kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۴۴۱
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴
معاون وزیر کشور:

بازگشایی سد زاینده‌رود در شرایط کنونی ممکن نیست





بر خلاف انتظار مردم و کشاورزان اصفهان نسبت به بازگشایی سد زاینده‌رود، معاون وزیر کشور در سفر به اصفهان بازگشایی سد زاینده‌رود را در شرایط کنونی ممکن ندانست.
مدت‌ها است که مردم اصفهان چشم انتظار بازگشایی سد زاینده‌رود و جاری شدن آب در بستر رودخانه‌ زاینده‌رود هستند، اما متأسفانه این منطقه با خشکسالی‌های شدید مواجه شده است.
کاهش شدید میزان بارندگی‌ها سبب خشکسالی در اصفهان شده است، از این رو امید کشاورزان نا امید شده و برخی از مسئولان عنوان می‌کنند که نمی‌توان سد زاینده‌رود را برای کشاورزان اصفهانی بازگشایی کرد.
معاون توسعه عمران، امور شهری و روستایی وزیر کشور در سفر دو روز اخیر خود به اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال شدیدترین خشکسالی را در 50 سال گذشته شاهد بودیم به همین دلیل میزان آب پشت سد به گونه‌ای نیست که بتوان آب را رها کرد.
محمدعلی افشانی افزود: چرا که بخشی از آبی که پشت سد بوده برای پایه‌داری سد است و اگر آب سد به صورت کامل تخلیه شود، سد به طور کلی از بین خواهد رفت.
وی گفت: در جلسات متعددی که شورای عالی آب برگزار کرده و نیز در جلسه مدیریت بحرانی که وزیر کشور تشکیل داد همه به این فکر افتادند که به نسبت از مصرف کم کنند و آب آشامیدنی، آب صنعت و کشاورزی به میزان مشخص مصرف شود.
معاون توسعه عمران، امور شهری و روستایی وزیر کشور ادامه داد: اما تنها راه این است که به جای اینکه بخواهیم غرقابی کار کنیم و دشت وسیعی را کشت کنیم باید به فکر گلخانه باشیم و از کشت‌های نوین استفاده کنیم.
نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در جلسات متعدد پیگیر خشکسالی و جاری شدن آب زاینده‌رود بودند اما متأسفانه خشکسالی شدید مجال هیچ نتیجه و اقدامی را تاکنون به نمایندگان اصفهان نداده است.