kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۲۹۳
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷
در صحن علنی مجلس مطرح شد

مسئولین برای حل مشکلات مردم به گفتاردرمانی بسنده نکنند

تعدادی از نمایندگان مجلس طی نطق‌های میان‌دستور در صحن علنی دیروز خانه ملت ضمن درخواست از مسئولین برای حل مشکلات مردم تاکید کردند سران قوا برای حل مشکلات به گفتاردرمانی بسنده نکنند.

شکور پورحسین نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در نطق میان‌دستور خود گفت که اگر عزم جدی در قوای سه‌گانه برای حل مشکلات نباشد، نمی‌شود به گفتاردرمانی بسنده کرد و ادامه این شرایط بحران و چالش ایجاد می‌کند.
وی همچنین اظهار داشت: وضعیت صندوق‌های بازنشستگی نه تنها رضایت‌بخش نیست بلکه گاهی گزارش‌هایی از رسیدن این صندوق‌ها به مرز بحران به گوش می‌رسد.
حیدرعلی عبادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز گفت: پرستارانی که در این شرایط سخت همه توان خود را در جهت مراقبت از مردم و جامعه و کاهش آلام آنها وقف کرده‌اند شایسته آن هستند که مسئولین نظام در جهت رسیدگی به خواسته‌ها و رفع کمبود آنها تلاش کنند.
محسن علیجانی زمانی نماینده تهران نیز گفت: عدم رعایت عدالت اجتماعی و ایجاد فاصله طبقاتی و دور شدن مسئولین از متن مردم و زیست مردمی منجر به کاهش اعتماد عمومی و آسیب‌های اجتماعی شده است.
حبیب‌الله ده‌مرده نماینده مردم زابل نیز گفت: امروز بعضی مسئولان به جای حل مشکل مردم، خود تبدیل به مشکل شده‌اند.
چرا کمر به نابودی کشاورزان بسته‌اند؟
مهرداد بائوج لاهوتی نماینده لنگرود نیز طی تذکر شفاهی خود در صحن علنی مجلس، اظهار داشت: باعث تاسف است که بگویم میزان یک میلیون و 500 هزار تن برنج وارد کشور می‌شود.
وی گفت: چرا وزیر جهاد کشاورزی با اجازه ورود برنج به داخل کشور کمر همت به نابودی کشاورزان بسته است.
لاهوتی افزود: من درباره ورود برنج به کشور بارها به وزیر جهاد کشاورزی اخطار داده‌ام اما او به بنده گفت حرف شما را قبول دارم و مطلب درستی است اما من تحت فشار هستم.
نماینده لنگرود در مجلس تصریح کرد: در دوره وانفسایی که همه ما را تحریم می‌کنند چرا خودمان باعث تحریم و به‌وجود آمدن چنین شرایطی
می‌شویم.
مصوبات نمایندگان
طرح دو استفساریه مربوط به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در مشاغل سخت و زیان‌آور چون آتش‌نشانی و پرتوکاران ‌اشعه جهت بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.
نمایندگان مجلس همچنین با بررسی استفساریه‌ای درباره دربرگیری «اماکن عمومی» در قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات نسبت به قهوه‌خانه‌های سنتی به صورت یک‌فوریتی موافقت کردند.
مجلسی‌ها همچنین با بررسی استفساریه چگونگی امهال وام به صورت دوفوریتی موافقت کردند.
از سوی دیگر بر اساس مصوبه مجلس سازمان بنادر و دریانوردی موظف شد پذیرش ورود و خروج (پاس) کشتی‌ها و همچنین ورود و خروج کالا از بنادر را انجام دهد.
لایحه تجارت نیز با موافقت نمایندگان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.
خبر دیگر اینکه رئیس ‌مجلس کشور گینه بیسائو به همراه هیئت پارلمانی این کشور در نشست علنی دیروز یکشنبه اول بهمن مجلس شورای اسلامی حضور یافت.