kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۰۸۴
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳

حوادث کوتاه از کشور


    بخشش قاتل
کرج- ایرنا: فردی که به علت قتل دوست خود به قصاص محکوم شده بود با گذشت اولیای دم به خاطر فرزند 7 ساله‌اش پای چوبه دار از مجازات رهایی یافت.
شریف- م به دلیل قتل دوست خود سعید- ق که از سال 93 در زندان بود در سال 94 توسط مرجع قضایی به قصاص محکوم شد. اولیای دم به خاطر خدا و دختر هفت ساله از خون قاتل فرزندشان گذشتند و بدون دریافت مبلغی لحظاتی قبل از اجرای حکم رضایت دادند.
قاتل گفت: من و سعید دوست صمیمی بودیم، آن روز شوم، سعید با دوستانش در پارک بود، خواستم خبری به او بدهم اما چون ناراحت بود کار به درگیری کشید؛ در سال 93 زمان حادثه من 27 ساله و سعید 23 ساله بود.
وی ادامه داد: در چند سالی که زندان بودم خیلی سخت گذشت، ولی قرآن و یاد خدا آرامم می‌کرد و حافظ یک جزء قرآن کریم شدم. از دو هفته قبل خبر داشتم اعدام خواهم شد، فقط زیارت عاشورا و نماز و قرآن می‌خواندم و به خدا توکل داشتم.
برخورد قطار با مرد 40 ساله
کرج- ایرنا: رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز گفت که مرد 40 ساله‌ای در اثر برخورد قطار در منطقه محمدشهر کرج جان خود را از دست داد.
مهرداد بابایی افزود: این مرد به محض برخورد با قطار جان خود را از دست داد.
وی ادامه داد: ماموران اورژانس به محض اطلاع از این حادثه به محل اعزام شدند و با پیکر بی‌جان این مرد 40 ساله مواجه شدند.
دستگیری قاتل
تایباد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی تایباد اعلام نمود با تلاش پلیس آگاهی شهرستان فردی که در 15 دی ماه جاری در درگیری خیابانی نوجوان 17 ساله‌ای را با ضربات قمه به قتل رسانده بود دستگیر شد.
سرهنگ حسن ناگهانی گفت کارآگاهان پلیس هویت قاتل را شناسایی و در یک عملیات ضربتی وی را در یکی از شهرستان‌های مجاور به دام انداختند و به تایباد منتقل کردند.
وی گفت پیش از این در خصوص همین پرونده 5 تن از عوامل اصلی این درگیری که دارای سوءسابقه بودند شناسایی و دستگیر و از محل اختفای آنها تعدادی سلاح سرد کشف شده بود.
انهدام باند قاچاق
خرم‌آباد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی لرستان گفت: سه باند قاچاق با هفت دستگاه کانتینر حاوی 50 میلیارد ریال کالای قاچاق خارجی با هوشیاری ماموران نیروی انتظامی لرستان متلاشی شد.
وی افزود: تعداد 10 نفر در این رابطه شناسایی و دستگیر شدند. سرتیپ حاجی‌ محمد مهدیان‌نسب گفت: کالاها شامل وسایل آزمایشگاه، لوازم آشپزخانه و ابزار و یراق ساخت کشور چین است که نمونه‌های آنها به وفور در ایران تولید می‌شود.
وی گفت این محصولات از بنادر جنوب در استان خوزستان به مقصد تهران بارگیری شده بود.
کشف 620 دستگاه کارت‌خوان
تبریز- خبرنگار کیهان: توسط دایره آگاهی پلیس راه‌آهن آذربایجان شرقی تعداد 620 دستگاه کارتخوان به ارزش تقریبی 6 میلیارد و 200 میلیون ریال کشف شد.
به گزارش پلیس راه‌آهن آذربایجان، مامورین این مقدار کارتخوان ساخت کره جنوبی را از 62 کارتن در انبار توشه ایستگاه راه‌آهن تبریز کشف کردند. متهم کارتخوان‌های قاچاق، تحویل مقامات قضایی شده است.
