kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۲۴۹
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱

برزگر: ورزش نیاز به حمایت عملی دولت دارد

عضو شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد گفت: در حالی که کمتر از شش ماه تا بازی‌های آسیایی جاکارتا باقی مانده است ورزش‌های مدال‌آور نیاز به حمایت عملی دولتمردان دارند.

منصور برزگر با ‌اشاره به نیاز رشته‌های ورزشی مدال‌آور به حمایت بیشتر گفت: بازی‌های آسیایی پس از رقابت‌های المپیک پر اهمیت‌ترین مسابقه پیش رو برای ورزش و دولت ایران است و تعدادی از ورزش‌های ما که شانس بالای مدال‌آوری در این مسابقات را دارند در این فاصله کوتاه باید برنامه‌های تدارکاتی و آماده‌سازی خود را به درستی پشت سر بگذارند.
وی افزود: شش ماه دیگر نتیجه ورزش ایران در آسیا و در رقابت با کشورهای آسیایی مشخص می‌شود. در دوره گذشته کشتی، تکواندو، کاراته و قایقرانی بیشترین مدال‌ها را کسب کردند و باید از این ورزش‌ها در کنار چند رشته دیگر حمایت ویژه‌ای شود. قطعا ورزش ما نباید نسبت به دوره گذشته اُفت کند و موفقیت در این مسابقات نشان دهنده میزان رشد ایران در میان کشورهای آسیایی است؛ از طرف دیگر شکست هم نشانه پسرفت است.
برزگر همچنین در مورد برخی انتقادات به اعضای شورای فنی گفت: اعضای شورای فنی با کوله باری از تجربه و گذاشتن اعتبار و آبروی خود در مورد مسائل فنی کشتی تصمیم‌گیری می‌کنند و اگر استقلال عمل نداشتم یک لحظه هم نمی‌ماندم. اعضای شورای فنی در این برهه از زمان به این نتیجه رسیدند که خادم برای امور فنی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان بهترین گزینه است؛ البته این به آن معنا نیست که حضور خادم همیشگی است.
دارنده مدال نقره المپیک افزود: با برخی گزینه‌ها نیز برای سرمربیگری تیم ملی نیز صحبت شده بود که یا آنها شرایط فدراسیون کشتی را نپذیرفتند و یا فدراسیون شرایط آنها را قبول نکرد. به‌هرحال هر کسی که سرمربی می‌شود باید طبق چارچوب کار کند و به طور مثال بحث نظارت شورای فنی را بپذیرد.