kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۰۸۰
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳
فرمانده انتظامی تهران بزرگ:

اجازه نخواهیم داد امنیت و آرامش مردم خدشه‌دار شود


فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: با اقتدار و قدرت اطلاعاتی خود اجازه نخواهیم داد کسی امنیت و آرامش مردم را خدشه‌دار کند.
به گزارش فارس، سردار حسین رحیمی در صبح‌گاه ستاد فرماندهی فاتب که با حضور سردار مؤمنی جانشین فرمانده ناجا برگزار شد، گفت: با تدابیر صورت گرفته در راستای ایجاد تحول در حوزه کلانتری‌ها امروز حدود 80 درصد از توان و امکانات کلانتری‌های ما در حوزه تهران بزرگ در کف خیابان و در راستای خدمت‌رسانی بی‌واسطه و سریع به مردم است.
رحیمی با‌اشاره به اجرای مراحل مختلف طرح‌های رعد، والعادیات و... و توفیقات و نتایج مطلوب این طرح‌ها و رضایت‌مندی شهروندان از برخورد رعدآسای پلیس با اراذل و اوباش، مجرمان، سارقان، خرده‌فروشان مواد مخدر و... افزود: با تدابیر صورت گرفته، طرح‌های اجرا شده تحول چشمگیری را در حوزه کلانتری‌های ما ایجاد کرده است و این طرح‌ها موجبات پویایی، تحرک و رقابتی سالم را در مجموعه پلیس‌های تخصصی و کلانتری‌های ما ایجاد کرده است.
وی اظهار داشت: امروز در بررسی‌های آماری صورت گرفته مشخص شده است که پس از اجرای طرح‌های مختلف در تهران بزرگ، وقوع جرایم از حدود 6 درصد به زیر یک درصد کاهش داشته است که این خود نشان‌دهنده توفیقات به دست آمده در اجرای این طرح است.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: با عنایت خداوند متعال و تلاش‌های صورت گرفته تاکنون 7 مرحله طرح رعد در حوزه کلانتری‌های تهران بزرگ اجرایی شده که هر مرحله آن از مرحله قبلی بهتر و کامل‌تر بوده است.
سردار رحیمی خاطرنشان کرد: امروز با تأکیدات و تدابیر صورت گرفته، پلیس حالتی آفندی دارد و مجاهدانه در کشف جرم و دستگیری مجرمان اقدام می‌کند.
وی‌اظهار داشت: ما خود را سرباز ولایت و میراث‌دار ارزش‌های انقلاب و امام و شهدای گرانقدرمان می‌دانیم و با اقتدار و قدرت اطلاعاتی خود اجازه نخواهیم داد کسی امنیت و آرامش مردم را خدشه‌دار کند.
امنیت مردم و جامعه خط قرمز پلیس است
جانشین فرمانده ناجا نیز در این همایش با‌اشاره به اینکه نیروی انتظامی در هیچ زمانی آرامش و راحتی خیال ندارد، افزود: یکی از دغدغه‌های فرمانده نیروی انتظامی حمایت از فرماندهی انتظامی تهران بزرگ است.
سردار اسکندر مومنی، با ‌اشاره به رویدادهای چند ماه گذشته، اظهار داشت: همه ماموریت‌های پیش آمده در این مدت، ماموریت‌های ویژه‌ای بوده که مجموعه پلیس هم در راستای انجام این ماموریت‌ها و هم انجام امور روزانه و جاری خود موفق عمل کرده است.
مومنی، با‌اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: تاکید فرمانده معظم کل قوا بر اقتدار توام با رحمت، عدالت و رافت است و در هر مناسبتی که ایشان سخنرانی فرمودند، به این مسئله تاکید داشته‌اند و همین رویکرد در همه ماموریت‌های ناجا و خصوصا پلیس پایتخت مد نظر قرار گرفت که نمونه آن همین ایام اغتشاشات بوده است.
وی برقراری امنیت و آرامش برای شهروندان توام با رحمت و عدالت را امری مهم برشمرد و عنوان کرد: امنیت مردم و جامعه خط قرمز پلیس است، چرا که پلیس تشکیل شده تا امنیت عمومی مردم را حفظ کند.
این مقام انتظامی، با تاکید بر تلاش استکبار جهانی و دشمنان خارجی بر ایجاد تنش میان مردم و تامین کنندگان نظم و آرامش جامعه، گفت: رویکرد اقتدار توام با رافت در روزهای اغتشاشات، باعث شد تا مردم راه خود را از آشوب‌گران جدا کنند و دشمن را ناامید و ناکام بگذارند.
سردار مومنی ادامه داد: دشمن تلاش کرد تا تهران را ناامن کند اما خوشبختانه مدیریت فرمانده انتظامی تهران بزرگ و همکارانش در بخش‌های مختلف پلیس پایتخت و سرلوحه قرار دادن اقتدار توام با رحمت، باعث کنترل موضوع شد.