kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۷۷۵
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴

حوادث کوتاه از کشور


    کشف شیشه
سلماس – خبرنگار کیهان : رئیس ‌پلیس شهرستان سلماس گفت : مامورین پلیس این شهرستان موفق به کشف 1/5 کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه شدند.
سرهنگ حسین رمزی گفت: این مواد به طرز ماهرانه‌ای در یک وانت سایپا جا سازی شده بود که توسط پلیس کشف شد.
وی اضافه کرد : در این رابطه یک متهم دستگیر و خودرو وانت سایپا نیز توقیف شد.
دستگيري عاملان كلاهبرداری
سرویس شهرستانها : فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی از دستگیری عاملان كلاهبرداری 10ميلیارد ريالي از طریق جعل اسناد ملکی در شهر «مشهد» خبر داد.
سرتیپ قادر کریمی گفت: با دریافت گزارشی مبنی بر جعل اعتبارنامه یکی از شركت‌های تعاوني مسكن و فروش زمين در قطعات مختلف، موضوع به صورت ويژه در دستور كار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود : در بررسی اظهارات خريدار ملك مشخص شد كه این فرد چند روز پيش 2 قطعه زمين را از 3 نفر با اعتبارنامه هايي از شركت تعاوني تامين مسكن یکی از نهادهای دولتی به مبلغ 10ميليارد ريال قولنامه و 5 میلیارد ریال نقد خریدکرده و هيچگونه اطلاعي از جعلي بودن اعتبارنامه‌ها نداشته است.
کریمی تصریح کرد: كارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پليس آگاهي با استفاده از اطلاعات بدست آمده و مستندات موجود، 3 متهم این پرونده را شناسایی و طی عملیات‌های مجزا دستگیر کردند.
نجات 3 کوهنورد گمشده
کاشان – ایسنا : رئیس‌جمعیت هلال‌احمر شهرستان نطنز گفت: 3 کوهنوردی که روز جمعه در مسیر برگشت از کوه کرکس نطنز گمشده بودند، نجات یافتند.
اصغر سلطانی افزود: با اعلام خبر گم‌شدن کوهنوردان، تیم‌های امداد کوهستان نطنز متشکل از 9 نفر به این منطقه اعزام شدند و از آنجایی که قله کرکس نطنز 4 مسیر صعود و فرود دارد، جست‌وجو برای یافتن گمشدگان آغاز شد.
وی اضافه کرد: به علت نا مساعد بودن شرایط جوی و مه‌آلود بودن قله کرکس نطنز و نزدیک شدن به تاریکی شب سرعت جست‌وجو افزایش یافت و سرانجام بعد از 4 ساعت جست‌وجو هر 3 کوهنورد پیدا شدند.
وی تصریح کرد: این 3 کوهنورد اهالی شهرستان کاشان بودند که خوشبختانه هیچ‌گونه آسیب‌دیدگی هم برای آنها اتفاق نیفتاده بود و بعد از اطمینان از سلامت جسمانی به شهر خود بازگشتند.
انهدام باند سرقت
بابل – خبرنگار کیهان : فرمانده انتظامی شهرستان بابل از انهدام یک باند سرقت مغازه،  اموال داخل خودرو و اماکن شخصی خبر داد.
سرهنگ سید محسن جعفری گفت: در پی‌چندین فقره سرقت اموال داخل خودرو، مغازه و منزل شخصی کارآگاهان پلیس با بررسی همه‌جانبه موفق شدند دو سارق را شناسایی کنند که متهمان در بازجویی‌های اولیه به 27 فقره سرقت اعتراف کردند.
وی اضافه کرد : همچنین این افراد به همکاری با سه مالخر اعتراف کردند.
تصادف مرگبار
ارومیه – باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس‌پلیس راه ماکو گفت: بر اثر تصادف تریلی با پژو در جاده شوط – ماکو آذربایجان غربی 4 نفر جان خود را از دست دادند.
سرهنگ علیرضا اسماعیل نژاد افزود: در این تصادف علاوه‌بر چهار کشته 2 سرنشین دیگر نیز مصدوم شدند.
