kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۰۹۸
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
آیت‌الله نوری همدانی:

حکم قصاص جانیان خیابان پاسداران هرچه سریع‌تر اجرا شود

استاد درس خارج حوزه بر اجرای سریع‌تر حکم قصاص جانیان خیابان پاسداران تهران تأکید کرد و تأخیر در اجران آن را موجب دلسردی مردم دانست.

به گزارش رسا، این مرجع تقلید در دیدار جمعی از مدیران و نخبگان وزارت دفاع با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) به آیه 33 سوره فصلت‌اشاره کرد و گفت: شهادت حضرت زهرا(س) و خطبه او دارای درس‌ها و مطالب فراوانی است. وی ادامه داد: از جمله نکات مهم خطبه حضرت زهرا(س) بیان وظایف مردم است زیرا اگر مردم در آن زمان سستی نمی‌کردند و به میدان می‌آمدند حضرت زهرا(س) به شهادت نمی‌رسید و راهی را که پیامبراکرم(ص) به امر خداوند تعیین کرده بود دوام پیدا کرده و بخشی از جامعه گرفتار انحراف نمی‌شد.
آیت‌الله نوری همدانی با‌اشاره به اغتشاشات خیابان پاسداران، تصریح کرد: براساس آیات قرآن کریم هر جریانی را باید ریشه یابی کرد زیرا آنچه که موجب هدایت مردم می‌شود ریشه یابی جریان‌ها است به عنوان مثال باید ریشه یابی شود به چه علت جریان کربلا به وجود آمده است همچنین چگونه می‌شود که اغتشاشاتی را در تهران به وجود می‌آورند و افرادی از پلیس که خدمتگزار و ایجاد‌کننده امنیت برای مردم هستند به شهادت می‌رسند؟
آیت‌الله نوری همدانی افزود: «تعابیر مسئولان که گفته‌اند اینها عاقل و معتدل هستند درست نیست.»
استاد درس خارج حوزه با تصریح بر اینکه صوفیه باطل است، اظهار داشت: صوفیه دارای 70 فرقه است که هریک دیگری را باطل و خود را برحق می‌داند؛ به شما عزیزان توصیه می‌کنم کتاب‌های حدیقه الشیعه مقدس اردبیلی، اواخر کتاب جامع الشتات فی اجوبة السؤالات میرزای قمی و جلد 13 شرح نهج‌البلاغه خویی در زمینه صوفیه را مطالعه کنید. این مرجع تقلید گفت: صوفیان ائمه معصوم(ع) را کنار گذاشته و از ولایت منحرف شدند و قطب سازی کرده‌اند به گونه‌ای که امام صادق(ع) می‌فرماید آنها دشمنان ما هستند؛ آنها اسلامی را که دین خروش و حرکت است را به چله نشینی خلاصه کرده‌اند بنابراین سلاطینی که با ائمه(ع) رابطه نداشتند به آنها پر و بال دادند.
وی اظهار داشت: صوفیان با انقلاب نیستند و در زمان جنگ تحمیلی نیز حتی یک شهید تقدیم انقلاب نکرده اند؛ به همین دلیل و تحت تأثیر تبلیغات، با دشمنان و افراد ضدانقلاب همدست شدند و اغتشاشات را ایجاد کردند و متأسفانه چندتن از افراد پلیس را که خدمتگزار انقلاب بودند و در راه انقلاب قدم برمی داشتند، به شهادت رساندند. آیت‌الله نوری همدانی تأکید کرد: مجرمان باید مجازات شوند و اسلام می‌گوید قصاص باید فردای همان روز اجرا شود و اکنون نیز که قاتلان شناسایی شده‌اند، باید قصاص شوند و این حکم هرچه به تأخیر افتد، مردم نگران می‌شوند.