kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۰۳۷
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب:

منشأ آلودگی‌های محیط‌زیستی خوزستان از فلرهای نفتی نیست


اهواز- خبرنگار کیهان:
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به طرح شکایت محیط زیست و بهداشت و درمان خوزستان از شرکت ملی نفت گفت: اطمینان دارم که منشأ آلودگی‌های محیط زیستی خوزستان مطلقا از فلرهای نفتی نیست.
بیژن عالی‌پور در نشست بررسی مشکلات ناشی از فعالیت‌های نفتی در خوزستان و لزوم مدیریت اصولی انتشار آلاینده‌های خروجی از فلرهای نفتی با بیان اینکه برای همه آلایندگی‌ها پروژه تعیین شده است، گفت: تولید و مصرف نفت در تمام نقاط جهان همراه با مقداری آلودگی است؛ بنابراین ادعا نمی‌کنیم که هیچ آلایندگی نداریم اما اطمینان می‌دهیم در هیچ‌یک از پروژه‌های افزایش تولید، موضوع محیط زیست مورد غفلت واقع نشده است.
وی افزود: چند سال پیش بیش از 20 هزار نفر  مشکل تنفسی پیدا کردند که پس از قطع درختان کنوکارپوس شاهد کاهش آمار بیماران تنفسی بودیم. همچنین در نشستی مشترک با رئیس سازمان محیط زیست خوزستان و معاون وزیر بهداشت عنوان شد که طبق آزمایشات، مشکلات تنفسی هیچ‌گونه منشأ نفتی ندارد. وی با تاکید بر اینکه علت افزایش آلودگی هوای کلانشهر اهواز را باید در جایی غیر از نفت جست‌وجو کرد، اظهار داشت: آنچه در این میان مورد غفلت قرار گرفته، مصرف بی‌رویه نفت و فرآورده‌های نفتی است که هیچ‌گاه مورد بررسی و اشاره قرار نمی‌گیرد؛ حال آنکه در تمام دنیا مرکز سازمان‌های حامی محیط زیست بر کاهش مصرف است.
مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب گفت: چندین پروژه انجام شده تا هیچ فلری در اهواز و اطراف اهواز سوخته نشود. محیط زیستی که در حال حاضر همه را مقصر می‌داند خود منشأ اصلی مشکلات زیست محیطی است.
به گفته وی آنچه به عنوان مشکلات محیط زیست عنوان می‌شود نشأت گرفته از مسئولین محیط زیست کشور است که نتوانستند از محیط زیست کشور به خوبی نگهداری کنند. بنابراین این سازمان حق ندارد مشکلات زیست محیطی را به گردن سازمان‌های دیگر بیاندازد.