kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۱۷۷
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴
دادستان تهران خطاب به مسئولان:

طرح موارد فساد بدون اثبات و دلیل محل ‌اشکال است

دادستان تهران پیرامون مسائل مطرح شده در رابطه با فساد در شهرداری تهران گفت: آقایان مسئول اگر دلایلی برای فساد در جایی دارند اول به دستگاه قضایی، بازرسی کل کشور و دادستانی
 اعلام کنند.
به گزارش میزان، عباس جعفری دولت‌آبادی درحاشیه همایش تخصصی بررسی آسیب‌های اجتماعی و تامین امنیت عمومی درجمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که اخیراً مسئله فساد در شهرداری تهران مطرح شده است در رابطه با جزئیات آن بگویید، تصریح کرد: اولاً من در اینجا از مسئولین گله دارم، مسئولین اگر به فسادی می‌رسند ابتدا باید به مراجع رسمی کشور بگویند، به اندازه کافی روان و افکار مردم را با اخباری که بدون اثبات در اختیار دیگران قرار می‌دهیم پریشان می‌کنیم، بنده روز چهارشنبه نامه‌ای به آقای نجفی (شهردار تهران) نوشتم و از ایشان مستندات خواستم.
جعفری دولت‌آبادی افزود: از همین تریبون به همه مسئولین اعلام می‌کنم که طرح و اعلام موارد فساد بدون دلیل و اثبات و بدون تصویب در مرجع رسمی محل‌اشکال است، مردم رنجیده خاطر می‌شوند که ما مواردی را بگوییم و سپس به دنبال دلیل برویم بنابر این آقایان مسئول از جمله شهردار تهران اگر دلایلی برای فساد در جایی دارند اول به دستگاه قضایی، بازرسی کل کشور و دادستانی اعلام کنند. برهمین اساس نیز همان‌طور که گفتم طی نامه‌ای به قید فوریت از ایشان خواسته‌ایم که این کار انجام شود.
وی تاکید کرد: از همین جا به همه مسئولین اطلاع می‌دهیم که مبادا از تریبون‌های رسمی فسادی را اعلام کنند که ثابت نشده باشد.
پرونده قضایی حادثه کشتی سانچی مفتوح است
دادستان تهران در ارتباط با حادثه کشتی سانچی گفت: پرونده قضایی در این زمینه مفتوح است، طبق قانون مجازات اسلامی ما می‌توانیم چنانچه در رابطه با اتباع ایرانی در خارج از کشور حوادثی رخ دهد این موضوع را پیگیری کنیم، به دلیل آنکه از حادثه دور هستیم و باید اطلاعات و دلایل آن را به دست آوریم، با همکاری دادستانی کل و وزارت امورخارجه حقوق جانباختگان پیگیری خواهد شد.
جعفری دولت‌آبادی در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده حوادث اخیر اظهارداشت: سعی کردیم در تهران به سرعت عمل کنیم، در حال حاضر بازداشتی‌های ما کمتر از ۲۰ نفر است و برای ۵۴ نفر کیفرخواست صادر کردیم. از روز اول با متهمانی که در زندان بودند ملاقات انجام شد و دغدغه داشتیم که این موضوع به سرعت تعیین تکلیف شود و تا هفته جاری در مورد تمام متهمان حوادث اخیر تعیین تکلیف صورت گیرد.
وی درخصوص اقدامات دادسرا پیرامون پرونده پلاسکو اظهار داشت: این دادستانی به وظایف خود در این راستا عمل نموده و هیئت کارشناسی13 دستگاه را در حادثه مقصر اعلام کرده است.
پلیس آماده همکاری
برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی
فرمانده نیروی انتظامی نیز در همایش تخصصی بررسی آسیب‌های اجتماعی و تأمین امنیت عمومی گفت: هرجایی که دستگاه قضایی و نیروی انتظامی همکاری خوبی داشته‌اند نتایج آن را درکار مشاهده کرده‌ایم که در کشور و به ویژه تهران بزرگ در این زمینه هماهنگی و همدلی بیشتری وجود دارد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سردار حسین ‌اشتری با ‌اشاره به اینکه آمادگی هرگونه همکاری برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی وجود دارد، افزود: خوشبختانه در این حوزه گام‌های خوبی برداشته شده است و ما نیز برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی آمادگی کامل داریم، حدود یک سوم جرایم دراستان تهران رخ می‌دهد و 50 درصد از سارقین خرد ، معتاد هستند و این آمادگی برای جمع‌آوری معتادان متجاهر وجود دارد.
شناسایی و پلمب
 حدود ۳۰۰ کمپ غیر مجاز در تهران
وزیر کشور نیز در این همایش با اینکه در زمینه ساماندهی کمپ‌های غیرمجاز ترک اعتیاد اقدامات خوبی تاکنون صورت گرفته است که باید با جدیت دنبال شود، گفت: تاکنون حدود ۳۰۰ کمپ غیر مجاز شناسایی و پلمب شده است، در این زمینه ‌سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت متولی هستند که باید اقدامات جدی‌تری داشته باشند.
رحمانی فضلی ادامه داد: فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها قاطعانه با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد کنند و با پرداخت جریمه به راحتی از کنار این مسائل عبور نکنند بلکه باید این ساخت و سازها تخریب شود.
 وی با ‌اشاره به مسائل و مشکلات شهرستان‌های استان تهران از استاندار تهران خواست گزارش جامعی از وضع شهرستان‌ها و شهرک‌های اطراف تهران تهیه و ارائه کند.