kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۲۵۳
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳
مراسم تودیع و معارفه هاشمی و صالحی امیری دیروز برگزار شد

شروع فعالیت مدیران جدید کمیته ملی المپیک انسجام میان اهالی ورزش، هدف‌گذاری اصلی است

سرویس ورزشی-
مدیران جدید کمیته ملی المپیک در شرایطی دیروز رسما آغاز به کار کردند که مسئولان عالی ورزش به انسجام و همدلی میان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تاکید داشتند.
مدیران جدید کمیته ملی المپیک از دیروز رسما فعالیت خود را آغاز کردند. دوشنبه هفته گذشته انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار و در پایان نفراتی به شرح زیر برای سمت‌های مختلف معرفی شدند:
رئیس: رضا صالحی‌امیری
نواب رئیس: طاهره طاهریان و فضل الله باقرزاده
دبیرکل: شاهرخ شهنازی
خزانه‌دار: کیکاووس سعیدی
هیئت اجرایی: علیرضا رحیمی، مجید کیهانی، محمد علیپور، سیدعبدی افتخاری، مجید شایسته، علی دادگر و هادی ساعی.
هاشمی: عملکرد خوبی در چهار سال گذشته داشتیم
مراسم تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید کمیته ملی المپیک روز گذشته با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد. در این مراسم کیومرث هاشمی رئیس‌سابق کمیته ملی المپیک در صحبت‌هایی کوتاه به تشریح عملکرد خود و همکارانش در چهار سال گذشته پرداخت. هاشمی گفت: در چهار سال گذشته دو دوره دو ساله متمایز داشتیم. دوره دو ساله اول آقای دکتر گودرزی وزیر ورزش بودند و دوره دو ساله دوم با حضور آقای دکتر سلطانی فر بود که انصافا آرامش خوبی در ورزش کشور ایجاد کرد و تعامل بهتری بین کمیته و وزارت ورزش و جوانان ایجاد شد.
وی ضمن تشکر از اعضای هیئت‌رئیسه و هیئت اجرایی کمیته المپیک در چهار سال اخیر یادآور شد: مطابق اساسنامه در هر ماه یک جلسه باید برگزار می‌شد و در کل در ۴ سال قبل ۷۶ نشست هیئت اجرایی و ۳۲۹ مصوبه داشتیم که تقریبا تمام مصوبات آن اجرا شد.
رئیس‌سابق کمیته ملی المپیک تاکید کرد: ورزش بر خلاف دیگر موارد اتاق شیشه‌ای است که همه آن را می‌بینند و نظر می‌دهند مانند اینکه فقط میدان مسابقه و یا سکوی قهرمانی قابل مشاهده است اما بخش عمده پشت صحنه آن است که زحمت کشیده می‌شود، اما دیده نمی‌شود.
هاشمی با بیان اینکه بدون تردید با توجه به افزایش رویدادهای ورزشی فعالیت‌های کمیته ملی المپیک هم در چهار سال گذشته زیاد بود، اظهارداشت: تلاش شد با اعزام کیفی شاهد افتخارات بسیاری در ورزش باشیم که بسیاری برای اولین بار بود که برای ورزش کشور اتفاق افتاد.
وی خاطرنشان کرد: تغییر زون ایران به آسیای میانه، کسب کرسی‌های مختلف بین‌المللی، میزبانی نشست شورای المپیک آسیا و برگزاری انتخابات کمیسیون ورزشکاران در دیگر موفقیت‌ها و اقدامات گوشه‌ای از موفقیت‌های ورزش کشور است.
سلطانی فر: همدلی خوبی وجود دارد
سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان نیز از دیگر سخنرانان جلسه دیروز بود. وی نیز در این جلسه اظهار داشت: بدون تردید از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون حقیقتا اقدامات مهمی در گسترش فضای ورزش کشور صورت گرفته و در مراکز بیست استان کشور، استادیوم ۲۰ هزار نفره ساخته و تحویل داده شده و پروژه‌های دیگری هم در حال ساخت و اتمام است.
وی تاکید کرد: بدون تردید می‌توانیم با آرامش، با همگرایی و همدلی هر چه بهتر و بیشتر در راستای خدمت رسانی به ورزش باشیم. به شخصه در این مدت که در خدمت ورزش بوده‌ام، همه جا همدلی خوبی بین وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک بود.
وزیر ورزش با تاکید بر اینکه با درایتی که آقای هاشمی داشتند توانستیم مشکلات بسیاری را برطرف کنیم، یادآور شد: وی با برگزاری بسیار خوب و منظم انتخابات این موضوع را نشان دادند. از تلاشهای ایشان، هیئت‌رئیسه و هیئت اجرایی سابق کمیته ملی المپیک تشکر می‌کنم.
صالحی امیری: مردم شاهد صحنه‌های غرورانگیزی
در ورزش خواهند بود
سید رضا صالحی امیری رئیس‌جدید کمیته ملی المپیک هم که بالاخره متقاعد شد ریاست بر این کمیته شغل محسوب می‌شود، دیروز در سخنانی عنوان داشت: در اجرای فعالیت‌ها می‌بایست چند هدف را مد نظر داشته باشیم. ابتدا انسجام خود را در جهت همگرایی اجزای سیستم به سمت اهداف خود سوق دهیم. انسجامی در راستای مجموعه نظام و مدیریت کشور و یکدلی و یکرنگی شکل گیرد.
او ادامه داد: انسجام میان کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌های ورزشی که نقطه اصلی هدف گذاری است، فدراسیون‌هایی که اساس کار بوده و باید احساس امنیت و آرامش داشته باشند تا بتوانند ماموریت خود را بخوبی انجام دهند. انسجام با مجموعه دولت که همواره یاور ورزش بوده‌ است، مجلس شورای اسلامی، نهادهای قانونی دیگر تا نهایتاً محصول این انسجام را باید مردم ببینند و در نهایت غرور و لبخند و رضایت مندی بر لبان مردم عزیز ما نقش بندد.
صالحی امیری با ‌اشاره به در پیش بودن بازی‌های آسیایی گفت: بدون تردید مردم ما در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا شاهد صحنه‌های غرورانگیز بسیاری خواهند بود. ثبات و آرامش و پرهیز از حاشیه از مهم‌ترین برنامه‌ها است. مدیر باید حرکت کند و کمتر به حاشیه کار داشته باشد. مردم نتیجه ورزشکاران در عرصه بین‌المللی برایشان مهم است، از طرفی امروز ورزش بیش از هر زمان دیگری می‌تواند در تصویر سازی یک کشور در عرصه بین‌المللی نقش داشته باشد، لذا باید توجه و اهمیت ویژه‌ای به این مقوله داشته باشیم تا در کنار ورزش تصویر زیبایی از کشورمان به جهانیان عرضه کنیم.