kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۷۸۴
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
از سوی معاون رئیس جمهور

جزئیات ارائه وام‌اشتغال روستایی اعلام شد

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور گفت: متقاضی وام باید دست کم 20 درصد از سرمایه طرح ‌اشتغال‌زایی خود را داشته باشد و در کنار آن از وی وثیقه هم دریافت می‌شود.
 

به گزارش شبکه خبر، ابوالفضل رضوی درباره جزئیات ارائه تسهیلات ‌اشتغال‌زایی روستایی اظهار کرد: فرد متقاضی وام باید حداقل 20 درصد از سرمایه پروژه‌اشتغال‌زایی خود را داشته باشد ضمن اینکه از متقاضی ، وثیقه هم اخذ می‌شود.
وی با بیان اینکه استقبال از ارائه طرح تسهیلات به روستائیان عالی بود، افزود: ما از حدود یکسال پیش پروژه‌هایی را با بانک سینا با سود هشت درصد اجرا کردیم. لذا بیش از 10 هزار پروژه در سامانه کارا ثبت و مورد قبول واقع شده که بخش اعظم آن مربوط به طرح‌های کشاورزی است. از امروز تمامی استانها پروژه‌هایی را به بانک‌ها ارسال می‌کنند، تا مشمول دریافت تسهیلات شوند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور گفت: بانک‌های عامل کشاورزی،  750 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی گرفته و همین میزان را هم باید بیاورند و دو بانک توسعه تعاون و پست بانک و نیز صندوق کارآفرینی امید هم 250 میلیارد تومان از صندوق توسعه گرفته‌اند و باید معادل همین رقم را هم بیاورند ، ولی در مجموع شش هزارمیلیارد تومان از صندوق توسعه ملی اخذ می‌شود که در مجموع با سود شش درصد به متقاضیان پرداخت شده و برای روستاهای مرزی همین تسهیلات با سود چهار درصد پرداخت
 می‌شود.
رضوی با‌ اشاره به اینکه این سرمایه‌گذاری باید در عشایر و روستاها بویژه روستاهای مرزی صورت گیرد ، افزود: سرمایه‌گذار باید 20 درصد از سرمایه را بیاورد، وثیقه باید داشته باشد و بانک هم توجیه اقتصادی پروژه را تایید کند. بعد از طی این مراحل 20 تا 25 درصد از مبلغ تسهیلات به روستایی پرداخت می‌شود، در مرحله بعد بررسی می‌شود که پروژه در چه مرحله‌ای است تا اگر پیشرفت خوبی داشت،‌ درصد دیگری از مبلغ تسهیلات پرداخت شود.
وی ادامه داد: محل اجرا و استقرار ماشین‌آلات به عنوان وثیقه به حساب می‌آید که اگر کم بود، از سفته و نیز سند خانه مسکونی هم می‌توان استفاده کرد. به تمامی نواحی صنعتی نیز سرمایه در گردش اعطا می‌شود که کارمزد آن 10 درصد است، تمام روستائیان از سال سوم شروع به پرداخت وام خود می‌کنند، ولی این پرداخت برای طرح سرمایه در گردش پس از شش ماه صورت
 می‌گیرد.