kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۲۸۶
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳
سردار اشتری:

جلوگیری از ورود و توزیع مواد مخدر از اولویت های اساسی نیروی انتظامی است

فرمانده نیروی انتظامی گفت: ناجا اقدامات بزرگ و شایسته‌ای را در امر مبارزه با مواد مخدر برعهده داشته است.

به گزارش پایگاه پلیس، سردار حسین ‌اشتری در همایش تخصصی روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: ریشه‌های اصلی افزایش مواد مخدر را می‌توان در کشورهای تولید‌کننده آن به ویژه کشور همسایه، افغانستان مشاهده کرد که با وجود حضور آمریکایی‌ها متأسفانه تولید موادمخدر در این کشور چند برابر شده است. ما نیز باید با توجه به تولید چند برابری مواد مخدر کنترل‌هایمان را به ویژه در مرزها تشدید کنیم.
اشتری با بیان اینکه ناجا با کاروان‌های ترانزیتی و قاچاقچیان مواد مخدر قاطعانه برخورد می‌کند، ادامه داد: در راستای مقابله و پیشگیری از ورود موادمخدر، بایستی انسداد مرزی را از لحاظ فیزیکی و اپتیکی گسترش، تقویت و تکمیل کنیم.به گفته وی، یکی از دغدغه‌ها و مطالبات مردمی برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر است، بنابراین پلیس با تمام توان این افراد را شناسایی و تحویل مراجع قضائی می‌دهد.
کشف 612 تن مواد مخدر در 10 ماهه امسال
رئیس‌پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا نیز در این همایش، از افزایش دو برابری کشفیات هروئین و مرفین در سال جاری خبر داد و گفت: تمرکز برباندها و‌اشراف اطلاعاتی در افزایش کشفیات پلیس بسیار
موثر بوده است.
سردار محمد مسعود زاهدیان با تشریح عملکرد این پلیس در سال جاری، افزود: در سال 1396، طرح‌های عملیاتی و مقابله‌ای پلیس مبارزه با مواد مخدر رشد 6 درصدی داشته است و در جریان اجرای این طرح‌ها بالغ بر 180 هزار نفر دستگیر شده‌اند و 260 تن کشفیات مواد مخدر داشته‌ایم.
زاهدیان ادامه داد: اجرای طرح عملیات پاکسازی پیرامون مراکز آموزشی به ویژه مدارس، طرح راه‌اندازی یگان ضربتی شهر تهران، طرح مقابله با ورود مواد مخدر از گذرگاه‌ها، طرح نظارت بر پایانه‌ها و سایر اماکن عمومی ، برخورد با عناصر اصلی توزیع مواد مخدر، خرده‌فروشان، اجرای طرح دستگیری معتادان متجاهر و... بخش دیگری از برنامه‌ها و طرح‌های این پلیس در سال جاری بوده به طوری که بر مبنای این اقدامات، طی 11 ماه گذشته آمار کشفیات به 612 تن رسیده و بیانگر رشد 12 درصدی در حوزه کشفیات است.
راه‌اندازی اداره مبارزه با پولشویی
 در پلیس مبارزه با موادمخدر
وی همچنین در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پلیس تمام سعی خود را برای سازماندهی، مبارزه و شناسایی منابع مالی قاچاقچیان مواد مخدر انجام داده و در این راستا اداره مبارزه با پولشویی در پلیس ایجاد شده است.
رئیس ‌پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در پاسخ به سؤالی درباره بخشنامه جدید درخصوص عدم اعدام قاچاقچیان مواد مخدر، گفت: در این بخشنامه پیش‌بینی شده تا افرادی که برای بار نخست به حوزه مواد مخدر ورود کرده‌اند شامل تخفیف در مجازات شوند اما در مورد قاچاقچیانی که در این حوزه دارای سابقه هستند همچنان حتی حکم اعدام نیز
صادر می‌شود.