kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۴۵۰
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶
قائم مقام رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

آزادسازی نرخ بلیت موجب استفاده فقرا از هواپیما شده است

قائم مقام رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با آزادسازی نرخ بلیت، صنعت هوایی در دهک‌های پایین جامعه [یعنی فقرا] نفوذ کرد که به معنی ارزان‌تر شدن آن خواهد بود.




به گزارش خبرگزاری تسنیم، آرش خدایی با اشاره به این‌که آزادسازی نرخ بلیت در بخش حمل و نقل هوایی باعث ایجاد عدالت شده است، اظهار کرد: ترکیب تنوعی قیمت بلیت در بازار باعث تعدد و توزیع سفرها در روزهای گوناگون سال و ماه شد که خود رونق بخش‌های اقتصادی مختلف در مقاصد گوناگون کشور را در تمامی ایام سال به همراه خواهد داشت.
وی افزود: با آزادسازی نرخ بلیت، صنعت هوایی در دهک‌های پایین جامعه [یعنی فقرا] نفوذ کرد که به معنی توسعه صنعت و در نهایت ارزان‌تر شدن آن خواهد بود.
قائم مقام سازمان هواپیمایی کشوری با تأکید بر اینکه بدون شک تنوع قیمتی در ارائه بلیت هواپیما باعث شد تا دهک‌های غیربرخودار نیز از این فرصت استفاده کرده و از آن بهره‌مند شوند، ادامه داد: خوشبختانه صنعت حمل و نقل هوایی ایران در جهان امروز صنعتی آبرومند بوده و بسیاری از کشورها بهبود و توسعه آن را دیده و به آن اعتماد دارند.
خدایی از رشد پایدار 10 درصدی حمل و نقل هوایی طی چهار سال گذشته  خبر داد و گفت: توانسته‌ایم در زمینه ناوبری هوایی خدمات خوبی در حوزه پروازهای عبوری که همگی دارای ابعاد استراتژیک، امنیت ملی و سیاسی برای کشور بودند، ارائه دهیم.
وی با اشاره به این‌که ایران  در بخش حمل و نقل هوایی بین‌المللی کشوری توانمند، قابل اتکا و قابل اعتماد در شرایط بحرانی است، بیان کرد: این مهم در زمان خدمات‌رسانی ایران در  بحران‌های هوایی نظیر سقوط هواپیمای مالزیایی در اوکراین، بحران سوریه و عراق و همچنین اتفاقات به وجود آمده در قطر برهمگان ثابت شد.