق دیدار کرد.
ولایتی ضمن خوش‌آمدگویی ابراز امیدواری کرد تبادل هیئت‌ها و رجال سیاسی، مذهبی، اجتماعی و فرهنگی میان دو کشور استمرار یابد و موجب تقویت روابط دوجانبه شود.
وی در ادامه به روابط دو ملت ایران و عراق ‌اشاره کرد و گفت: وحدت در ملت و ‌اشتراکات آنها سرمایه‌ای است که نمی‌توان با پول خریداری کرد و این در حالی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند تا این سرمایه را ازدو ملت بگیرند و اگر همکاری دو کشور نبود عراق تاکنون توسط طرح‌های شوم دشمنان تجزیه شده بود و یا در اختیار تروریست‌ها قرار می‌گرفت.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: رهبری در حفظ و حدت و یکپارچگی عراق بسیار جدی هستند و باید با تحکیم و توسعه روابط در جهت ایجاد صلح و امنیت در منطقه گام برداشت.
به گزارش فارس، در ادامه این دیدار جاسم الکنانی مسئول دفتر عشایر عراق و رئیس‌هیئت شیوخ عراق با تمجید از نقش مرجعیت عراق و به ویژه حضرت آیت‌الله سیستانی که فتوای جهاد علیه داعش را صادر کردند گفت: عشایر همان موضعی را اتخاذ کرد که در قیام 1920 اتخاذ کرده بوده و با حمایت برادران ایرانی توانستیم داعش را از کشورمان بیرون کنیم.
وی همچنین مراتب سپاس و قدردانی خود را از رهبری و ملت و دولت ایران به خاطر همکاری و جانبداری از ملت عراق در مقابله با داعش ابراز کرد.