وی افزود:  امدادگران، مصدومان سانحه را از بین خودرو سواری مچاله شده رها کرده و به بیمارستان شهدای شوط منتقل کردند.
وی اضافه کرد : علت بروز سانحه در دست بررسی است.
قاچاق چوب
آران و بیدگل – مهر: رئیس‌اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل از کشف و ضبط یک تن چوب قاچاق تاغ از یک قاچاقچی سابقه دار خبر داد.
رضا شفیعی اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی آران و بیدگل پس از یک تعقیب و‌گریز در میدان علم و صنعت شهر آران و بیدگل موفق شدند یک تن چوب قاچاق تاغ را از یک قاچاقچی کشف و ضبط و قاچاقچی را نیز دستگیر کنند.
کشف 200 قطعه‌ پرنده کمیاب
زاهدان – خبرنگار کیهان: مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: یک محموله غیرمجاز حاوی 200 قطعه پرنده در سیستان و بلوچستان کشف شد.
نیره پورملائی اظهارکرد: یگان حفاظت محیط زیست زاهدان پس از کسب اخبار و اطلاعات از همیاران محیط زیست موفق شد یک محموله بزرگ پرنده شامل 200 قطعه پرنده را کشف و یک نفر متخلف مربوطه را دستگیر کند.
پورملائی خاطر نشان کرد: محموله کشف شده جهت انجام معاینات اولیه و نگهداری به مراکز مجاز نگهداری انتقال یافت.
توقیف قرص روانگردان
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از کشف قرص روانگردان از سوداگران مرگ خبر داد.
سرهنگ حسین براری گفت: درپی کسب خبری مبنی بر فعالیت یک دستگاه خودرو پژو پارس در امر توزیع قرص‌های روانگردان ، ماموران پس از انجام گشت‌های هدفمند و کارهای اطلاعاتی موفق شدند خودرو را در شهرک دادگستری شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه توقیف و 23 هزار و 900 عدد قرص روانگردان، مقداری شیشه و آلات استعمال موادمخدر
کشف کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: متهم با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی و خودرو نیز به پارکینگ انتقال داده شد.
مرگ خاموش
بجنورد – ایسنا: فرمانده انتظامی شهرستان بجنورد از کشته شدن دو پسر بچه 9 و 10 ساله در اثر گاز گرفتگی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ علی پاکدل افزود : در بررسی مامورین مشخص شد دو پسر بچه 9 و10 ساله خانواده به‌علت گاز گرفتگی فوت و پدر و مادر خانواده نیز به‌علت وخامت حالشان توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.
وی بیان کرد : در بررسی‌های انجام شده، علت این حادثه ناگوار انتشار گاز از محل شیلنگ بخاری به جهت شل بودن بست آن بوده‌است.
واژگونی تریلی
اهواز - ایرنا: رئیس‌پلیس راه خوزستان گفت: واژگونی یک دستگاه تریلی در میدان پلیس راه سربندر از توابع ماهشهر در جنوب خوزستان، باعث کشته شدن سه سرنشین این خودرو شد.
رضا دولتشاهی اظهار کرد: این تریلی که از منطقه پتروشیمی ماهشهر به مقصد سربندر در حرکت بوده، پس از پایانه بندرامام در نزدیکی پلیس راه سربندر به دلیل سرعت زیاد از مسیر خارج و پس از برخورد با گارد ریل، واژگون شد.
وی بیان کرد: در این حادثه راننده 37 ساله و 2 سرنشین 25 و 23 ساله خودرو جان خود را از دست دادند.
حمل مواد مخدر با خودرو دام
کرمانشاه – خبرگزاری صدا و سیما: فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف مواد مخدر از نوع تریاک از داخل یک خودرو حمل دام خبر داد.
سرتیپ منوچهر امان اللهی گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر از ورود یک محموله بزرگ تریاک به شهر کرمانشاه با خبر شدند که در نهایت با افزایش گشت‌ها و ایست و بازرسی موفق شدند خودرو را شناسایی و توقیف کنند.
وی افزود: در بازرسی از این خودرو که مخصوص حمل احشام بوده مقدار ۷۴۴ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف کردند.