kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۷۷۴
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴

بارش برف کشاورزان را خوشحال و ارتفاعات را سفیدپوش کرد

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: راه 210 روستا در چهار شهرستان شمالی و مرکزی این استان براثر بارش برف بسته شده که با توجه به تداوم بارش، احتمال افزایش این تعداد وجود دارد.


عبدالحسین علی اکبری دیروز در گفت‌و‌گو با ایرنا اضافه کرد: در حال حاضر راه ارتباطی 105 روستای ارومیه و 60 روستای سلماس بسته است.
وی اظهار کرد: علاوه‌بر آن 30 روستای شهرستان خوی و 15 روستای چالدران نیز در محاصره برف قرار دارد.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: عملیات بازگشایی مسیرهای اصلی و فرعی و همچنین راه‌های روستایی با وجود بارش برف ادامه دارد و راهداران مشغول فعالیت در شمال و جنوب استان هستند.
ارتفاع برف در سرعین از ۵۰ سانتیمتر گذشت
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت:‌ بارش برف که از روز پنجشنبه هفته گذشته در استان آغاز شده سبب سفیدپوش شدن شهرهای استان شده به طوری که در سه روز گذشته بیشترین بارش برف از ایستگاه آلوارس سرعین با ۵۴ سانتیمتر گزارش شده است.
علی دولتی‌مهر در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه میزان بارش‌ها در ارتفاعات کوهستانی استان حتی به یک متر نیز رسیده است، گفت: در حال حاضر ارتفاع برف در مرکز استان به 10 سانتیمتر رسیده است.
دولتی‌مهر افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی بارش باران و برف تا بعد از ظهر یکشنبه در بعضی ساعات تداوم خواهد داشت.
تعطیلی مدارس برخی از مناطق آذربایجان شرقی
به گزارش خبرنگار کیهان از تبریز به دلیل بارش شدید برف و برودت هوا مدارس برخی مناطق استان دیروز تعطیل اعلام شد. شهرهای اهر، بستان‌آباد، ورزقان، هشترود، کلیبر، هوراند، میانه، کاغذ‌کنان میانه، خاروانا، کندوان، نظر کهریزی، ترکمانچای، خواجه، تیکه داش هریس، مراغه، چاراویماق، سراب، مهربان و تسوج مدارس تعطیل و یا با تاخیر
 برگزار شد.
تعطیلی تمامی مراکز پیش‌دبستانی استان قزوین
همچنین به سبب بارش شدید برف، تمامی مقاطع پیش‌دبستانی استان قزوین دیروز در نوبت بعدازظهر تعطیل شد.
سیدحسین بی‌نیاز بیان کرد: تمام مدارس منطقه طارم سفلی و الموت غربی نیز در نوبت صبح و بعد از ظهر دیروز تعطیل شد.
بارش برف در مازندران
به دنبال برودت نسبی دمای هوای مازندران از غروب جمعه تا بامداد شنبه، برف بخش‌های وسیعی از مناطق ارتفاعات و جاده‌های مواصلاتی مازندران را سفیدپوش کرد.
بارش برف و باران در بخش‌های وسیعی از مناطق ارتفاعات و جلگه‌ای استان، بخش وسیعی از ارتفاعات و محورهای مواصلاتی مازندران در هراز، کندوان، سوادکوه و محور ساری - سمنان را سفیدپوش کرد.
همچنین شهر ساحلی رامسر در غرب مازندران نیز از جمعه شب و دیروز با بارش برف بهاری در ارتفاعات مواجه بوده است.
سرهنگ پاسدار علی‌رضا قدمی، فرمانده پلیس راه مازندران گفت: ریزش کوه موجب ترافیک سنگین در جاده چالوس شد و راهداران در ساعات اولیه بامداد دیروز این مسیر را در حدفاصل مکارود تا کندوان بازگشایی کردند.
مدیرکل مدیریت بحران مازندران نیز گفت: به دلیل وقوع احتمالی سیلاب، مردم از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند. وی افزود: دریای خزر طی چند روز آینده مواج و حرکت شناورهای تفریحی ممنوع است.
علی اصغر احمدی با بیان اینکه نیروهای امدادی در مازندران در پی ورود سامانه بارش برف در حالت آماده‌باش هستند، افزود: خوشبختانه این موهبت طبیعی منجر به حادثه حاد انسانی نشده است.
احمدی درباره ریزش کوه در محور کندوان گفت: خبر ریزش کوه در محور کندوان در منطقه مکارود
کذب است.
بارش نیم متری برف در محورهای کوهستانی گیلان
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با اشاره به بارش برف در ارتفاعات استان گفت: ارتفاع برف در بیشتر محورهای کوهستانی استان نزدیک به 50 سانتیمتر رسیده است.محمدرضا نازک‌کار دیروز در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: ارتفاع برف در محورهایی همچون بلوردکان - خصیب دشت املش 45 سانتیمتر، لات محله رودسر 45 سانتیمتر، پونل - خلخال در رضوانشهر و اسالم - خلخال در شهرستان تالش به 40 سانتیمتر رسیده است.
وی اظهار کرد: همچنین ارتفاع برف در محور کلیشم رودبار 35 سانتیمتر و‌اشکورات رودسر 30 سانتیمتر گزارش شده است.
نازک‌کار با‌ اشاره به کولاک شدید در گردنه کوهین واقع در آزادراه رشت - قزوین گفت: به غیر از مسیر پونل - خلخال و همچنین باند جنوبی آزادراه رشت - قزوین حدفاصل شهر منجیل تا قزوین که به علت اجرای عملیات عمرانی مربوط به خط آهن واقع در این مسیر بسته است، سایر محورهای اصلی استان باز هستند.