kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۱۷۷
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶

نخستین قهرمانی شهرداری تبریز در لیگ برتر بسکتبال

مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های ایران با پیروزی تیم شهرداری تبریز در دیدار پنجم فینال و قهرمانی این تیم به پایان رسید.

 

دیدار تیم‌های مهرام تهران و شهرداری تبریز از مرحله نهایی مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاههای کشور دیروز در تبریز برگزار شد. در این دیدار شاگردان مهران حاتمی در تیم شهرداری تبریز موفق شدند حریف خود را با نتیجه ۸۵ بر ۷۳ شکست دهند.این پنجمین دیدار تیم‌های مهرام و شهرداری تبریز در فینال لیگ بسکتبال بود. در این مسابقه شاگردان مهران حاتمی که میزبان بودند بازی را بهتر شروع کردند و در دو کوارتر نخست با نتایج ٢٧ بر ١٦ و ٢٢ بر ١٩ به برتری رسیدند و نیمه اول را با قدرت به سود خود تمام کردند اما با آغاز کوارتر سوم مهرامی‌ها به بازی برگشتند و اختلاف را کاهش دادند. مهمان در کوارتر سوم ٢٧ بر ١٦ برنده شد و اختلاف کاهش زیادی داشت.کوارتر پایانی مسابقه حساسیت بسیار زیادی داشت و دو تیم نزدیک به هم پیش می‌رفتند که در پایان این شهرداری تبریز بود که توانست این کوارتر را ٢٠ بر ١١ به سود خود تمام کند و در نهایت ٨٥- ٧٣ به برتری برسد. پیش از این دیدار تیم مهرام در جریان دیدارهای اول و سوم صاحب برتری شده بود اما نتیجه دیدار دوم و چهارم را واگذار کرده بود. فینال لیگ بسکتبال به صورت ۳ از ۵ برگزار می‌شود. بدین ترتیب تیم شهرداری تبریز با برتری در مجموع سه دیدار عنوان نخست این فصل از مسابقات را به خود اختصاص داد. این برای نخستین بار بود که شهرداری تبریز راهی فینال لیگ بسکتبال شده بود و توانست با غلبه بر مهرام برای نخستین بار قهرمان این رقابت‌ها شود.ضمن اینکه تیم مهرام در جایگاه دوم ایستاد. پیش از این و در دیدار رده‌بندی، تیم پتروشیمی با غلبه بر نفت آبادان در مجموع ۳ دیدار موفق به کسب جایگاه سوم شده بود.
حاتمی: راهی جز قهرمانی در لیگ نداشتیم
مهران حاتمی سرمربی تیم بسکتبال شهرداری تبریز پس از قهرمانی تیمش در لیگ برتر بسکتبال گفت: هیچ راهی نداشتیم جز اینکه برنده فینال پنجم باشیم و قهرمان شویم.او درباره این مسابقه گفت: بازی پنجم خیلی سخت بود. بازیکنانم نشان دادند که توانمندی بالایی دارند و در کل دیدار از حریف پیش بودند و در نهایت به مقام قهرمانی رسیدند.حاتمی افزود: فکر می‌کنم آذری‌های ما حقشان بود که بسکتبال خوبی داشته باشند و موفق شوند. از همه مسئولان استان و شهر تشکر می‌کنم که از تیم حمایت کردند و باعث شدند تیم بماند و به قهرمانی برسد.
شاهین طبع  سرمربی تیم ملی شد
نیکخواه بهرامی برگشت
۱۵ بسکتبالیست به اردوی تیم ملی بسکتبال دعوت شدند که در میان آنها نام صمد نیکخواه بهرامی، آرن داوودی و سعید داورپناه نیز دیده می شود.
 مهران شاهین طبع به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد و فدراسیون نام ١٥ بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی را اعلام کرد.بر اساس اعلام فدراسیون بازیکنان دعوت شده به شرح زیر هستند:١-روزبه ارغوان،٢-فرید اصلانی،٣-محمد جمشیدی،٤-حامد حدادی،٥-محمد حسن زاده،٦-سعید داورپناه،٧-آرن داوودی،٨-نوید رضایی فر،٩-اوشین ساهاکیان،١٠-اصغر کاردوست،١١-ارسلان کاظمی،١٢-سجاد مشایخی،١٣-نوید نیکتاش،١٤-صمد نیکخواه بهرامی و١٥-میثم میرزایی.
نکته جالب توجه دعوت نشدن از آرمان زنگنه است. در کنار این موضوع باید به بازگشت اصغر کاردوست، آرن داوودی، سعید داورپناه و صمد نیکخواه بهرامی به تیم ملی نیز اشاره کرد.همچنین دعوت نشدن وحید دلیرزهان ستاره جوان تیم ملی و لیگ به تیم ملی هم قابل تامل است.نکته جالب دیگر اینکه از دو تیم فینالیست جمعا ٤ بازیکن به اردو دعوت شده اند.بهنام یخچالی به دلیل مصدومیت دعوت نشده است.