kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۴۴۲
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴
استاندار:

آب، اشتغال و محیط زیست مهم‌ترین چالش‌های فراروی اصفهان است




اصفهان- خبرنگار کیهان:
استاندار اصفهان ضروری‌ترین اقدام در راستای رفع مشکلات آبی استان را ایجاد سد سوم کوهرنگ برشمرد و گفت: این پروژه به احتمال قوی در زمستان امسال اجرایی می‌شود.
محسن مهرعلیزاده در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به مسایل مهم استان که باید در اولویت رفع مشکل قرار گیرند، اظهار داشت: آب، اشتغال و محیط زیست از مهم‌ترین اولویت‌های استان اصفهان است.
وی افزود: چنانچه هر مسئولی جدای از جناح سیاسی خود غیر از خدمت به مردم را مدنظر داشته باشد به راهی اشتباه گام گذاشته است.
استاندار اصفهان ابراز داشت: در شرایطی که با کم‌بارشی و کمبود منابع آبی روبرو هستیم باید برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات آبی را مقدم بدانیم.
وی با تاکید بر اینکه برای احیای زاینده‌رود نباید دست روی دست گذاشت، افزود: اقدامات بسیاری برای احیای زاینده‌رود وجود دارد که باید هرچه سریع‌تر عملیاتی شود.
مهرعلیزاده ضروری‌ترین اقدام در راستای رفع مشکلات آبی استان را ایجاد سد تونل سوم کوهرنگ برشمرد و گفت: بدین ترتیب 250 میلیون مترمکعب آب به زاینده‌رود اضافه خواهد شد.
وی با بیان اینکه پروژه سد تونل سوم کوهرنگ به احتمال قوی تا پایان سال اجرایی می‌شود، اظهار داشت، جلسات متعددی با پیمانکار این پروژه برگزار شده است و امیدواریم اجرای پروژه در زمستان آغاز شود.
استاندار اصفهان با بیان اینکه بیش از یک سوم آب استان در اصفهان مصرف می‌شود، بیان داشت: ساماندهی مسیر رودخانه، مصرف بهینه آب در ابعاد مختلف صنعتی، کشاورزی و غیره، استفاده از پساب‌های تصفیه شده در صنعت از راهکارهایی است که برای رفع مشکل کم‌آبی در اصفهان ضروری است.