kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۴۸۲
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹
با حضور صدها مامور از یگان‌های مختلف پلیس

طرح «آرامش و امنیت شبانه» در تهران اجرا شد




رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اجرای طرح «آرامش و امنیت شبانه» در تهران با حضور صدها مامور پلیس از یگان‌های مختلف، گفت: این عملیات‌ در شب‌های آتی نیز انجام خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین رحیمی، شامگاه دوشنبه با حضور در جمع خبرنگاران، از آغاز اجرای طرح سراسری امنیت و آرامش پایتخت خبر داد و گفت: این طرح با حضور یگان‌های مختلف پلیس تهران بزرگ، از جمله پلیس راهنمایی و رانندگی، امنیت، آگاهی، پلیس مبارزه با مواد مخدر، پلیس پیشگیری و... با پشتیبانی یگان امداد در سراسر تهران کلید خورد .
رحیمی، هدف از اجرای این طرح را ارتقاء آرامش و امنیت شبانه تهران برشمرد و افزود: پلیس‌های تخصصی در حوزه‌های خود ضمن برنامه‌ریزی مفصل وظایف مختلفی را که بر عهده دارند به اجرا درآوردند.
وی با اشاره به اینکه ماموران هر یک از پلیس‌های تخصصی در این طرح مشارکت داشتند، ادامه داد: دستگیری قاچاقچیان و خرده‌فروشان مواد مخدر، کشف مواد مخدر با به کارگیری سگ‌های موادیاب، جمع‌آوری معتادان متجاهر و کارتن‌خواب‌ در برخی از نقاط تهران که مطالبه و درخواست مردم نیز می باشد، از دستاوردهای این طرح است.
رئیس پلیس پایتخت با اشاره به ماموریت‌های پلیس امنیت در این طرح اظهار داشت: برخورد با اراذل و اوباش و دستگیری مزاحمان خیابانی از جمله مواردی است که بسیاری از شهروندان بر آن تاکید داشته و درخواست‌های زیادی برای برخورد و مقابله با آنان وجود دارد.
سردار رحیمی با اشاره به اجرای این طرح در قهوه‌خانه‌ها، پاتوق اراذل و اوباش، باشگاه‌های بدنسازی و برخی از پارک‌ها، بیان داشت: برخورد با «دوردور» و مزاحمت برای شهروندان از دیگر بخش‌های این طرح است که توسط پلیس امنیت اجرا می‌شود.
وی در خصوص اقدامات پلیس پیشگیری در این طرح گفت: انجام عملیات‌های مرکز فوریت‌های پلیسی  110 و برخورد با سرقت و زورگیری شبانه از جمله ماموریت‌های پلیس پیشگیری در این طرح است.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ، افزود: اجرای طرح برخورد با سارقان به عنف و مسلح و همچنین تعقیب و گریز خودروهای مسروقه نیز از دیگر ماموریت‌هایی است که از سوی پلیس آگاهی انجام می‌شود.
سردار رحیمی با اشاره به ماموریت‌های پلیس راهنمایی و رانندگی در اجرای این طرح ، اظهار داشت: برخورد با تخلفات خودروهای سنگین و خودروهای متخلفی که اقدام به سرعت و سبقت غیرمجاز کرده باشند از جمله مواردی است که در اجرای این طرح در دستور پلیس راهور قرار دارد؛ همچنین خودروهای آلاینده نیز در این طرح زیر ذره‌بین پلیس قرار دارند.
 تشریح دستاوردهای عملیات شبانه پلیس تهران
معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ دستاوردهای طرح امنیت و آرامش شبانه پلیس تهران را تشریح کرد.
به گزارش فارس، سرهنگ پرویز یعقوبی اظهار داشت: در عملیات شامگاه دوشنبه 120 نفر از اراذل و اوباش دستگیر شدند.یعقوبی افزود: 89 واحد صنفی متخلف و 136 نقطه آلوده در این طرح پاکسازی شد؛ همچنین 68 نفر از اتباع خارجی غیرمجاز دستگیر شده و 28 قبضه اسلحه غیرمجاز نیز کشف و ضبط شد.
وی با اشاره به جمع‌آوری 40 معتاد متجاهر از سطح شهر، بیان داشت: چهار باند تهیه و توزیع موادمخدر متلاشی و 14 نفر قاچاقچی عمده دستگیر شدند که از این افراد 252 کیلوگرم انواع موادمخدر کشف و ضبط شد؛ همچنین 31 نفر خرده‌فروش نیز دستگیر شدند.
معاون عملیات پلیس تهران از توقیف 95 دستگاه خودرو و 40 دستگاه موتورسیکلت خبر داد و گفت:‌35  دستگاه خودروی سنگین دودزا و فرسوده توقیف شد و از 35 راننده تست سلامت گرفته شد.
یعقوبی با اشاره  به دستگیری 15 سارق در طرح امنیت و آرامش پایتخت، اظهار داشت: ‌یکی از دستگیرشدگان غصب عنوان کرده بود و در پوشش مأموران پلیس راهور سرقت انجام می‌داد.
وی ارزش انواع کالاهای قاچاق مکشوفه را در طرح شبانه امنیت و آرامش تهران 15 میلیون تومان برآورد کرد.
بنابر گزارش‌های تکمیلی پلیس،کشف 8 دستگاه خودرو و 6 دستگاه موتورسیکلت مسروقه، کشف800 بطری مشروبات الکلی و 28 قبضه سلاح شکاری و اقلامی همچون پنجه بوکس و باتوم و جمع‌آوری 120 هزار ترقه از دیگر دستاوردهای این طرح بود.