kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۰۹۷
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸

تکرار ناشیانه مواضع حامیان تروریست‌ها در سوریه از سوی یک نماینده مجلس

محمود صادقی نماینده تندرو و اصلاح‌طلب لیست امید مجلس روز گذشته در اقدامی قابل تامل اما نه چندان دور از انتظار صراحتا از تروریست‌های تکفیری جبهه النصره تحت حمایت جبهه غربی – عبری – عربی در غوطه شرقی دمشق حمایت کرد.
سرویس سیاسی-

وی در حساب کاربری خود در شبکه پیام رسان توئیتر در واکنش به تصمیم ارتش سوریه برای پاک سازی این منطقه از لوث وجود جنایتکاران جبهه النصره نوشت : «هم در غوطه شرقی هم در روهینگیا مسلمانان قتل عام می‌شوند، اما در رسانه‌های رسمی ما هیچ بازتابی ندارد ! سیاست ما عین دیانت ماست».
جدا از بحث ناشی‌گری و کم اطلاعی این نماینده مدعی اصلاحات و محبوب رسانه‌های غربی و ضد انقلاب در مجلس شورای اسلامی، که هنوز نمی‌داند روهینگیا عنوان یک گروه قومی و قبیله‌ای است و نه نام یک منطقه ،‌اشک تمساح این عضو افراطی لیست امید در مجلس برای تروریست‌هایی که شعارشان تسلط کامل بر دمشق و نابودی حرم مطهر حضرت زینب(س) بوده است، در حالی است که همین جنایتکاران تکفیری بودند که چندی پیش با حمله به به برخی مراکز دولتی در غوطه شرقی عملا توافق آتش بس 7 ماهه در این منطقه را شکسته و باعث آغاز موج جدیدی از درگیری‌ها شدند.
همچنین تروریست‌های تکفیری در غوطه شرقی دمشق از اواخر ماه گذشتۀ میلادی (29/1/2018) با حملات گستردۀ خمپاره‌ای به مناطق مسکونی، بر شدت درگیری‌ها در این منطقه افزودند تا جائیکه فقط در 24 روز گذشته این جنایت‌کاران تکفیری حدودا 400 بار مناطق مختلف شهر دمشق و حومۀ آن را هدف قرار داده‌اند که بر اثر آن تاکنون 66 غیر نظامی شهید شده‌اند که 17 نفر از آنان، کودک بوده اند؛ همچنین 188 غیر نظامی دیگر نیز در نتیجۀ این حملات خمپاره‌ای و موشکی طی 24 روز گذشته مجروح شده‌اند.
مجموعه چنین اقداماتی از سوی تروریست‌های تکفیری در غوطه شرقی دمشق ، ارتش سوریه را بر آن داشت تا با هدف پاکسازی کامل این منطقۀ از حضور گروه‌های مسلح ، نجات غیر نظامیان موجود در این منطقه که توسط گروه‌های مسلح به عنوان سپر انسانی مورد استفاده قرار می‌گیرند و همچنین بازگرداندن امنیت کامل به پایتخت سوریه و پایان دادن به حملات مکرر خمپاره‌ای و موشکی گروه‌های مسلح به دمشق و حومۀ آن، تصمیم نهایی خود را مبنی بر آغاز عملیات گسترده در منطقۀ غوطۀ شرقی آغاز کند ، که در چنین شرایطی «محمود صادقی» ناگهان دردمند تروریست‌های تکفیری غوطه شرقی دمشق شده، هزیمت کردن آنها را قتل عام می‌نامد و جالب آنکه سیاست را عین دیانت هم می‌داند.
بازی مدعیان اصلاحات با خون مسلمانان
نکته جالبتر اینکه وی رسانه‌های رسمی کشور را به سکوت در‌باره قتل عام مسلمانان روهینگیایی کرده است، اقدامی که چندی قبل و با اوج گیری احساسات عمومی درباره فجایع جاری در میانمار از سوی شماری از چهره‌های جنجالی اصلاح‌طلب شروع شد و این افراد به طور هماهنگ و برنامه‌ریزی شده در شبکه‌های اجتماعی این خط را القاء می‌کردند که جمهوری اسلامی به طور عام و جریان انقلابی کشور به طور خاص، نسبت به فاجعه میانمار سکوت پیشه کرده‌اند. جدا از اینکه حمایت از مسلمانان مظلوم میانمار از حدود سه دهه قبل، دغدغه رهبر معظم انقلاب بوده است و معظم‌له در جلسه درس خارج خود در شهریور ماه گذشته ، موضعگیری صریح و شفاف نظام را علیه جنایت ضدبشری علیه مسلمانان روهینگیا تعیین کرده‌اند و از سوی دیگر پوشش وسیع و گسترده فجایع میانمار در رسانه‌های مکتوب و مجازی جریان انقلابی کشور نیز موجود است ، اما سیاسی کاری غیراخلاقی جریان اصلاح‌طلب با مسئله «خون مسلمانان»، مسبوق به سابقه است.
حقیقت در عین حال تلخ در این میان، این است که امثال «صادقی ها»، در قبال همه فجایعی که سالیان اخیر بر مسلمانان رفته است، به طور معمول مهر سکوت بر لب می‌زدند، چون یک پای ماجرا همواره موجودیتی به نام «ایالات متحده» بوده که گویی محبوب قلوب این جریان سیاسی است، هیچ کردار این «معشوق» در چشمشان، جرم و جنایت علیه انسان جلوه نمی‌کند. در مسئله سوریه، در مسئله بحرین، در مسئله یمن، در مسئله عراق، افغانستان، لیبی و.....که ده‌ها هزار مسلمان به واسطه طرح‌های آمریکایی به خاک و خون افتادند، کلامی از آنها در محکومیت این جنایات ندیده‌ایم.
البته محمود صادقی عضو افراطی لیست در اینگونه اقدامات گوی سبقت را از دیگران ربوده و ظاهرا کارویژه‌ای متفاوت با دیگر نمایندگان مردم در بهارستان دارد؛ او بلندگوی شایعات است؛ «تکرار» دروغ‌های وهابیت در قبال مرجعیت شیعیان و دامن زدن به شایعات ضدانقلاب نسبت به نهادهای انقلابی مانند قوه قضائیه اصلی‌ترین کارکرد وی در قوه مقننه است.
در‌حالی‌که به روایت آقای جعفر دولت‌آبادی، دادستان تهران، پرونده محمود صادقی دارای 15 اتهام شامل 8 شاکی خصوصی و 7 فقره اعلام جرم عمومی است و با اظهارات جدید وی سطح توهین‌ها به بالاترین حد خود رسیده است؛ بنابراین برای جلوگیری از گسترش فضای بی‌اخلاقی در کشور نیاز به اقدامات جدی قضایی به‌شدت احساس می‌شود.