برخورد دو خودرو
تبریز- خبرنگار کیهان: تصادف شبانه سمند با کامیون در مسیر تبریز- ارومیه در بین روستاهای خورخور و سرین دیزج یک کشته برجای گذاشت.
در این حادثه نوجوان 16 ساله‌ای جان خود را از دست داد و 6 مصدوم تصادف توسط اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافتند.
کشف بنزین قاچاق
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان سیب و سوران از کشف 30 هزار لیتر بنزین قاچاق خبر داد.
سرهنگ حیدر حق‌جویان گفت: در پی تشدید اقدامات انتظامی و برخورد با قاچاقچیان سوخت ماموران انتظامی حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه تریلی حامل سوخت که در خلاف جهت مسیر در حال تردد بود مشکوک و این خودرو را متوقف کردند. وی افزود: ماموران در بازرسی از این تریلر مقدار 30 هزار لیتر بنزین قاچاق کشف و یک قاچاقچی را دستگیر و تحویل مراجع قضایی دادند.
دستگیری 2 آدم‌ربا
رشت- خبرنگار کیهان: 2 آدم‌ربا که پس از قتل گروگانشان، جسدش را در داخل چاه مزرعه‌ای در بندر کیاشهر آستانه اشرفیه انداخته بودند، توسط کارآگاهان آگاهی استان گیلان دستگیر شدند.
کارآگاهان آگاهی استان گیلان در پی اطلاع از ربوده شدن زنی 25 ساله اهل بندر کیاشهر آستانه اشرفیه، موضوع را بررسی و در تحقیقات خود موفق شدند 2 گروگانگیر را که زنی 34 و مردی 30 ساله بودند، شناسایی و دستگیر کنند.
این دو متهم در بازجویی‌های پلیس اعتراف کردند که پس از جلب اعتماد این زن، وی را به یک خانه ویلایی اجاره‌ای در بندر «زیباکنار» شهرستان رشت دعوت و پس از گروگان گرفتن وی، در تماسی از پدرش درخواست پول کرده که وقتی متوجه شدند نمی‌توانند این پول را بدست آورند با شلیک یک گلوله به زن گروگان گرفته شده، او را به قتل رسانده و جسدش را در داخل چاه مزرعه‌ای در اطراف بندر کیاشهر آستانه اشرفیه انداختند.
گفتنی است جسد این زن مطلقه که یک دختر 6 ساله نیز دارد، توسط پلیس از چاه بیرون کشیده شدو به پزشکی قانونی منتقل شد.
2 متهم این پرونده آدم‌ربایی و قتل نیز به مقام قضایی تحویل داده شدند.
قاچاق چای و عروسک خارجی
رشت- ایرنا: مأموران نیروی انتظامی استان گیلان در عملیات‌های جداگانه‌ای، چای سنواتی و انواع عروسک خارجی قاچاق در شهرستان‌های املش و رودسر کشف و ضبط کردند.
فرمانده نیروی انتظامی املش بیان کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر حمل و جابجایی چای بدون مجوز قانونی در شهرستان، مأموران انتظامی پس از اطلاع از صحت موضوع، محل انبار چای قاچاق را در روستای شیشارستان شناسایی کردند.
سرهنگ احمد وکیل صادقی اظهار داشت: در بازدید از یک تریلی که در این محل اقدام به بارگیری چای قاچاق کرده بود، 21 تن و 820 کیلوگرم چای سنواتی قاچاق به ارزش اقتصادی 320 میلیون ریال کشف و ضبط شد.
وی افزود: متهمان دستگیر و پرونده آنان به مراجع قضایی ارسال شد.همچنین فرمانده نیروی انتظامی رودسر اظهار کرد: مأموران انتظامی ایست بازرسی چابکسر در ادامه طرح تشدید کنترل خودروهای عبوری و جلوگیری از ورود و خروج کالای قاچاق، به یک دستگاه خودروی نیسان باری مشکوک شده و این خودرو را متوقف کردند.
سرهنگ رمضانعلی پورقاسم افزود: در بازرسی از این خودرو 848 عدد انواع عروسک خارجی قاچاق به ارزش اقتصادی 75 میلیون ریال، کشف و ضبط و متهم به مراجع قضایی
 معرفی شد.