kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۷۷۲
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴
انتقاد وکیل زنجانی از افشای سفر شرکای متهم نفتی به ایران

شرکای خارجی بابک زنجانی به تهران می‌آیند

شرکای خارجی بابک زنجانی متهم اصلی پرونده نفتی که به اعدام محکوم و محکومیتش هم تأیید شده، برای دور جدید مذاکرات با نمایندگان وزارت نفت و پرداخت بدهی زنجانی به تهران می‌آیند.

مسئول کمیته وصول مطالبات وزارت نفت درباره آخرین وضعیت تسویه بدهی بابک زنجانی به تسنیم گفت: قرار شده با شرکای خارجی زنجانی طی روزهای آینده در این خصوص مذاکره داشته باشیم.
«اصغر هندی» توضیح داد: شرکای خارجی بابک زنجانی گفته‌اند حاضرند بدهی زنجانی را پرداخت کرده و اموال او را پس می‌گیرند.
هندی افزود: در همین ارتباط، شرکای خارجی زنجانی طی روزهای آتی به تهران می‌آیند تا در این خصوص مذاکره شود.
وی درباره آخرین وضعیت فروش اموال توقیف‌شده بابک زنجانی نیز گفت: موفق به فروش بخش بسیار ناچیزی از اموال زنجانی شده‌ایم و عمده اموال وی فروش نرفته و روی دست‌مان مانده است.
انتقاد وکیل بابک زنجانی از افشای سفر شرکای متهم نفتی به ایران
وکیل بابک زنجانی گفت: برخی اظهار نظرها درخصوص پرونده بابک زنجانی نظیر زمان حضور شرکای خارجی متهم در ایران باعث می‌شود استیفای حقوق بیت‌المال به تأخیر بیافتد.
رسول کوهپایه‌زاده درخصوص اظهارات یکی از مشاوران وزیر نفت درخصوص حضور شرکای خارجی زنجانی در ایران برای پرداخت بدهی‌های متهم به فارس گفت: افرادی که چنین مسایل محرمانه‌ای را رسانه‌ایی می‌کنند توافقات انجام گرفته را زیر پا گذاشته‌اند.
کوهپایه زاده ادامه داد: براساس آخرین صورتجلسه‌ای که از سوی مسئولان نفتی و متهم و سایر افراد ذی ربط در پرونده به امضا رسیده است مقرر شده بود که موضوع حضور شرکای خارجی متهم در ایران
رسانه‌ای نشود.
وی افزود: شرکای خارجی ملاحظات خاص اقتصادی سیاسی و امنیتی خود را دارند و قرار نبود به هیچ عنوان تا حصول نتیجه نهایی اطلاع‌رسانی شود.
وکیل زنجانی گفت: حضور شرکای خارجی متهم در ایران با هدف بازپرداخت بدهی موضوع دارای اهمیتی است که از جهات مختلف باید مراقبت‌هایی درخصوص آن انجام گیرد و برای انجام آن مقرر بود موضوع کاملا محرمانه باقی بماند.
کوهپایه زاده افزود: دوستان نفتی که دغدغه و داعیه استیفای حقوق بیت‌المال را دارند باید به این موضوع واقف باشند که اینگونه رفتارها و سخنان و بازگو کردن مطالب محرمانه کمکی به حل موضوع نکرده و استیفای حقوق بیت‌المال را با مشکل مواجه می‌کند.
وی تصریح کرد: من از مراجع ذی صلاح در این پرونده می‌خواهم که نسبت به تذکر و بررسی این موضوع ورود کرده و نگذارند برخی اظهارنظرهای نسنجیده مسیر پرداخت بدهی‌های موکل را منحرف کند.