kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۱۵۰
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷
با حضور وزیر بهداشت انجام شد

بهره‌برداری از 228 طرح بهداشتی و درمانی در استان هرمزگان




بهره‌برداری از نخستین آمبولانس تخصصی و مدرن دریایی، 20 دستگاه خودروی آمبولانس و کلینیک تجمیعی دندانپزشکی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بندرعباس آغاز شد.
رئیس‌دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در حاشیه آیین بهره‌برداری در جمع خبرنگاران ابراز کرد: آمبولانس تخصصی و مدرن دریایی به چهار تخت مجهز بوده و دارای تجهیزات کامل مراقبت‌های ویژه است.
سید حسین داوودی با‌اشاره به اینکه این آمبولانس با همکاری خیران سلامت خریداری شده است هزینه تمام شده برای خرید آن را 33 میلیارد ریال ذکر کرد.
وی یادآور شد: آمبولانس تخصصی و مدرن دریایی همچنین با رقمی معادل 3 میلیارد و 730 میلیون ریال تجهیز شده است.
رئیس‌دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم چنین ابراز کرد: در راستای پیگیری طرح تحول سلامت در بخش دهان و دندان کلینیک دندانپزشکی تجمیعی این دانشگاه در دو طبقه احداث شده است.
وی اعتبار این طرح را 25 میلیون ریال ذکر کرد که در زیربنای 404 متر مربع احداث شده است.
داوودی این کلینیک را دارای 14 یونیت دندانپزشکی، 5 دندانپزشک، 4 دستیار دندانپزشک و یک کارشناس رادیولوژی ذکر کرد.
 وزیر بهداشت در حاشیه مراسم آغاز بهره‌برداری از آمبولانس دریایی هرمزگان گفت: استان هرمزگان بر اساس استاندارد‌های مورد پذیرش سازمان امور استخدامی و برنامه و بودجه کشور با 30 درصد کمبود تکنیسین اورژانس مواجه است و استان‌های جنوبی چون سیستان و بلوچستان، بوشهر و هرمزگان نیاز به توجه بیشتری در این زمینه دارند.
سید حسن قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: امیدواریم سازمان‌های مرتبط برای جبران این کمبودها در راستای توسعه و بهبود خدمات پزشکی و پیشرفت منطقه، وزارت بهداشت را یاری کنند.
وزیر بهداشت با ‌اشاره به بهره‌برداری از بهترین آمبولانس دریایی در هرمزگان، یادآور شد: سه فروند آمبولانس دریایی دیگر از کشورهای اروپایی در دست خرید است که می‌توانند به بهتر شدن تولیدات داخلی کمک کنند.
وی ابراز کرد: امید می‌رود این آمبولانس‌ها در سال آینده وارد کشور شده و مورد بهره‌برداری قرار گیرند.
وی ابراز داشت: آمبوانس دریایی که امروز در بندرعباس وارد مرحله بهره‌برداری شد خدمات خود را در مسیر بندرعباس به قشم و هرمز برای جابجایی بیماران انجام می‌دهد.
وی گفت: 50 میلیارد ریال توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تجهیزات آن هزینه شده و دارای چهار تخت برای جابجایی بیماران است.
وزیر بهداشت بیان کرد: این آمبولانس دریایی در شرایط سخت آب و هوایی قادر به انجام خدمات و جابجایی بیماران از جزایر به سرزمین اصلی است.
با حضور وزیر بهداشت، کلینیک تخصصی و فوق تخصصی مشیر دوانی بندرعباس نیز با سرمایه هزینه شده 78 میلیارد ریال که از محل بودجه‌های تحول سلامت تامین شده روز جمعه به بهره‌برداری رسید.
اورژانس اعصاب و روان ابن سینا واقع در مجموعه پیامبر اعظم (ص) بندرعباس هم با سرمایه هزینه شده 27 میلیارد ریال که با همکاری مشترک توسط خیران سلامت هرمزگان و دانشگاه علوم پزشکی استان آماده شده بهره‌برداری شد.
سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور بررسی وضعیت بهداشت ودرمان و بهره‌برداری از 288 طرح بهداشتی و درمانی درشهرها و روستاهای استان هرمزگان به بندرعباس سفر کرد.
 همچنین با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 3 طرح بهداشتی و درمانی در شهرستان رودان به بهره‌برداری رسید.
3 طرح بهداشتی و درمانی در رودان
 به بهره‌برداری رسید
مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان اظهار داشت: این طرح‌ها شامل کلینیک تخصصی بیمارستان امام علی(ع)، مرکز خدمات جامع سلامت روستای آبنما و مرکز خدمات جامع سلامت روستای خیرآباد در این شهرستان است.
سید‌طاهر حسینی هزینه اجرای طرح‌های بهداشتی و درمانی مورد بهره‌برداری قرار گرفته در این شهرستان را رقمی افزون بر 37 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی خاطر نشان کرد: کلینیک تخصصی بیمارستان امام علی(ع) رودان با 750 مترمربع زیربنا و 25 میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.
وی افزود: با بهره‌برداری از این طرح، 250 هزار نفر از مزایای آن برخوردار شدند.
حسینی ادامه داد: مرکز خدمات جامع سلامت روستای آبنما با 410 مترمربع زیربنا و اعتبار شش میلیارد ریال و مرکز خدمات جامع سلامت روستای خیرآباد با 5 میلیارد و 960 میلیون ریال اعتبار از دیگر طرح‌هایی بود که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید.
حسینی خاطر نشان کرد: با بهره‌برداری از این 2 طرح در مجموع 14 هزار و 54 نفر از جمعیت روستایی این شهرستان از مزایای این طرح‌ها برخوردار شدند.
افتتاح طرح الحاق بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان جاسک ، بهره‌برداری از 4 کلینیک تخصصی، مجتمع آزمایشگاهی دانشکده بهداشت بندرعباس، اورژانس بیمارستان ابن سینا، سه بلوک زایمانی در بیمارستان‌های قشم، بستک و بندرلنگه و مرکز غربالگری سرطان از مهم‌ترین این طرح‌ها بوده است.
همچنین 2 مرکز بهداشتی درمانی روستایی در روستاهای آبنما و خیرآباد شهرستان رودان، به نمایندگی از 181 طرح بهداشتی در قالب طرح تحول نظام سلامت با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری رسید.
هزینه اجرای طرح‌های بهداشتی و درمانی مورد بهره‌برداری قرار گرفته در هرمزگان رقمی افزون بر 750 میلیارد ریال اعلام شده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر یک روزه به شهرستان رودان با حضور در کلینیک بنیاد خیریه نورآوران سلامت این شهر هفت بیمار را ویزیت و 4 عمل جراحی چشم را به صورت رایگان در این شهرستان انجام داد.